یحیی مربی خوب و باکلاسی است،اما...
93444
عابدینی: نبود کریم در نتایج پرسپولیس احساس می‌شود
23 آبان 1402 10:54
شکست پرسپولیس مقابل سپاهان، باعث شد تا کارشناسان انتقاداتی را متوجه یحیی گل محمدی کنند.بهرحال کسب ۲امتیاز از ۹امتیاز لیگ برتر توسط پرسپولیس،اتفاق ناخوشایندی است.به خصوص برای هواداران دوآتشه سرخپوشان پایتخت.به همین بهانه،گفتگویی با امیر عابدینی داشتیم.مدیرعامل سابق پرسپولیس که دیدگاه هایش همیشه فنی و فوتبالی بوده.

روزنامه گل

شکست پرسپولیس مقابل سپاهان، باعث شد تا کارشناسان انتقاداتی را متوجه یحیی گل محمدی کنند.بهرحال کسب ۲امتیاز از ۹امتیاز لیگ برتر توسط پرسپولیس،اتفاق ناخوشایندی است.به خصوص برای هواداران دوآتشه سرخپوشان پایتخت.به همین بهانه،گفتگویی با امیر عابدینی داشتیم.مدیرعامل سابق پرسپولیس که دیدگاه هایش همیشه فنی و فوتبالی بوده.عابدینی در مصاحبه باگل از گل محمدی حمایت کرد و کارشناسانی که بدون منطق و دلیل از سرمربی پرسپولیس انتقاد می کنند را فاقد علم روز فوتبال دانست.

آقای عابدینی بازی پرسپولیس و سپاهان را چطور دیدید؟!

یک بازی کاملا جذاب و هیجان انگیز که سپاهان توانست از امتیاز میزبانی اش به خوبی استفاده کند و روی یک ضربه ایستگاهی سه امتیاز رابدست آورد.

به نظرتان پرسپولیس خوب بود؟ یعنی مستحق شکست نبود؟

بهرحال جذابیت فوتبال به این برد و باخت ها است.فوتبال فراز و نشیب دارد.یک روز می بری،یک روز هم می بازی! سپاهان بازیکنان خوبی دارد و تیم کاملی است.مدعی قهرمانی است.شما بازی چلسی و منچستر سیتی را دیدید؟ ۸گل داشت.فوتبال یعنی همین.زیبایی فوتبال به این نتایج است.ضمن اینکه تازه هفته های ابتدایی لیگ را سپری می کنیم.

بعضی از کارشناسان اعتقاد دارند یحیی گل محمدی دیگر دانش جدیدی برای ارائه به فوتبال پرسپولیس ندارد.

کدام کارشناس این حرف رازده؟! کارشناسی که این حرفها را مطرح می کند چیزی از فوتبال نمی فهمد و دشمن گل محمدی است.کاری که یحیی گل محمدی در پرسپولیس کرد کارستان بود.مگر می شود نتایج پرسپولیس با آقا یحیی را فراموش کرد.ایشان یک مربی جنتلمن و علم گرا هستند که با توانایی هایی که از او سراغ دارم،مطمئن باشید بازهم پرسپولیس را به اوج می رساند.البته انتقاداتی هم به سرمربی پرسپولیس دارم.اینطور نیست که بخواهم از او فقط تعریف کنم.اما باوجود تمام این انتقادات،الان وقت حمایت از ایشان است.

اینکه می گویند موفقیت های یحیی گل محمدی مدیون پایه ریزی های مدرن و منظم برانکو ایوانکوویچ است را قبول دارید؟

هرگز.برانکو سالهاست از پرسپولیس رفته.شما ببینید بازیکنانی که زمان برانکو در پرسپولیس بودند،چند نفرشان الان هستند؟! این حرفها،حرفهای همان کارشناسانی است که فوتبال را یا نمی فهمند،یا نمی خواهند بفهمند.

اگر بخواهید یک مشاوره یا راهنمایی به یحیی گل محمدی داشته باشید؟

البته آقا یحیی یک مربی کاربلد و انسان فهمیده و جنتلمنی است که نیاز به راهنمایی من ندارد.اما چیزی که می خواهم بگویم این است که عدم حضور کریم باقری و نبود او در پرسپولیس درنتایج این تیم خیلی تاثیر گذاشته است.البته الان هم دیر نشده و امیدوارم مدیران پرسپولیس تلاش کنند تا بار دیگر آقا کریم را به تیم برگردانند.

یعنی نبود او به این زودی تاثیرش را درنتایج پرسپولیس گذاشته؟

بله.حتما همین طور است.کریم باقری صرفنظر از شخصیت کاریزماتیکش در پرسپولیس،وزنه سنگینی روی نیمکت تیم بود.

راستی مربی مورد علاقه تان حسین عبدی هم در تیم ملی نوجوانان شگفتی ساز شد؟!

البته من باتوجه به شناختی که از آقای عبدی داشتم،می دانستم نتایج خوبی خواهد گرفت و برد ایران مقابل پرسپولیس اتفاق ویژه ای بود که با برنامه ریزی و کارهای اصولی این مربی انجام گرفت.حسین عبدی سرمایه و آینده مربیگری فوتبال ایران است که شک نداشته باشید روزی از بهترین مربیان فوتبال ایران در رده ملی خواهد شد

از حالا می تواند جزو سرمایه های مربیگری پرسپولیس باشد؟

خیر.به اعتقاد من آقای عبدی باید در رده های ملی مربیگری کند.نوجوانان،جوانان،امید ها و بزرگسالان.او یک نظمی در کارش دارد که من به خوبی می دانم از چه پتانسیل بالایی برای نیمکت تیم های ملی برخوردار است.پرسپولیس و تیم های باشگاهی همیشه هست.عبدی یک مربی علم گرا،دلسوز،پرکار و عاشق موفقیت است.نه اینکه او برای پرسپولیس کوچک باشد.نه! به نظرم ایشان الان فقط باید در رده ملی مربیگری کنند.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها