قابل توجه سکاندار سرخپوشان پایتخت
93497
مهارت بحران زداییت را نشان بده!
24 آبان 1402 11:21
سالیان سال است که 'یحیی پرسپولیسی‌ها ' را موفق و پرافتخار دیده‌ایم، تا جایی که در این چندین فصل اخیر دیگر چشمان فوتبال دوستان به کسب قهرمانی‌های پیاپی در لیگ و قهرمانی  در جام حذفی عادت کرده است... چشمانی که دیگر حتی کمی بد عادت هم شده‌اند! که اگر برای او این سال‌ها غیر از این رقم می‌خورد جای تعجب و شگفتی داشت.

روزنامه گل

وحیدرضا عبدی نژاد - سالیان سال است که 'یحیی پرسپولیسی‌ها ' را موفق و پرافتخار دیده‌ایم، تا جایی که در این چندین فصل اخیر دیگر چشمان فوتبال دوستان به کسب قهرمانی‌های پیاپی در لیگ و قهرمانی در جام حذفی عادت کرده است... چشمانی که دیگر حتی کمی بد عادت هم شده‌اند! که اگر برای او این سال‌ها غیر از این رقم می‌خورد جای تعجب و شگفتی داشت.

از طرفی هم بارها گفته شده که رسیدن به عنوان قهرمانی سخت است و قهرمان ماندن برای طولانی مدت؛ آن هم در لیگ برتر فوتبال ما کاری است بسیار سخت‌تر که از پس این مهم هم تا اینجا برآمده. اما حالا همین

'گل محمدی جام بگیر' با چالش عجیب و جدیدی مواجه شده است که اگر نوبرانه نباشد در طول یک فصل به ندرت با آن مواجه بوده و آن هم پاره شدن به یکباره نوار پیروزی‌های تیم بعد از مدت‌ها بوده و به هر دلیلی وارد یک حاشیه جدید و بحران ناخواسته شده‌اند....

البته گره‌هایی در طول فصول گذشته بوده است که با اتحاد بازیکنان و کادر فنی برطرف شده اما چون 'تیم تحت فشار اینروزها' امسال چالش طاقت فرسای صعود از گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا را دارد و حالا ظاهراً کمی برای صعود کارش گره هم خورده است ، این بار این گره با دست اندازهای قبلی متفاوت جلوه می‌کند...

اینها مطرح شد تا اشاره کنیم که الان وقت این است که یک مدیریت چاره ساز بحران از طرف کادر فنی و در راس آن شخص گل محمدی را ببینیم تا او ثابت کند علاوه بر داشتن هنر قهرمانی، مهارت حل بحران این چنینی را دارد و اینجاست که بیشتر از این‌ها می‌طلبد تا هوش و ذکاوت خود را به رخ بکشد چرا که دنیای حرفه ای سرمربیگری علاوه بر داشتن هوش فنی که در زمین پیاده می‌شود یک ذکاوت غیرفنی (از نوع روحی- روانی) در جهت مرتفع کردن حواشی و حل بحران پیش آمده در خارج از داستانهای چمن بازی می‌طلبد..

بودند مربیان بزرگی در این سالیان گذشته که علاوه بر کسب افتخارات و عناوین در بزنگاه‌های خاص، چالش‌ها و بحران‌های این چنینی پیش آمده را به بهترین شکل ممکن مرتفع کردند و به قولی لوکوموتیو به مشکل خورده پیشرونده خود را در مسیر و ریل مناسب خود قرار دادند. عده‌ای از این لوکوموتیورانان ماهر ، اسامی نام آشنایی هستند همچون پپ گوردیولا (در مقطعی به عنوان سرمربی بایرن مونیخ یا دوره ای در همین منچستر سیتی)، کارلو آنجلوتی (در دوره اول حضورش در رئال مادرید) ، کلوپ درلیورپول و یا حتی فرگوسن بزرگ در منچستر یونایتد ، البته که این بزرگمرد آخری حتی یکی از رازهای بزرگ ماندگاری اش علاوه بر دانش فنی ، همین هوش و ذکاوتی بود که در زمین و خارج از آن بروز میداد و مثل یک روانشناس بزرگ رفتار میکرد...

حالا باید دید این نسخه با استعداد ایرانی ما در دنیای مربیگری چقدر توانایی کنترل حواشی و حل بحران ناخواسته پیش آمده را دارد.

آیا می‌تواند این حریف منحوس که مثل بختک تازه واردی به جان تیم افتاده را مانند حریفان گذشته خود یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد؟!

در پایان لازم است به این مهم اشاره کنیم که اگر این اتفاق برای گل محمدی بیفتد و علاوه بر اینکه مراقب باشد که در مصاحبه‌هایش ناخواسته وارد حاشیه نشود و به طور خواسته مشکلات پیش رو را حل کند و دوباره روی نوار برد در لیگ قرار بگیرد و مخصوصا اینکه در لیگ قهرمانان صعودی شیرین از گروه مرگ داشته باشد و بتواند تا مراحل بالاتر صعود کند به یک موفقیت چشمگیر رسیده و قطعاً در آینده ای نزدیک نوید یک کلوپ یا پپ وطنی را می‌دهد....باید دید در ادامه این مسیر داستان گل محمدی و پرسپولیس و موانع پیش آمده‌اش به کجا می‌رسد.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها