مدیرو مربی شکست خورده در پیکان برای فرار از سقوط
95942
درو تخته با هم جور شد
03 آذر 1402 12:09
آرش جعفری - پیکان از تیم های قدیمی و ریشه دار فوتبال تهران و حتی ایران  به شمار می رود.

روزنامه گل

آرش جعفری - پیکان از تیم های قدیمی و ریشه دار فوتبال تهران و حتی ایران به شمار می رود. این باشگاه در سال ۱۳۴۷ در رشته فوتبال قهرمان لیگ منطقه‌ای ایران شد. پیکان سهمیهٔ باشگاه پرسپولیس را در سال ۱۳۴۸ خرید و به جای تیم پرسپولیس بازی کرد. پرسپولیس تمامی بازیکنانش را به مدت یک سال به صورت قرضی به پیکان داد. در همان سال پیکان قهرمان جام باشگاه‌های تهران شد. سرمربی پیکان در آن سال را الن راجرز که در سال بعد به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست بر عهده داشت. پیکان در سال ۱۳۴۹ به دلیل اختلاف میان مدیران باشگاه و بازیکنان منحل شد و بیشتر بازیکنان به تیم پرسپولیس بازگشتند.

باشگاه پیکان تا سال ۱۳۷۹ هیچ تیم فوتبالی نداشت اما بعد از ۳۰ سال با خریدن سهام باشگاه فوتبال بهمن این تیم دوباره به دسته اول بازگشت در آن زمان اعضای تیم بهمن حفظ شدند اما مربیان تغییر کردند. در این سال ها هدایت پیکان را مربیانی چون ذوالفقارنسب ، داربینیان ، فرهاد کاظمی حمید درخشان و .... به عهده داشتند . تیم فوتبال این باشگاه تا سال 89 داری یک ثبات و نظم مدیریتی خوبی بود و همیشه در میانه های جدول قرار می گرفت اما بعد از سال 89 تا سال 94 به صورت آسانسوری در بین لیگ دسته یک و لیگ برتر در رفت آمد بود و دیل آن هم عدم ثبات مدیریتی و حضور چندین مدیرعامل و مربی در این باشگاه بود . اما از سال 94 دوباره ثبات به این باشگاه تهرانی برگشت و بعد از اینکه علیرضا مرزبان موفق شد این تیم را از لیگ دسته یک به لیگ برتر برگرداند، در ادامه با حضور مربیانی چون مجیدی جلالی، حسین فرکی، مهدی تارتار و مجتبی حسینی تا به الان در لیگ برتر ماندگار شدند و همیشه در میانه جدول قرار گرفتند.

همانطور که گفتیم این تیم فراز و نشیب زیادی داشته است، از جمله اینکه این تیم در سال ۱۳۸۷ به شهر قزوین منتقل شد و در سال ۱۳۹۰ به دلیل مشکل مالی و نبود زیرساخت در آن شهر، به تهران بازگشت.

پیکان در لیگ آزادگان ۹۱–۱۳۹۰ و لیگ آزادگان ۹۵–۱۳۹۴ موفق شد به قهرمانی برسد. در جام شهدا ۱۳۹۳ نیز به مقام سومی رسید.

اما حالا بعد از 9 سال دوباره این تیم اوضاع خوبی ندارد و در این فصل پس از ۱۰ بازی، ۸ امتیاز کسب کرده و در جایگاه سیزدهم جدول قرار گرفته است آن هم در حالی که تیم های چهاردهم و پانزدهم یک بازی کمتر انجام داده اند که در صورت پیروزی آن دوتیم چه بسا به انتهای جدول هم سقوط کند.

پیکانی ها فصل را با رسول خطیبی آغاز کردند مربی که کارنامه چندان خوبی ندارد و در بیشتر اوقات فصل را با یک تیم به پایان نرسانده و به خاطر نتایج ضعیف اخراج شده است. خطیبی پس از مربیگری به مدیریت در فوتبال روی آورد و بعد از آنکه در قواره مدیریتی موفق شده بود تیم مس سونگون را از لیگ دسته دو به لیگ یک بیاورد به یکباره دوباره رخت مربیگری برتن کرد و سرمربی پیکان شد. همانطور که گفتیم او در 10 بازی و از 30 امتیاز ممکنه 8 امتیاز گرفت تا این بار از سرمربیگری پیکان اخراج شود.

اما این تمام موضوع نیست . پیکانی ها در بخش مدیریت هم ثبات نداشتند و مدیرعامل وقت پیکان بعد از گذشت دو هفته از لیگ بیست و سوم ازاین تیم جدا شد. بر اساس شندیدها با توجه به تمدید نشدن مجوز ادامه همکاری حمید عباسی، مدیرعامل این باشگاه از طرف وزارت ارتباطات، دوران حضور یک ساله او در جمع خودروسازان به اتمام رسید. عباسی یکی از کارمندان این وزارت‌خانه ارتباطات بود که پیش از این هم مدیریت باشگاه پیام را برعهده داشت.

بعدازرفتن عباسی با نظر مدیران ایرانخودرو احمد مددی، مدیرعامل اسبق استقلال و سرپرست مدیریت سابق ورزشگاه آزادی که قبلا هم به عنوان معاون اصغر ملکیان مدیرعامل سابق پیکان که یکی از ضعیف ترین مدیران این باشگاه به حساب می آمد در این باشگاه حضور داشت، حالا با پست مدیرعاملی به این باشگاه برگشت.

خطیبی و مددی طی این هفته ها نتوانستند نتایج خوبی با پیکان بگیرند و در نهایت خطیبی در این بین اخراج شد تا مددی به دنبال یک مربی دیگر برای تیمش باشد.

احمد مددی که در استقلال موفق نبود و جزو مدیران ناکام استقلال قلمداد می شود، بعد از حضوری ناموفق از این تیم اخراج شد تا یکی از مدیران ضعیف استلال در این سال ها لقب بگیرد. مددی سپس به ورزشگاه آزادی رفت. مددی در ورزشگاه آزادی هم موفق نبود و بعد از مدتی کار کردن و درگیر شدن با شرکت توسعه و تجهیز در نهایت از پست مدیریت این ورزشگاه هم اخراج شد تا بعد از یک سال و چند ماه دوری از فوتبال اینبار با مدیریت باشگاه پیکان به فوتبال برگردد.

مددی بعد از اخراج مربی که دوهفته پیش گفته شده بود با او چند ساله تمدید کردند مجبور شد به دنبال سرمربی جدید بگردد که در نهایت در یک شاهکار مدیریتی و فوتبالی یک مربی شکست خورده که کارنامه بسیار ضعیفی دارد و هنوز اثرات مخرب این مربی در تیم امید از یاد ها نرفته و حسرت المپیک را به دل هواداران فوتبال گذاشت را سرمری تیم پیکان کرد!

بله رضا عنایتی مربی که با تیم امید نتایج بسیار ضعیفی گرفت. عنایتی هم تیم امید را از مسابقات مقدماتی المپیک حذف کرد و هم در مسابقات آسیایی به تیم درجه 3 هنگ کنگ باخت تا در این تورنمنت هم حذف شده بزرگ باشیم. البته عنایتی در رده باشگاهی هم با تیمهای نفت مسجد سلیمان و سیاه جامگان هم نتوانسته بود نتیجه بگیرد و از هر دوتیم اخراج شده بود. بهترین کارنامه عنایتی صعود با هوادار از لیگ یک به برتر ومقام یازدهم در لیگ برتر بوده است.

حالا در و تخته با هم جور شدند. یک مدیر شکست خورده با کارنامه ضعیف ددر استقلال و ورزشگاه آزادی و یک مربی شکست خورده با تیم امید که امید مردم را نا امید کرد فرمان هدایت پیکان را دردست گرفتند و می خواهند این تیم را در لیگ برتر حفظ کنند!

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پیکان #احمد مددي #رضا عنايتي
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها