پرسپولیس فقط ال کلاسیکو را نباخت
93496
سرخ هاتمام رکوردها را از دست دادند!
24 آبان 1402 11:19
آرش جعفری - تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در چارچوب هفته دهم لیگ برتر روز یک‌شنبه ۲۱ آبان ماه در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این سپاهان بود که موفق شد با نتیجه یک بر صفر برنده بازی باشد.

روزنامه گل

آرش جعفری - تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در چارچوب هفته دهم لیگ برتر روز یک‌شنبه ۲۱ آبان ماه در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این سپاهان بود که موفق شد با نتیجه یک بر صفر برنده بازی باشد.

بازی دوتیم سپاهان و پرسپولیس همیشه جذاب و در عین حال پر حاشیه بوده است و همین باعث می شود که این دیدار از حساسیت بالایی در لیگ برتر خوردار باشد چرا که هیچ یک از دوتیم نمی خواهند تحت هیچ شرایطی بازنده این بازی باشند.

حال در همین راستا باید بگوییم پرسپولیس قبل از بازی با سپاهان انواع و اقسام رکورد ها را ثبت کرده بود و می خواست با یک پیروزی دیگر و یا حداقل کسب تساوی در اصفهان بعضی رکورد را حفظ کند و هم اینکه بعضی ها را افزایش دهد. اما تمام رویاهای یحیی و شاگردانش از بین رفت.

طلسم 17 ساله شکسته شد

یکی از رکوردهایی که در این بازی شکسته شد و درواقع پرسپولیس موفق به حفظ آن نشد شکست ناپذیری در ورزشگاه نقش جهان اصفهان بود. از آخرین باری که پرسپولیس در نقش جهان مغلوب سپاهان شده بود 17 سال و 7 ماه می‌گذشت و همین موضوع یک امتیاز مثبت برای قرمزها در آستانه این بازی حساس بود. برای همین پرسپولیس به دنبال حفظ رکورد و سپاهان به دنبال شکستن آن بود که در نهایت سپاهان موفق شد با پیروزی یک بر صفر، طلسم 17 ساله را بشکند و متعاقبا پرسپولیس هم این رکورد خوب را از دست بدهد و به عدد 18 نرساند.

باختند تا شانزده ، هفده نشود !

پرسپولیس سال 1402 را رویایی شروع کرده بود. این تیم از فروردین سال 1402 در هیچ مسابقه داخلی اعم از لیگ برتر بیست و دوم و لیگ برتر بیست و سوم و نیز جام حذفی به هیچ تیمی نباخته بود و یک رکورد بسیار خوب را از خود به جا گذاشته بود. شاگردان یحیی گل محمدی از ابتدای سال 1402 در 16 بازی لیگ برتر و جام حذفی شرکت کرده بودند که به هیچ تیمی نباخته بودند . اما پرسپولیس در اصفهان نتوانست این رکورد را ادامه دهد وبه عدد 17 برسد. درواقع 16 پرسپولیسی ها 17 نشد تا رکورد نباختن و شکست ناپذیری این تیم هم از بین برود. البته پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر شکست خورده بود.

صفری که درجدول پاک شد!

پرسپولیس تنها تیم بدون باخت لیگ برتر بیست و سوم بود و یحیی گل محمدی و شاگردانش نمی خواستند عدد زیبای صفر در جدول رده بندی از مقابل این تیم خط بخورد و حذف شود. اما در نهایت با شکست بدموقع مقابل سپاهان این برتری در جدول را هم به راحتی از دست دادند تا یکی دیگر از تبعات باخت مقابل سپاهان یقه آن ها را بگیرد.

بازهم سپاهان!

پرسپولیس آخرین بار در اسفند سال 1401 در تهران و ورشگاه آزادی در لیگ برتر بیست و دوم با نتیجه یک بر صفر مقابل سپاهان باخته بود. از این تاریخ به بعد همانطور که گفتیم پرسپولیس به هیچ تیمی در هیچ مسابقه ای در فوتبال ایران نباخته بود تا اینکه دوباره به سپاهان رسید و بازهم با یک گل مغلوب این تیم شد. البته پرسپولیس بعد از باخت به سپاهن در اسفند 1401 به خوش آمد و اختلاف 4 امتیازی را با صدر جدول جبران کرد و در نهایت قهرمان لیگ شد. حالا باید ببینیم آیا بازهم بعد از باخت به سپاهان این تیم می تواند اختلاف 5 امتیازی با صدر جدول را جبران کند و صدرنشین و بعد قهرمان لیگ شود یا خیر ؟!

شاگردان یحیی جایگاه دوم را هم از دست دادند

یکی دیگر از تبعات باخت پرسپولیس در اصفهان مقابل سپاهان از دست دادن جایگاه دومی این تیم و رقابت با استقلال در صدر جدول بود. پرسپولیس نه تنها به سپاهان باخت بلکه جایگاه دومی خود را به یک تیم اصفهانی دیگر در جدول داد. پرسپولیس با شکست در اصفهان 17 امتیازی باقی ماند و در مقابل ذوب آهن دیگر تیم اصفهانی با پیروزی مقابل نساجی در قائم شهر 18 امتیازی شد وبا جا گذاشتن پرسپولیس به رده دوم جدول رسید.

یحیی از مورایس عقب افتاد!

پرسپولیس فصل گذشته 3 مرتبه با سپاهان بازی کرده بود. در دیدار اول در اصفهان و ورزشگاه نقش جهان پرسپولیس با سپاهان بدون گل مساوی کرد. در بازی برگشت در تهران با یک گل شکست خورد تا وزنه ترازو به نفع مورایس و شاگردانش سنگینی کند. اما در جام حذفی ای0ن پرسپولیس بود که در اصفهان با 4 گل سپاهان را شکست داد تا یحیی با مورایس ازهر لحاظ مساوی شود و هم اینکه او را از گردونه رقابت های جام حذفی حذف کرده باشد. اما حالا با شکست در چهارمین تقابل در اصفهان این مورایس بود که دوباره از یحیی پیشی گرفت.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #سپاهان
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها