سپاهان با اتکا به پرسپولیسی هایش، پرسپولیس را برد!
93492
فتح آبادی :بیرانوند یک تنه دارد جور کل تیم را می کشد
24 آبان 1402 10:22
آرش جعفری - مهاجم سابق ملی پوش پرسپولیس عقیده دارد، 21 بازی دیگر در لیگ مانده است واز الان زود است درباره پرسپولیس قضاوت کنیم چون این تیم دوباره به اصل خودش بر می گردد و بخت نخست قهرمانی خواهد شد.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم سابق ملی پوش پرسپولیس عقیده دارد، 21 بازی دیگر در لیگ مانده است واز الان زود است درباره پرسپولیس قضاوت کنیم چون این تیم دوباره به اصل خودش بر می گردد و بخت نخست قهرمانی خواهد شد.

غلام فتح آبادی مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس بعد از باخت پرسپولیس مقابل سپاهان در اصفهان گفت: قبل از هر چیز باید بگویم مجموعه باشگاه سپاهان امسال تمام فکر و ذکرشان و به قولی هم وغمشون را برای موفقیت درلیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا گذاشتند. آن ها هدفی ندارند جز اینکه با مورایس قهرمان شوند. امسال با توجه به خبرهایی که منتشر شد، دیدیم که سپاهان هزینه های بسیار زیادی برای رسیدن به هدفش که همان قهرمانی است انجام داده است. این تیم این قدر خوب بسته شده که بعد از کسر 4 امتیاز و نیز مشکلاتی که در لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم رخ داد، دوباره سرپا شد و هم در لیگ برتر ایران و هم در آسیا دو نتیجه عالی گرفت. اما درمورد بازی مقابل پرسپولیس باید بگویم سپاهان تیم برتر میدان بود. در نیمه اول دوتیم فقط می خواستند گل نخورند البته سپاهان بهتر از پرسپولیس بازی کرد. در نیمه دوم سپاهان فشار را بیشتر کرد و در نهایت بر روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید. البته باید بگویم حساسیت زیاد بازی باعث شده بود که دوتیم احتیاط خاصی را دربرنامه بازی خودشان داشته باشند و برای همین بی محابا حمله نمی کردند. اصولا در این بازی های حساس و نزدیک همین ضربات ایستگاهی و شوت های از راه دور تعیین کننده هستند که سپاهان هم از روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید. پرسپولیس بعد از گل خوردن چند تعویض داشت اما سپاهانی ها آنقدر بسته و فشرده بازی کردند که نگذاشتند پرسپولیسی ها موقعیت ایجاد کنند و به گل تساوی برسند.

فتح آبادی در ادامه به نقش مهم بیرانوند در این بازی و چند بازی قبل اشاره داشت و گفت: علیرضا بیرانوند این روزها بهترین روزهای خودش را سپری می کند و بی راه نیست بگویم که یک تنه دارد جور پرسپولیس را می کشد. به جرات می گویم اگر بیرانوند در این چند بازی نبود پرسپولیس حداقل در هر بازی 2 الی 3 گل می خورد و به جای 3 تساوی و یک شکست ، الان 4 شکست پی در پی در کارنامه اش داشت. بیرانود نه تنها در لیگ برتر ایران بلکه در آسیا هم پرسپولیس را در سرپا نگه داشته است.

مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس در خصوص اینکه چرا به یکباره پرسپولیس این همه افت کرده و از 4 بازی گذشته فقط 3 امتیاز کسب کرده، گفت: من ریشه این افت و عدم تمرکز و بد بازی کردن را در آن بیانیه ها، مشکلات مالی و درگیری بین بازیکنان و باشگاه بر سر پول و نقل و قول هایی که می شد و همان بحث معروف سیب زمین و تخم مرغ می بینیم. متاسفانه پرسپولیس با دست خودش به حاشیه رفت و همین حاشیه ها تیم را زمین زد. من عقیده دارم هنوز چیز خاصی رخ نداده است پرسپولیس 9 بازی انجام داده و 21 بازی دیگر باقی مانده است . الان هم که تیم به تعطیلات رفت و برای همین بهترین زمان است که تیم ریکاوری کند و در عین حال حاشیه ها را دور بریزد و دوباره مثل سال قبل که بعد از شکست مقابل سپاهان به خودشان آمدند دوباره به خوشان بیایند و بخت نخست قهرمانی باشند.

جالب است به شما بگویم داستان تخم مرغ و سیب زمینی من را یاد یک خاطره ای انداخت که به آن اشاره کنم بد نیست. الان بازیکنان میلیاردی پول می گیرند و من مخالف نیستم نوش جانشان. اما زمان ما از این پول ها خبری نبود و متعاقبا از شام و ناهاری که الان می خورند هم خبری نبود. من یک روز قبل از بازی نتوانسته بودم منزل غذا بخورم برای همین در راه استادیوم قبل از بازی مقابل امجدیه به یک ساندویجی رفتم و برای ناهار یک ساندویج خوردم که علی آقا پروین من رادید و گفت چرا ساندویج می خوری؟ قبل از بازی نباید از این غذا ها بخوری. من هم عذر خواهی کردم و گفتم کاری داشتم، دیر شد و مجبور شدم ساندویج بخورم . اما غرض از این موضوع این بود که من با همان ساندویج خوردن آمدم بازی کردم، گل هم زدم و بهانه نگرفتم، مثل جمشید شاه محمدی که گفته قبل از یک بازی آب دوغ خوردم و 3 گل زدم. پس نوع غذا مهم نیست باید بازیکنان نگرش و تفکر خوبی داشته باشند و به جای حاشیه پردازی بر روی بازی تمرکز کنند.

قتح آبادی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس دوباره به لیگ بر می گردد، گفت: چرا که نه پرسپولیس. نه تنها به لیگ بلکه در آسیا هم موفق خواهد شد. پرسپولیس بازیکنان بزرگ و خوبی دارد فقط باید تمرکز و آرامش داشته باشند و از حاشیه ها دوری کنند و علاوه براین یحیی گل محمدی که مربی خوبی است باید تیمش را مدیریت کند و باشگاه هم پشت کادرفنی و بازیکنان باشد و از آن ها حمایت کند. البته باید این را هم اضافه کنم پرسپولیس باید در نیم فصل تیمش را تقویت کند. این تیم هم مهاجم گلزن می خواهد و هم اینکه یک هافبک بازی ساز وقلدر که درمیانه زمین هم بجنگد و هم بازی سازی کند مثل کمال کامیابی نیا و یا احمد نورالهی. جای همچین بازیکنی در پرسپولیس خالی است.

فتح آبادی در خصوص مصدومیت بازیکنان اصلی پرسپولیس و اینکه آیا نبود 3 الی 4 بازیکن در ناکامی های پرسپولیس نقش داشته گفت: نبود بازیکنانی چون پورعلی گنجی، یاسین سلمانی، وحید امری و حتی ترابی که تازه دوباره به بازی برگشته و هنوز به آمادگی کامل نرسیده است در این نتایج خیلی تاثیر گذار هستند. مطمنا اگر پرسپولیس این 4 بازیکن را در اختیار داشت چنین نتایجی رخ نمی داد.

فتح آبادی درخصوص مصاحبه بیرانوند که در پایان بازی با سپاهان گفته شادی بازیکنان سپاهان باعث شده که آن ها به خوشان بیایند و به قولی باعث انگیزه برای آن ها می شود گفت: بیرانوند مصاحبه خیلی خوبی انجام داده است و من هم با نظر او موافق هستم. بیرانوند با این مصاحبه به بازیکنان خودشان انگیزه داد و به آن ها یادآوری کرده که چه بازیکنان بزرگی هستند و هم اینکه پرسپولیس چه تیم بزرگی است و این شادی آن ها باعث می شود که مثل فصل قبل دوباره به خوشان بیایند و همه حریفان را شکست دهند.

فتح آبادی در ادامه در واکنش به ضربه با دست و سپس اخراج شهاب زاهدی گفت: این کار از بازیکنی که در اروپا بازی کرده بسیار بعید بود. او نه تنها خودش را جریمه کرد بلکه باعث شد در این برهه که تیم به اندازه کافی مهاجم ندارد یک مهاجمش را هم از دست بدهد. این کار او بسیار بچگانه بود.

فتح آبادی درادامه به نکته جالبی اشاره داشت و آن استخوانبندی و شاکله اصلی تیم سپاهان بود که بر روی بازی پرسپولیسی های سابق استوار است. او بایان این جمله در ادامه گفت: شاکله و استخوان بندی سپاهان را پرسپولیسی های تشکیل ، که یا یحیی آن ها را نخواست و یا اینکه به خاطر پول بیشتر از پرسپولیس رفتند. همین بازیکنان نیز باعث برد سپاهان مقابل پرسپولیس شدند.

فتح آبادی در خصوص اینکه بعضی ها اعتقاد دارند یحیی برود و یا اینکه بماند چیست، گفت: الان وقت رفتن یحیی و تغییر کادر فنی نیست. یحیی مربی خوبی است و در این سال ها برای پرسپولیس زحمت کشیده است. مطمنا او راه اینکه تیم از بحران خارج شود را بلد است و می تواند پرسپولیس را دوباره در جمع مدعیان قراردهد. لیگ الان 10 روز تعطیل شده و بعد از آن هم 45 روز به خاطر جام ملت ها تعطیل خواهد شد برای همین او تیمش را درست خواهد کرد و به جدول بازی ها برمی گردد و با کمی تقویت و حمایت باشگاه برای نیم فصل دوم پرسپولیس به همان تیم همیشگی تبدیل خواهد شد. البته او اگر خودش بخواهد برود یک بحث دیگری است و من عقیده دارم او آنقدر مربی بزرگ و خوبی است که می تواند بیرون از ایران هم کار کند. خصوصا اینکه باشگاه فعلا قرارداد او را تمدید نکرده است.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها