نگاهی به عملکرد سینوسی تراکتور با مربی اسپانیایی در لیگ بیست و سوم
93440
خمس؛ بازنده بزرگ در مقابل مدعیان!
23 آبان 1402 10:47
پاکو خمس یه یک‌سالگی حضورش در فوتبال ایران نزدیک می‌شود و در طول این یک‌سال این سرمربی اسپانیایی روزهای پرفرازونشیبی را در تراکتور پشت سر گذاشته است.

روزنامه گل

پاکو خمس یه یک‌سالگی حضورش در فوتبال ایران نزدیک می‌شود و در طول این یک‌سال این سرمربی اسپانیایی روزهای پرفرازونشیبی را در تراکتور پشت سر گذاشته است. بردهای سریالی تا شکست‌های متوالی و روندی پرنوسان که شاید رفته‌رفته کاسه صبر مدیران باشگاه تراکتور را لبریز کند و آن‌ها ر ا به سمت تغییر سرمربی سوق بدهد. یکی از نقاط ضعف بزرگ کارنامه پاکو خمس، ناکامی این سرمربی اسپانیایی در جدال‌های مهم و سرنوشت‌ساز است.

خمس که در مسیر رساندن تراکتور به لیگ قهرمانان آسیا ناموفق بود و همراه این تیم در مرحله پلی‌آف برابر شارجه امارات متحمل شکست شد، در دوران کاری‌اش در فوتبال ایران کارنامه ناموفقی را از خود در جدال با تیم‌های مدعی و سرشناس به جای گذاشته است؛ به‌طوری‌که بیش از آنکه در کارنامه پاکو خمس در جدال با 3 تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان برد به چشم آید، شکست‌های سریالی او نمایان است و این مسئله باعث شده تا این بحث به میان آید که خمس برای دیدارهای بزرگ، مربی خوب و موفقی نیست.

کابوسی به نام استقلال برای خمس!

سرمربی اسپانیایی بعد از پذیرش هدایت تراکتور بیش از همه تیم‌ها با استقلال رودررو شده است. نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که استقلال و تراکتور در طول یک‌سال گذشته 4 بار با یکدیگر (در لیگ برتر و جام حذفی) رودررو شده‌اند که خمس تنها یک‌بار توانسته به پیروزی برسد و 3 شکست در کارنامه او نمایان است. پاکو خمس در اولین تجربه حضورش روی نیمکت تراکتور مقابل استقلال توانست بردی 2 گله را به‌دست آورد اما بعد از آن روزهای سخت این سرمربی اسپانیایی مقابل آبی‌پوشان پایتخت آغاز شد.

تراکتور با هدایت خمس در جدال فصل گذشته در جام حذفی مقابل استقلال، شکستی 2 بر یک را متحمل شد و آن‌ها در هفته پایانی لیگ سی‌ام باختی تاریخی را برابر آبی‌پوشان پایتخت پذیرفتند و با نتیجه 7 بر یک شکست خوردند! در فصل جدید هم پاکو خمس نتوانست جبران‌مافات کند و از باخت‌های سریالی برابر استقلال جلوگیری نماید؛ به‌طوری‌که سرخ‌پوشان تبریزی روز شنبه بیستم آبان‌ماه در ورزشگاه آزادی با 2 گل مغلوب استقلال شدند تا در 4 رویارویی با آبی‌پوشان پایتخت، خمس 3 شکست را تجربه کرده باشد!

ناکامی 100 درصدی برابر پرسپولیس و یحیی

تراکتور فصل گذشته در بازی برگشت با هدایت پاکو خمس در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز برابر پرسپولیس به میدان رفت که در یک بازی پراتفاق، شاگردان خمس با نتیجه 3 بر 2 مغلوب پرسپولیس شدند. در آغاز فصل جدید لیگ برتر هم سرخ‌پوشان تبریزی در هفته دوم در خانه مقابل پرسپولیس به میدان رفتند که این‌بار هم خبری از کسب امتیاز و پیروزی نبود و روی اشتباه مهلک حسین پورحمیدی، شکستی یک‌گله در کارنامه تراکتور به‌ثبت رسید تا خمس در هر 2 رویارویی‌اش با پرسپولیس مغلوب شده باشد!

سرخ‌پوشان تبریزی آخرین‌بار هدایت قربان بردیف در دور رفت فصل گذشته توانستند پرسپولیس را شکست بدهند و بعد از آن، 2 باخت پیاپی را با هدایت پاکو خمس در مصاف با پرسپولیس تجربه کردند. با این اوصاف، سرمربی اسپانیایی تراکتور در مجموع 6 رویارویی‌اش با سرخابی‌های پایتخت، 5 بار مغلوب شده و تنها یک‌بار توانسته به پیروزی برسد که آمار عجیب و بسیار ضعیفی برای خمس محسوب می‌شود و برای جبران این آمار، سرمربی اسپانیایی باید تا نیم‌فصل دوم چشم‌انتظار بماند که در صورت ادامه همکاری با تراکتور بتواند به طلسم ناکامی‌هایش برابر سرخابی‌ها پایان بدهد.

مورایس هم از خمس انتقام گرفت

پاکو خمس در جدال با همتای پرتغالی‌اش هم نتوانسته کارنامه جالب‌توجهی را از خود به جای بگذارد؛ به‌طوری‌که در 2 رویارویی خمس و مورایس در قامت سرمربیان دو تیم تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان، تنها یک پیروزی در کارنامه سرمربی اسپانیایی به چشم می‌آید که در همان جدال نخست به‌ثبت رسید اما در آغاز لیگ بیست‌وسوم شرایط علیه سرمربی اسپانیایی پیش رفت و او در اصفهان و در جدال با سپاهان، نتوانست روز خوبی را پشت سر بگذارد و شکستی 3 بر یک را مقابل تیمِ مورایس متحمل شد.

خمس در دوران کاری‌اش در تراکتور تبریز در 31 مسابقه روی نیمکت سرخ‌پوشان (در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) حضور یافته که 11 شکست در کارنامه او به چشم می‌خورد. جالب آنکه از میان این 11 شکست، 6 باخت او در جدال با 3 تیم مدعی و نام‌آشنای فوتبال ایران بوده تا بیش از پیش ناکامی‌های پاکو خمس در جدال‌های سرنوشت‌ساز و بازی‌های بزرگ نمایان شود. با توجه به نوسانات پرشمار تراکتور در دوره سرمربیگری خمس، به نظر می‌آید که این سرمربی اسپانیایی برای تثبیت جایگاه خود روی نیمکت سرخ‌پوشان تبریزی روزهای سخت و پرچالشی را در پیش خواهد داشت.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها