بلانکو نشان داد مهاجم با تجربه و گلزنی است
93411
مهابادی: استقلال با ادامه این روند می تواند مدعی قهرمانی باشد
22 آبان 1402 14:24
آرش جعفری - مدافع ملی پوش سابق تیم فوتبال استقلال عقیده دارد، شاگردان نکونام با ادامه این روند می توانند مدعی قهرمانی باشند البته به شرطی که باشگاه هم کمک حال آن ها باشد.

روزنامه گل

آرش جعفری - مدافع ملی پوش سابق تیم فوتبال استقلال عقیده دارد، شاگردان نکونام با ادامه این روند می توانند مدعی قهرمانی باشند البته به شرطی که باشگاه هم کمک حال آن ها باشد.

داوود مهابادی مدافع ملی پوش سابق استقلال ابتدا در مورد پیروزی شیرین 2 بر صفر استقلال مقابل تراکتور در هفته دهم لیگ برترو ادامه صدرنشینی این تیم گفت:بازی بسیار خوبی بود و در عین حال نتیجه خوبی هم برای شاگردان نکونام به دست آمد. با توجه به شرایط جدول این بازی از جهت کسب 3 امتیاز برای استقلال بسیار حائز اهمیت بود. در نیمه اول استقلال بازی خوبی به نمایش گذاشت و تراکتور را تحت تأثیر خودش قرار داد و یک گل هم به ثمر رساند تا برنده به رختکن برود. در نیمه دوم استقلال به رغم اینکه از حریف خود جلو بود بازهم بازی هجومی را در دستور کار داشت و برای همین خیلی زود به گل رسید تا اختلاف را دو برابر کند. درادامه شاگردان نکونام با توجه به برتری که نسبت به حریف تبریزی خود داشتند نبض بازی را در دست گرفتند و اجازه خود نمایی به حریف نداند. اما رفته رفته باتوجه به اینکه به دقایق پایانی هرچه نزدیکتر می شدیم تراکتور برای فرار از شکست فشار بیشتری می آورد که طبیعی بود و برای همین در دقایقی توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشتند اما قدرت اینکه بتوانند به گل برسند را نداشتند و به قولی حملات آن ها بیشتر احساسی بود.

مهابادی درادامه درخصوص تاکتیک استقلال در نیمه دوم و اینکه بتوانند بازی را اداره کنند گفت: من قبلا هم به شما گفته بودم نکونام شاگرد خلف کی روش است و اگر دقت کرده باشید خیلی از تاکتیک های او را در استقلال پیاده می کند. در نیمه دوم خصوصا درقایق پایانی استقلالی ها مالکیت توپ را به تراکتور داده بودند و در مقابل فضا را از این تیم گرفته بودند و با استفاده از این موضوع به تراکتور در ضد حملات فشار می آوردند و در عین این ضد حملات خطر ناک هم بودند و چه بسا اگر کمی بیشتر دقت می کردند و یا خوش شانس بودند گل سوم را هم می توانستند بزنند، اما موقعیت‌ها را راحت از دست دادند.

مدافع ملی پوش سابق استقلال در خصوص اینکه خیلی ها عقیده دارند استقلال بسته بازی می کند و یک گل را برای پیروزی کافی می داند و اینکه خیلی زود عقب نشینی می کنند گفت: ببینید سیستم دفاعی را قبول دارم اما عقب نشینی کردن تیم را قبول ندارم. استقلال بسته بازی می کند و شما دیدید که تا کنون هم نتیجه گرفته است. در همین بازی با تراکتور وقتی تیم با نتیجه 2 بر صفر برنده مسابقه است، کار عقلانی این است که تیم خیلی حمله نکند. هر مربی دیگری هم باشد تلاش می‌کند 3 امتیاز مسابقه را حفظ کند. اما در مورد عقب نشینی هم باید بگویم تیمی که عقب است در دقایق پایانی برای جبران نتیجه بیشتر حمله می کند و اگر می بینید تیم برنده عقب می نشیند این در فوتبال طبیعی است چون می خواهد بازی حریف را کنترل کند.استقلال این فصل مهرهای خوبی برای خط دفاع و یا بهتر بگویم سیستم بازی دفاعی و بسته دارد. از روزبه چشمی گرفته تا سعید مهری ، مهدی مهدی پور، مرادمند، نیک نفس، سهرابیان و .... که می توانند میانه زمین و خط دفاع رابه خوبی ببندند.

داوود مهابادی در ادامه با ارزیابی عملکرد بلانکو مهاجم خارجی استقلال گفت: این مهاجم در بازی اول نشان داد از نظر فنی کامل و پخته است. با دو پاس رو به جلو در بازی اول پختگی خودش را نشان داد؛ اما در همان مسابقه مشخص بود که از نظر شرایط آمادگی جسمانی و شاید ذهنی کاملا آماده نیست. حالا با گذشت دو هفته می‌بینیم شرایط او بهتر شده است. در بازی تراکتور نیمه اول خیلی خوب ظاهر شد اما در نیمه دوم از نظر بدنی و بار فنی افت کرد و با تصمیم سرمربی تعویض شد. حال با توجه به گلی هم که زد من عقیده دارم اعتماد به نفس خوبی پیدا کرده و اینکه او رفته رفته بهتر می شود و می تواند بیشتر از این ها به تیم کمک کند.

داوود مهابادی درباره اینکه استقلال با توجه به شروع خوبی که داشته می تواند با ادامه این روند قهرمان شود، یا نه گفت: فکر می‌کنم این استقلال تا کنون خوب پیش رفته و در مسیر قهرمانی قرار داد. البته استقلال همیشه جزو مدعیان قهرمانی بوده و در عین حال همیشه مشکل داشته البته جای خوشحالی دارد که مشکلات و حواشی فعلا به مسائل فنی این تیم نفوذ پیدا نکرده و اگر حواشی‌ نیز وجود داشته نکونام سعی کرده به نحوی آن ها را حل و فصل کند. در واقع نکونام به خوبی از عهده مدیریت بازیکنان برآمده است. درعین حال امیدوارم مدیریت شرایطی را برای تیم فراهم کند که استقلال تا آخر فصل بتواند جزو مدعیان قهرمانی باقی بماند. این را هم باید اضافه کنم نکونام باید بیشتر از این تمرکز خودش را بر روی تیم بگذارد و به نوعی آرامش را به تیمش تزریق کند اگر تمرکز و آرامش وجود داشته باشد اسقلال می تواند با ادامه این روند مدعی قهرمانی باشد.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #استقلال #جواد نکونام
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها