95909
میرزاپور: ژاپن بخت اول قهرمانی در آسیاست اما ایران هم بدون شانس نیست/ ۵ دهه قهرمان نشدن در آسیا باید ریشه‌یابی شود
01 آذر 1402 12:43
دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران تأکید کرد، شاگردان امیرقلعه‌نویی پتانسیل قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارند.

روزنامه گل

ابراهیم میرزاپور در مورد تساوی 2 - 2 تیم ملی فوتبال کشورمان برابر ازبکستان گفت: طبیعتاً این نتیجه نمی‌تواند برای بازیکنان و کادر فنی تیم ملی خیلی راضی‌کننده باشد، چون در نیمه اول با دو گل جلو بودیم، اما در نیمه دوم آنها بازی را مساوی کردند. ازبکستان با حمایت هوادارانش توانست در نیمه دوم فوتبال بهتری را به نمایش بگذارد و تساوی برای آنها نتیجه خوبی است.

وی درباره شرایط تیم ملی ایران بعد از انتخاب امیرقلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی این تیم اظهار داشت: به‌هرحال ایشان یک مربی باتجربه است که می‌تواند تأثیر مثبتی در تیم ملی داشته باشد. ما در زمان مربیگری کی‌روش با سبکی فوتبال بازی می‌کردیم که خیلی‌ها آن را دوست نداشتند، ولی الان تیم ملی تهاجمی‌تر فوتبال بازی می‌کند و این برای هواداران فوتبال هم خوشایند است.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: از زمانی که قلعه‌نویی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت نتایج خوبی گرفتیم و فکر می‌کنم تیم ملی پتانسیل قهرمان شدن در جام ملت‌های آسیا را دارد. من امیدوارم بعد از چند دهه بتوانیم به این عنوان دست پیدا کنیم.

میرزاپور در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان ایران را شانس اول قهرمانی در آسیا دانست، تصریح کرد: در حال حاضر ژاپن بهترین شرایط ممکن را دارد و بدون شک بخت اول قهرمانی محسوب می‌شود، ولی ایران هم قطعاً اندازه خودش شانس دارد، چون ما بازیکنانی بین‌المللی و باتجربه داریم که می‌توانند اتفاقات بزرگی را رقم بزنند. با وجود اینکه بعضی از فاکتورهای مهم را نسبت به کره و ژاپن نداریم، ولی می‌توانیم امیدوار به قهرمانی باشیم.

وی راجع به پنج دهه ناکامی ایران برای رسیدن به قهرمانی در جام ملت‌ها یادآور شد: طبیعتاً پنج دهه قهرمان نشدن تصادفی نیست و علت این موضوع باید ریشه‌یابی شود. ما در این سال‌ها بازیکنان خوبی در دوره‌های مختلف داشتیم، ولی قطعاً مشکلات مختلفی وجود داشته است که از قهرمانی دور شدیم.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره مسابقات لیگ برتر و اینکه کدام تیم را شانس اول قهرمانی می‌داند، خاطر نشان کرد: بازی‌های امسال اصلاً قابل پیش‌بینی نیست و فاصله تیم‌ها با یکدیگر بسیار کم است. برخلاف سال‌های گذشته پنج شش تیم دنبال قهرمانی هستند و نمی‌توان از حالا چیزی را به‌صورت قطعی پیش‌بینی کرد، ولی من معتقدم سپاهان تیم فوق‌العاده‌ای دارد و آنها را شانس اول قهرمانی در لیگ برتر می‌دانم.

#پیشکسوت فوتبال ایران #تیم ملی فوتبال ایران
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها