وزارت تکلیف را روشن کند، یا باید از مدیرعامل حمایت شود یا برود
95943
عابدینی: هم موضع درویش لوث شده،هم یحیی خودش را لوس می‌کند!
03 آذر 1402 12:12
آرش جعفری -   مدیرعامل سابق پرسپولیس عقیده دارد وزارت ورزش به‌رغم مغایرت با قانون فیفا که نباید مالک دو تیم پرسپولیس و استقلال باشد اما الان که مالک است حق دارد در خصوص تمام مسائل این دو تیم دخالت کند.  

روزنامه گل

آرش جعفری - مدیرعامل سابق پرسپولیس عقیده دارد وزارت ورزش به‌رغم مغایرت با قانون فیفا که نباید مالک دو تیم پرسپولیس و استقلال باشد اما الان که مالک است حق دارد در خصوص تمام مسائل این دو تیم دخالت کند.

امیر عابدینی مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در خصوص حاشیه‌های این روزهای پرسپولیس و اینکه شنیده می‌شود وزارت ورزش قصد دارد در بحث مدیریت باشگاه پرسپولیس دخالت کند گفت: قبل از هر چیز باید بگویم دیگر موضوع درویش و پرسپولیس خیلی لوث شده و یحیی هم خودش را لوس می‌کند. درواقع باید بگویم از رفتار این دو نفر خسته شدیم.

اما در مورد اینکه شنیده می‌شود وزارت ورزش به دنبال تغییر مدیریت پرسپولیس هست و اینکه می‌گویید با چند نفر هم‌صحبت کرده‌اند باید بگویم این حق وزارت ورزش است که در مورد مدیریت پرسپولیس تصمیم بگیرد. حالا متأسفانه یا خوشبختانه در حال حاضر مالک دو تیم پرسپولیس و استقلال وزارت ورزش است درحالی‌که طبق قانون فیفا نباید یک ارگان دولتی مالک این دو باشگاه باشد. همه می‌دانیم باشگاه‌های فوتبال باید به‌صورت خصوصی اداره شوند و مالکیت دولت غیرقانونی است اما الان به این موضوع کاری نداریم و از این عبور می‌کنیم.

امیر عابدینی در مورد نقش وزارت ورزش در جمع‌کردن این حواشی گفت: متأسفانه وزارت ورزش خیلی دست‌دست می‌کند. من عقیده دارم باید اعضای مجمع دورهم جمع شوند و عملکرد درویش را در این مدت تحلیل و بررسی کنند و درنهایت ببینند اگر خوب است از او حمایت کنند و قاطعانه بگویند باید بماند و کسی هم حق ندارد اعتراض کند اگر هم دیدند عملکرد او بد بوده است و انتظارات را برآورده نکرده است عذر او را هرچه سریع‌تر بخواهند تا هم تکلیف تیم روشن شود و هم اینکه حاشیه از پرسپولیس جمع شود و تیم به آرامش برسد.

امیر عابدینی در ادامه در مورد نقش علی پروین و اینکه او به سایر پیشکسوت‌ها گفته در مورد یحیی و پرسپولیس حرف نزنند گفت: پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس است. او گفته که با نظرات منفی تیم را به حاشیه نبرند. اما درعین‌حال من عقیده دارم تمام پیشکسوت‌ها حق‌دارند در مورد پرسپولیس حرف بزنند و نظر خوشان را بگویند. پروین و به دنبال اتفاق‌نظر بین پیشکسوت‌ها است. پروین می‌خواهد پیشکسوتان هماهنگ باشند. همه دلشان به‌نوعی برای تیم می‌سوزد . کسی دشمن یحیی و پرسپولیس نیست هرکس حرف می‌زند دنبال این است که زعم خودش به تیم کمک کند. برای همین می‌گویم همه پیشکسوت‌ها که برای پرسپولیس زحمت‌کشیده‌اند حق‌دارند در مورد تیم سابقشان حرف بزنند.

امیر عابدینی در ادامه در مورد اینکه چرا در این چند سال هر مدیری که به پرسپولیس آمده این‌همه حاشیه داشته و با مربی تیم به مشکل خورده گفت: متأسفانه در این سال‌ها بیشتر مدیرانی که به پرسپولیس آمد سیاسی بودند و به فوتبال اشراف نداشتند. تک‌وتوک بودند مدیرانی که فوتبالی بودند و اتفاقاً عملکرد خوبی هم داشتند اما متأسفانه از وزارت ورزش بی‌مهری دیدند. نمی‌خواستم اسم ببرم اما اشخاصی مثل طاهری که بویی از فوتبال نبرده بود یا کاشانی و یا سیاسی، صدری که مخابراتی بود و یا رسولی که دندان‌پزشک بود و خیلی‌های دیگر همه و همه مدیرانی بودند که بارانت سیاسی به پرسپولیس آمدند و برای همین همیشه با مربیان تیم و بازیکنان حاشیه داشتند کاشانی با علی دایی به مشکل خورد یا رسولی با همین یحیی به مشکل خورد پس باید مدیری به پرسپولیس بیاید که فوتبالی باشد و اگر هم فوتبالی نبود می‌بایست به فوتبال اشراف داشته باشد و عمر مدیریتی خودش را در ورزش و فوتبال گذرانده باشد مثل گرشاسبی که در دوران حضورش در پرسپولیس موفق بود و تیمش هم هیچ حاشیه‌ای نداشت و با مربیان تیم هم به مشکل نخورد.

امیر عابدینی در ادامه در مورد تیم نوجوان و عملکرد حسین عبدی گفت: تیم نوجوانان تا همین‌جا هم عالی کرد. متأسفانه در لحظات پایانی بازی برده را با تساوی عوض کردند و در ضربات پنالتی هم خوش‌شانس نبودند. به نظر من این تیم در جام‌جهانی عالی کارکرد و تا همین‌جا هم که صعود کرده بودند کار بزرگی بود. از سوی دیگر باید بگویم عملکرد حسین عبدی هم عالی بود او مربی باشخصیت و بااخلاقی است که به علم و دانش روز آشنا است. او تیم خوبی را در این مدت آماده کرده بود و من عقیده دارم باید عبدی و تیمش را برای رده‌بالاتر یعنی جوانان حذف کنند. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری و زیرساخت در فوتبال هستیم باید این تیم را با مربی موفقش حفظ کنیم تا بتوانیم در آینده نتیجه بگیریم.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #امیر عابدینی #پرسپولیس #پیشکسوت پرسپولیس #یحیی گل محمدی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها