جنگ زرد و سرخ در نقش جهان
93351
من از تو بهترم!
21 آبان 1402 10:42
جنگ سپاهان و پرسپولیس دوباره آغاز شد. دیدار دو تیم مدعی فوتبال ایران در هفته دهم لیگ برتر که در آن می خواهند بگویند من از تو بهترم! رقابتی هیجان انگیز که آن را الکلاسیکوی ایرانی نام گذاشته اند تا به اهمیت آن اشاره داشته باشند. سپاهان و پرسپولیس تاکنون 80 مرتبه روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند که سهم پرسپولیس 27 برد و سهم سپاهان 20 برد بوده است.

روزنامه گل

جنگ سپاهان و پرسپولیس دوباره آغاز شد. دیدار دو تیم مدعی فوتبال ایران در هفته دهم لیگ برتر که در آن می خواهند بگویند من از تو بهترم! رقابتی هیجان انگیز که آن را الکلاسیکوی ایرانی نام گذاشته اند تا به اهمیت آن اشاره داشته باشند. سپاهان و پرسپولیس تاکنون 80 مرتبه روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند که سهم پرسپولیس 27 برد و سهم سپاهان 20 برد بوده است. در این 80 بازی، پرسپولیس 100 گل زده و سهم سپاهان 81 گل بوده است. دو تیم همچنین در چهار بازی دوستانه و غیررسمی نیز به دیدار هم رفته‌اند که در یک بازی پرسپولیس پیروز شده و سه بازی دیگر نیز با نتیجه مساوی همراه بوده‌است. نکته دیگر اینکه از آخرین باری که پرسپولیس در نقش جهان مغلوب سپاهان شده، 17 سال می‌گذرد. البته از آخرین شکست پرسپولیس در اصفهان برابر سپاهان هم هشت سال و دو ماه و 29 روز می گذرد. دیداری که 22 مرداد 1394 در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد و با نتیجه چهار بر دو به سود سپاهان به پایان رسید. آخرین تقابل دو تیم هم بیستم اسفند ماه سال گذشته در تهران برگزار شد که با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان خاتمه یافت که آن مسابقه آخرین شکست پرسپولیس برابر یک تیم ایرانی در لیگ برتر و جام حذفی بوده است و شاگردان یحیی که تنها تیم بدون باخت لیگ به شمار می روند، امیدوارند که این روند را باز هم ادامه دهند و باید دید شاگردان مورایس این اجازه را به آنها خواهند داد یا خیر. دیداری که قضاوت آن را موعود بنیادی فرد به همراه کمک های خود، علیرضا ایلدروم و فرهاد مروجی بر عهده خواهد داشت.

اما این دو تیم در حالی از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم می روند که بازار رقابت بر سر کسب عنوان قهرمانی در لیگ بیست و سوم هم بسیار داغ است. سرخپوشان پایتخت که یک امتیازشان کسر شده، با 17 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند و سپاهانی ها هم که با هفت بازی، کمترین بازی را بین تیم های لیگ برتر انجام داده اند، با 12 امتیاز در رده نهم جای دارند. این در حالی است که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، چهار امتیاز هم از سپاهان بابت ماجراهای مربوط به سقف بودجه کسر کرده و آنها هم مانند پرسپولیس، منتظر رای کمیته استیناف در این زمینه هستند. با این حال، این دیدار در روشن تر شدن مسیر دو تیم در راه قهرمانی لیگ بسیار می تواند تعیین کننده باشد. البته نکته ای که در خصوص رویارویی اخیر این دو تیم وجود دارد، این است که هر دو تیم در بازی های آخرشان در لیگ برتر ناموفق بودند. شاگردان ژوزه مورایس پس از تساوی یک بر یک با نساجی، در خانه خود برابر ملوان 3-2 بازنده شدند تا اولین باخت شان را متحمل شوند و شاگردان یحیی گل محمدی هم پس از تساوی بدون گل برابر ملوان، در خانه خود برابر صنعت نفت با تساوی 2-2 متوقف شدند. با این حال، شرایط سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا متفاوت شد و این تیم بعد از حکم کمیته انضباطی AFC و سه بر صفر اعلام شدن بازی برگزارنشده با الاتحاد به سود تیم عربستانی، با نتیجه پرگل و باورنکردنی 9 بر صفر، آلمالیق ازبکستان را در هم کوبید اما پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان به تساوی یک بر یک رسید تا سومین مساوی پی درپی اش را کسب کرده باشد. با این حال، شرایط این بازی را چندان نمی توان به نتایج قبلی مرتبط دانست و باید دید آنها در میدان چه وضعیتی خواهند داشت. چرا که دو تیم ستاره های دارند که می توانند نتیجه را به سود تیم خود تغییر دهند. در سپاهان، پرسپولیسی های سابقی مانند شهریار مغانلو، رامین رضاییان، رضا اسدی، فرشاد احمدزاده، احسان پهلوان و عیسی آل کثیر حضور دارند که این آخری با حواشی فراوانی از پرسپولیس به سپاهان رفت. در پرسپولیس هم سپاهانی های سابقی حضور دارند. از گئورگی گولسیانی و میلاد سرلک و سروش رفیعی تا مسعود ریگی که فصل گذشته بازیکن اصفهانی ها بود و حالا در هافبک تهرانی هاست. ضمن اینکه یاسین سلمانی هم ستاره سابق سپاهان بود که پرسپولیسی شد ولی ماه پیش رباط داد و تا ماه ها دور از میادین است. البته سرخ ها در شرایطی در این مسابقه حضور پیدا می کنند که تعدادی بازیکنان این تیم درگیر بیماری و مصدومیت هستند. وحید امیری که در بازی با استقلال تاجیکستان دوباره مصدوم شد و امید عالیشاه هم باز اینکه سرماخوردگی اش بهبود یافته اما بازی کردن اش در هاله ای از ابهام قرار دارد ولی درباره گولسیانی اعلام شد مصدومیتش جدی نیست و به این بازی می رسد. باید به این نکته هم توجه داشت که زرد پوشان اصفهانی با 16 گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند اما سرخ ها هم با چهار گل خورده، صاحب بهترین خط دفاع لیگ هستند و علیرضا بیرانوند گلرشان هم با پنج کلین شیت در صدر دروازه هایی است که دروازه اش را بسته نگاه داشته است و این نشان می دهد که دو تیم کار سختی برابر هم دارند.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها