جدال چندین ساله استقلالی ها و صدا و سیما همچنان ادامه دارد
95789
حسن روشن در جواب سامره!
29 آبان 1402 09:50
استوری علی سامره درخصوص رفتار دو مجری صدا و سیما و برخورد آنها با ماجرای تخفیف و کاهش قرارداد برخی از بازیکنان با  شکایت رسمی باشگاه از این دو مجری تکمیل شد.

روزنامه گل

استوری علی سامره درخصوص رفتار دو مجری صدا و سیما و برخورد آنها با ماجرای تخفیف و کاهش قرارداد برخی از بازیکنان با شکایت رسمی باشگاه از این دو مجری تکمیل شد. کاملا مشخص است که این قبیل شکایت ها راه به جایی نمی برد و اصولا در چنین مواردی دادگاه و جرایم احتمالی (هرچند بعید به نظر می رسد این مجری ها محکوم شوند)نمی تواند بازدارنده باشد و چنین کارهایی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و برای جلب رضایت هواداران است. در گذشته هم باشگاه استقلال و همچنین پرسپولیس دست به شکایت های مشابهه علیه برخی مجری های تلویزیونی زده بودند که هیچ خبری درباره اثر بخش بودن آنها مخابره نشده است!

موضوعی که در این میان مورد توجه است، جدال و جنگ سرد چندین ساله استقلال و هوادارانش با صدا و سیما است. از سالها قبل استقلالی ها نسبت به مواردی چون پخش بازی های تیم شان با کیفیت پایین، تهیه گزارش های منفی و جهت دار علیه این باشگاه و مدیران و بازیکنانش، توهین مجریان، برداشته شدن پسوند ایران از مقابل نام باشگاه، حذف ستاره های روی لگو رسمی باشگاه، مخدوش کردن لگو باشگاه، تبعیض قائل شدن بین دوباشگاه استقلال و پرسپولیس، سانسور تبلیغات محیطی باشگاه و چندین چند مورد دیگر معترض بوده و واکنش هایی نشان داده اند که ادامه دار بودن این کشمکش ها نشان می دهد که این جدال پایانی ندارد. استقلالی ها هم از تمام ابزار خودشان برای مقابله استفاده کرده اند؛ از تحریم برنامه ها تا راه ندادن دورین به ورزشگاه گرفته تا مصاحبه نکردن بازیکنان با دوربین های صدا و سیما که در نهایت هم به صلح و آشتی و تداوم همکاری منجر شده است.

صدا و سیما هم که سنبه اش حسابی پر زور است، مانند دیگر انتقاد ها واعتراض ها، نه تنها تسلیم نشده و کوتاه نیامده و تغییر رویه نداده است که با تمام توان برای مقابله به مثل به صحنه آمده و تلاش کرده تا در این جنگ سرد پیروز شود. در ماجرای اخیر هم پس از استوری علی سامره سرپرست تیم استقلال، در برنامه های تلویزیونی سراغ منتقد و مخالف اصلی او یعنی حسن روشن رفته اند و از او درباره سامره می پرسند و به نوعی تحریک اش می کنند تا سرپرست استقلال را بکوبد! احتمالا این جدال تا چند وقت در برنامه های مختلف صدا و سیما ادامه خواهد و استقلالی ها هم به روش خودشان جواب می دهند تا سرانجام یا دستوری برای توقف برسد و یا دوطرف یکجا خسته شوند و حوصله شان سر برود و دوباره آشتی کنند.

شاید تنها چیزی که به این زودی تمام نشود و به انتها نرسد همین جدال ها و دعواهای گاه و بیگاه استقلالی ها و صدا و سیما باشد که تفریبا در هر سال یکی دوبار اتفاق افتاده است. این اولین جدال جدی آنها در فصل جدید بود، شاید کم و بیش بازهم موارد دیگری هم اتفاق بیافتد. به هرحال باید به این موضوع عادت کنیم که استقلالی ها و صدا و سیما دست کم در این سالها قرار نیست آب شان در یک جوب برود. آن چیزی هم که در اکثر موارد مجریان صدا و سیما را وادار به عذر خواهی یا ارائه توضیح برای لب رضایت مخاطبان کرده است، نه برخورد مدیران بالا دستی که فشار ها و بد اخلاقی ها و بد رفتاری های مجازی علیه این چهره ها بوده است. به هرحال نباید توقع داشت که این ماجرا هم سرنوشتی جدا از موارد قبلی داشته باشد.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها