درویش برود اوضاع بهتر نمی‌شود که هیچ، بدتر هم خواهد شد
95739
شاه‌محمدی: کار مدیریت و بازیکنان بچه‌گانه بود و به تیم ضربه زد
28 آبان 1402 09:44
آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد بازیکن نباید در کار مدیریتی باشگاه دخالت کند چون وظیفه بازیکن فقط بازی کردن است.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد بازیکن نباید در کار مدیریتی باشگاه دخالت کند چون وظیفه بازیکن فقط بازی کردن است.جمشید شاه‌محمدی درواکنش به اعتراض بازیکنان و بیانیه نویسی آن‌ها علیه باشگاه گفت: کار بازیکنان بازی کردن در زمین است نه اینکه بخواهند علیه باشگاه بیانیه دهند. این کار درستی نبود و باعث حاشیه‌های بیشتر در باشگاه می‌شود و مطمنا تیم به حاشیه می‌رود و نمی‌توانند نتیجه لازم را بگیرند. هیچ کجای دنیا بازیکنان در کار مدیریتی باشگاه دخالت نمی‌کنند

شاه‌محمدی از کار باشگاه هم ایراد می‌گیرد و می‌گوید در این شرایط جریمه باشگاه هم درست نبود. پرسپولیس بعد از مدت‌ها در بیرون از تهران باخت و در فوتبال این طبیعی است و اصولاً برای نخستین باخت تیم را جریمه 10 درصدی نمی‌کنند. درست است قبل از این باخت در 3 بازی 3 مساوی متوالی کسب کرده بودند ولی به عقیده من کار باشگاه هم بسیار بچه‌گانه بود و مدیران بی‌تجربگی کردند و دستی‌دستی خودشان تیم را به حاشیه بردند.

شاه‌محمدی در مورد اینکه آیا طبق خواسته بازیکنان اگر درویش برود مشکل باشگاه و تیم حل می‌شود یا نه گفت: با رفتن درویش مشکل حل نمی‌شود . متأسفانه باشگاه پرسپولیس و حتی فوتبال ما مشکل ساختار دارد و با عوض شدن مدیران هیچ مشکلی حل نمی‌شود مگر اینکه ساختار فوتبال ما درست شود. شما به گذشته نگاه کنید در این چند سال چند مدیر به پرسپولیس آمدورفت آیا مشکل حل شد؟ نه بلکه بیشتر هم شد و بدهی بر روی بدهی آمد. برای همین عقیده دارم درویش هم برود مشکلی حل نمی‌شود. باید مشکل باشگاه پرسپولیس به‌صورت ریشه‌ای حل شود.

شاه‌محمدی درباره اینکه در زمان شما هم از این خبرها بود و می‌توانستید علیه باشگاه بیانیه دهید گفت: زمان ما اصلاً از این خبرها نبود. زمانی که ما بازی می‌کردیم علی پروین هم مربی بود هم مدیرعامل باشگاه برای همین کسی جرات نمی‌کرد حرف بزند. البته زمان از این پول‌ها خبری نبود و چنین مشکلاتی هم پیش نمی‌آمد.

شاه‌محمدی در ادامه در مورد بازی هفته بعد پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در عربستان مقابل النصر گفت: پرسپولیس تیم خوب و بزرگی است و این قابلیت را دارد که در عربستان نتیجه خوبی بگیرد. اما درعین‌حال اعتقاددارم اگر پرسپولیس تمرکز و آرامش نداشته باشد در این بازی به مشکل می‌خورد. بازی با النصر بازی بسیار سختی است. پرسپولیس اگر مثل بازی با الدحیل باشد می‌تواند تیم النصر را در خود عربستان شکست دهد. فقط بچه‌ها باید خودشان باشند و برای پیروزی تمرکز کنند.

شاه‌محمدی در مورد بازی تیم ملی فوتبال ایران با هنگ‌کنگ در نخستین مرحله مقدماتی جام‌جهانی گفت: بازی با هنگ‌کنگ یک بازی خوب تمرینی برای تیم ملی بود. درحالی‌که این روزها تیم ملی حریف تدارکاتی جدی و خوب ندارد چنینی بازی‌های رسمی می‌تواند یک بازی تدارکاتی خوب به‌حساب بیاید. تیم ملی هم از این فرصت به‌خوبی استفاده کرد و در هر نیمه یک شیوه را به اجرا گذاشت. در نیمه اول تیم ملی بازی را به کناره‌ها برده بود و با سانتر بر روی دروازه می‌خواستند به گل برسند و در نیمه دوم بازی را به عمق دفاع حریف بردند . درمجموع تیم ملی از این فرصت خوب بهر برد و با یک بازی پرگل موفق شد به برتری برسد و شروع خوبی در مقدماتی جام‌جهانی داشته باشد. اما درعین‌حال من یک انتقاد به امیر قلعه‌نویی دارم و آن این است که تیم ملی پیر است و در آینده با این تیم به مشکل می‌خوریم. من نمی‌دانم چرا امیر قلعه‌نویی بازیکن 35 ساله را که در تیم خودش در بیرون ایران نیمکت نشین است دعوت می‌کند ؟ او باید به جوان‌ها بها دهد وگرنه ضربه خواهد خورد.

شاه‌محمدی در ادامه در مورد بازی بعدی تیم ملی با ازبکستان گفت: بازی با ازبکستان خیلی سخت‌تر است. در این سال‌ها با ازبک‌ها زیاد بازی کرده‌ایم. حتی این تیم در تهران در زمان کی روش موفق شد ما را شکست دهد. ازبک‌ها تیمی هستند که بسیار فیزیکی بازی می‌کنند و به‌نوعی چغر هستند. این را هم اضافه کنم خیلی بهتر از هنگ‌کنگ بازی می‌کنند و با برنامه‌تر هستند . همه این عوامل باعث می‌شود بازی با این تیم در تاشکند سخت‌تر شود. این را هم اضافه کنم ازبک‌ها یک دفاع منسجم و قلدر دارند و برای همین کار مهاجمان ما در این بازی سخت‌تر خواهد بود.

مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه در مورد موفقیت و صعود تیم ملی فوتبال نوجوانان به مرحله بعد در جام‌جهانی گفت: من هم به‌نوبه خودم این صعود را تبریک می‌گویم. تیم ملی نوجوانان در هر سه دیدار بسیار خوب کارکرد. حتی در بازی با انگلیس که با نتیجه 2 بر یک شکست خوردند یک بازی خوب را به نمایش گذاشتند و مستحق باخت نبودند.

شاه‌محمدی در مورد بازی بعدی تیم ملی نوجوانان با مراکش گفت: مطمنا بازی راحتی نخواهد بود. مراکش در آن گروه صدرنشین شده و این یعنی که تیم خوبی است. آفریقایی‌ها هم تکنیکی هستند و هم فیزیک بدنی خوبی دارند. مطمئناً بازی سختی در پیش دارند و درعین‌حال عقیده دارم بچه‌های نوجوان تیم ملی می‌توانند بازهم یک بازی خوب را به نمایش بگذارند و حتی به مرحله بعد صعود کنند. اما یک توصیه هم به فدراسیون دارم و آن این است که این تیم را حفظ کنند و با حضور در یک پله بالاتر یعنی در رده جوانان کار را به حسین عبدی ادامه دهند تا یک نسل خوب در فوتبال ما شکل بگیرد. حسین مربی کار بلدی است و مطمنا می‌تواند در فوتبال ما تأثیرگذار باشد.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #جمشید شاه محمدی #پیشکسوت پرسپولیس #پرسپولیس #رضا درویش
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها