بازی سرنوشت ساز سرخ های ایران و زردهای عربستان
96090
النصر – پرسپولیس؛ جدالی از جنس آرامش و اضطراب!
06 آذر 1402 10:13
دیداری سرنوشت ساز برای صعود شاگردان یحیی! مسابقه ای سخت برای پرسپولیس که حتما باید در این مسابقه دست خالی از عربستان برنگردد تا بتواند حداقل ها را در بازی آخر مقابل الدحیل در ورزشگاه آزادی برای صعود از این گروه حفظ کند. پرسپولیس امروز در ادامه رقابت های گروهی لیگ قهرمانان آسیا و در هفته پنجم باید مقابل النصری قرار بگیرد که در کنار رونالدو و دیگر ستارگانش این روزها حسابی سمبه پرزوری در فوتبال عربستان و حتی آسیا دارند.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - دیداری سرنوشت ساز برای صعود شاگردان یحیی! مسابقه ای سخت برای پرسپولیس که حتما باید در این مسابقه دست خالی از عربستان برنگردد تا بتواند حداقل ها را در بازی آخر مقابل الدحیل در ورزشگاه آزادی برای صعود از این گروه حفظ کند. پرسپولیس امروز در ادامه رقابت های گروهی لیگ قهرمانان آسیا و در هفته پنجم باید مقابل النصری قرار بگیرد که در کنار رونالدو و دیگر ستارگانش این روزها حسابی سمبه پرزوری در فوتبال عربستان و حتی آسیا دارند. النصر که با 12 امتیاز صدرنشین است و صعودش قطعی شده حالا به دنبال این است که برد خارج از خانه مقابل پرسپولیس را در زمین خودش جبران کند. اتفاقی که در صورت رخ دادن حسابی پرسپولیس و یحیی را که این هفته ها بابت نتیجه نگرفتن اسیر حواشی زیادی کرده، تحت فشار قرار خواهد داد. به همین بهانه نگاهی به حریف امروز پرسپولیس داریم که نتیجه گیری مقابل آن برای سرخ های ایران که با 7 امتیاز در جایگاه دوم این گروه قرار دارند، اهمیت زیادی دارد.

النصر بعد از الدحیل چه کرد؟

تیم تحت هدایت لوئیز کاسترو پس از دبل کردن الدحیل، 2 مسابقه را در لیگ حرفه‌ای عربستان برابر الوحده و الاخدود انجام داد و به ترتیب با نتایج 3 بر یک و 3 بر صفر در آن به برتری دست یافت. رونالدو مرد اول زردپوشان در این 2 بازی بود و 3 گل به‌ثمر رساند. آن‌ها به روند فوق‌العاده‌شان در لیگ ادامه دادند و با فاصله 4 امتیاز نسبت به الهلال در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند. برنامه‌ریزی فشرده فوتبال عربستان باعث شده تا تیم‌ها زمان زیادی برای استراحت نداشته باشند. این تیم 3 روز پیش از رویارویی با پرسپولیس به مصاف الاخدود رفت و 4 روز پس از جدال با شاگردان یحیی گل‌محمدی آماده پیکار بزرگ برابر الهلال خواهد شد.

100 روز شگفت‌انگیز النصر

باخت 2 بر صفر مقابل التعاون در هفته دوم لیگ عربستان در تاریخ 27 مرداد (100 روز قبل) منجر به آخرین باخت و آخرین دیدار النصر شد که این تیم در رسیدن به گلزنی ناکام می‌ماند. شوالیه‌ها پس از آن شکست و شروع ناامیدکننده در لیگ که با 2 باخت بود، دیگر در هیچ تورنمنتی شکست نخوردند و در 19 بازی به انجام رسیده 18 پیروزی به‌دست آوردند و تنها در یک مسابقه تن به تساوی برابر ابها با نتیجه 2-2 دادند. النصر در هر 19 بازی موفق به باز کردن دروازه رقبا شد و به جز یک مسابقه که یک گل زد، در الباقی دوئل‌ها حداقل 2 گل به‌ثمر رساند. 63 گل زده و 20 گل خورده ماحصل کار شاگردان لوئیز در این بازی‌ها بوده و نباید از این مساله غافل شد که آن‌ها فقط در 6 دیدار موفق به ثبت کلین‌شیت شدند که به جز مسابقه با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، هیچ‌کدام‌شان در لیگ قهرمانان آسیا نبود.

وضعیت نامشخص غایبان النصر

علی‌رغم وضعیت عالی در جدول رده‌بندی، دیدار با پرسپولیس برای النصر جدال بی‌اهمیتی نخواهد بود. آن‌ها در صورت کسب امتیاز می‌توانند صعود و سرگروهی خود را قطعی کنند اما شکست مقابل نماینده کشورمان کار این تیم را به هفته پایانی و دیدار در تاجیکستان برابر استقلال می‌کشاند. با این حال جدال حساس جمعه‌شب برابر رقیب سنتی یعنی الهلال و وضعیت خوب‌شان در گروه پنجم چمپیونزلیگ باعث می‌شود تا سرمربی النصر نیم‌نگاهی به دیدار بعدی داشته باشد و برابر پرسپولیس روی برخی از بازیکنانش ریسک نکند. آیمریک لاپورت، مدافع فرانسوی النصر دوران مصدومیت را پشت سر گذاشته و می‌تواند همانند دیدار رفت برابر پرسپولیس به میدان برود. اوتاویو و رونالدو هم که مصدومیت جزئی‌ داشتند، طبق شنیده‌ها امکان بازی کردن مقابل نماینده ایران را دارند و همه‌چیز به نظر کاسترو بستگی دارد. عبدالرحمان غریب، بازیکن سرشناس النصر در جدال با الاخدود دچار مصدومیت شد و در دقیقه 56 زمین بازی را ترک کرد. نواف العقیدی، گلر اصلی و متزلزل زردپوشان هم در بازی اخیر جایی در لیست تیمش نداشت و راغد النجار به جای او در درون دروازه قرار گرفت. باید دید تکلیف این 2 مهره بومی النصر برای جدال دوشنبه شب چه خواهد شد.

رونالدو مقابل پرسپولیس به میدان می‌رود؟

سادیو مانه، اوتاویو، اندرسون تالیسکا، مارسلو بروزوویچ، آیمریک لاپورت و کریستیانو رونالدو 6 بازیکنی هستند که تا به اینجا در 3 بازی از 4 مسابقه النصر در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته‌اند و تنها یک دیدار را از کف داده‌اند. سکو فوفانا یک مرتبه فرصت حضور را در جدال رفت برابر استقلال تاجیکستان به دست آورد و الکس تلس تنها بازیکن خارجی النصر به حساب می‌آید که تا الان در (ACL) بازی نکرده است.

مهم‌ترین ابهام پیرامون رونالدو خواهد بود. به واسطه مصدومیت جزئی‌ که برای او به‌وجود آمد و دیدار حساسی که برابر الهلال در راه است، به‌نظر می‌رسد استراحت دادن به کریستیانو در جدال برابر پرسپولیس تصمیم منطقی‌ای باشد. از طرفی غیبت (CR7) در بازی قبلی مقابل الدحیل و میل و اشتیاق زیاد این فوق ستاره پرتغالی برای تصاحب همه جام‌ها و عناوین باعث می‌شود تا او را در بازی برابر پرسپولیس در زمین مشاهده کنیم. شماره 7 النصر تا به اینجا 3 گل در لیگ قهرمانان به‌ثمر رسانده و با صدر جدول گلزنان که در اختیار هم‌تیمی‌اش، اندرسون تالیسکا است، 3 گل فاصله دارد. بسیار بعید است کاسترو همزمان به رونالدو، اوتاویو و لاپورت بازی بدهد. این سه بازیکن با مصدومیت‌هایی دست‌وپنجه نرم کرده‌اند و حداقل یکی از آن‌ها برابر پرسپولیس بازی نمی‌کنند. شاید این مسابقه بتواند فرصتی برای بازیکنانی چون فوفانا و یا تلس ایجاد کند که کمتر در چمپیونزلیگ آسیایی به میدان رفته‌اند.

در بازی قبلی النصر تلس، اوتاویو، فوفانا، تالیسکا و رونالدو به صورت فیکس در زمین حضور داشتند و بروزوویچ هم در نیمه دوم به میدان آمد. لاپورت به دلیل مصدومیت جایی در لیست نداشت و سادیو مانه هم به صورت کامل روی نیمکت نشست. شاید نیمکت‌نشینی ستاره سنگالی مقابل الاخدود، احتمال حضورش برابر پرسپولیس را افزایش دهد. این احتمال درباره هافبک میانی فصل قبل اینتر هم که حدود 35 دقیقه بازی کرد هم صدق می‌کند.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدیاسر رضوی #پرسپولیس #النصر #النصر عربستان #یحیی گل محمدی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها