پرسپولیس خودش باشد النصر را می تواند شکست دهد
95987
شاه محمدی: کادرفنی نیمه دوم مقابل ازبکستان کپ کرده بود
04 آذر 1402 10:12
آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، اگر تیم ملی فوتبال ایران به خودش نیاید و ضعف هایش را بر طرف نکند در جام ملت ها توریست خواهد بود.جمشید شاه محمدی مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس ابتدا در مورد بازی تیم ملی مقابل ازبکستان گفت: قبل از بازی با شما صحبت کردم و گفتم  بازی با ازبکستان در تاشکند خیلی سخت است.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، اگر تیم ملی فوتبال ایران به خودش نیاید و ضعف هایش را بر طرف نکند در جام ملت ها توریست خواهد بود.جمشید شاه محمدی مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس ابتدا در مورد بازی تیم ملی مقابل ازبکستان گفت: قبل از بازی با شما صحبت کردم و گفتم بازی با ازبکستان در تاشکند خیلی سخت است. در این سال‌ها با ازبک‌ها زیاد بازی کرده‌ایم. حتی این تیم در تهران در زمان کی روش موفق شد ما را شکست دهد. ازبک‌ها تیمی هستند که بسیار فیزیکی بازی می‌کنند و به‌نوعی چغر هستند و این را هم گفتم خیلی بهتر از هنگ‌کنگ بازی می‌کنند و با برنامه‌تر هستند. حالا شما دیدید در تاشکند ما مقابل این تیم به مشکل خودیم. در واقع تیم ملی مقابل ازبکستان دو نیمه متفاوت داشت. نیمه اول تیم ملی بهتر بازی کرد و توانست دو گل هم به ثمر برساند اما در نیمه دوم ازبکستان خیلی بهتر بازی کرد و توپ و میدان دست آنها بود و به خوبی پرس را در زمین انجام دادند و نگذاشتند تیم ملی خودی نشان بدهد. ما یک نیمه خوب بازی کردیم و در ادامه در باد برد نیمه نخست خوابیدیم. به عقیده من بازیکنان تیم ملی در نیمه دوم از نظر بدنی کم آوردند. کادر فنی تیم ملی انگار خواب بودند ویا محو بازی شده بودند. وقتی شما می‌خواهید تیم را ارنج کنید به نحوه تمرینات تیم و همچنین آمادگی بازیکنانتان نگاه می‌کنید و سپس تصمیم می‌گیرید. واقعا نمی دانم چرا کادر فنی در نیمه دوم مقابل ازبکستان کپ کرده بودند.

شاه محمدی در ادامه در مورد تیم ازبکستان که موفق شد بازی باخته را با بردعوض کند گفت: ازبک ها تیم خوبی بودند و معلوم بود برای هر لحظه بازی برنامه دارند. آن ها از نظر کار ترکیبی هم از ما بهتر بودند و خدا را شکر بازی مساوی به پایان رسید. این تساوی زنگ خطری برای ما است که در بازی‌های آینده بهتر عمل کنیم. در نیمه اول شاید برای ازبکستان ناشناخته بودیم اما در نیمه دوم حریف به خوبی تیم ملی ما را آنالیز کرد و توانست بر توپ و میدان مسلط شود و فهمید که نقاط ضعف تیم ملی کجا است و چگونه می‌تواند به ما گل بزند.

من به شما گفتم بازهم می گویم تیم ملی با این روش به جایی نمی رسد. امیر قلعه نویی دوست من است و لی با این بازیکنان و این شرایط این تیم در جام ملت های آسیا هیچی نمی شود. شما به ژاپن، کره ، عربستان، استالیا نگاه کنید بعد متوجه می شوید ما کجای کار ایستاده ایم. اگر مشکلات حل نشود در جام ملت ها توریست خواهیم بود.

شاه محمدی در ادامه در خصوص اینکه قلعه نویی هم از عملکرد شاگردانش در نیمه دوم راضی نبوده و گویا فهمیده مشکل تیمش از کجاست گفت: باز جای شکر دارد امیر به مشکل تیمش اشاره کرده و می داند از کجا ضربه خورده است و مطمنا می رود که مشکل را حل کند. با تمام این اوصاف من فکر می کنم بازیکنان تیم ملی در نیمه دوم هم از نظر بدنی کم آوردند وهم اینکه فکر می کردند کار تمام است. البته تعویض های قلعه نویی هم خوب نبودند و هر بازیکنی که به زمین آمد از بازیکن تعویضی که بیرون رفته بود ضعیف تر بود. با توجه به اینکه جام ملت‌های آسیا نزدیک است و قلعه نویی باید در انتخاب بازیکنان دقت بیشتری داشته باشد. این پیر مرد ها برای او بازیکن نخواهند شد واگر بعد از جام ملت ها ماندنی شد باید حتما خیلی از این بازیکنان را کنار بگذارد و به جوان ها میدان دهد چون سن این بازیکنان ۴ سال دیگر بالا می‌رود و باید جوانگرایی کنیم. به تیمهای عربی و ژاپن و کره جنوبی توجه کنید، آنها از بازیکن ۱۷ ساله در ترکیب تیم خودشان استفاده می‌کنند امیدوارم او جوان گرایی کند تا در آینده به مشکل نخورند چون تا جام جهانی فرصت زیادی دارد.

شاه‌محمدی در ادامه در مورد بازی هفته بعد پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در عربستان مقابل النصر گفت: پرسپولیس تیم خوب و بزرگی است و این قابلیت را دارد که در عربستان نتیجه خوبی بگیرد. اما درعین‌حال اعتقاد دارم اگر پرسپولیس تمرکز و آرامش نداشته باشد در این بازی به مشکل می‌خورد. بازی با النصر بازی بسیار سختی است. پرسپولیس اگر مثل بازی با الدحیل باشد می‌تواند تیم النصر را در خود عربستان شکست دهد. فقط بچه‌ها باید خودشان باشند و برای پیروزی تمرکز کنند.

متاسفانه روز قبل هم برای پرواز به عربستان کار شکنی شد امیدوارم این مسائل بر روی تیم اثر منفی نگذارد. با تمام ای اوصاف کار خیلی سختی در عربستان دارند و امیدوارم تیم برنده ما باشیم تا برای صعود به مشکل نخوریم.

جمشید شاه محمدی درباره عملکرد تیم ملی نوجوانان در جام جهانی گفت: تیم ملی در این مسابقات عملکرد خوبی داشت و اگر کمی تجربه داشت در ضربات پنالتی بهتر عمل می‌کرد. حسین عبدی هم بازی و رفیق خود من است ودر آکادمی پرسپولیس هم با او همکار بودم و برای همین شناخت خوبی از او دارم. به عقیده من تیم حسین از این مسابقات نمره قبولی گرفت . اما حرف چیز دیگری است . به عقیده م باید این تیم را حفظ کرد چون همین تیم در آینده اسکلت تیم ملی جوانان را تشکیل می دهد و حسین می تواند با تیم در مسابقات جوانان شرکت کند تا بازهم افتخار آفرین باشد. حتی من می خواهیم بگویم اگر اسکلت این تیم حفظ شود و چند بازیکن مستعد دیگر هم اضافه شود این تیم می تواند تیم امید شود تا به المپیک برود.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #تیم ملی #جمشید شاه محمدی #امیر قلعه نویی #فوتبال ایران
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها