نگاهی به بازی حساس و مهم ال کلاسیکوی وطنی
93346
آمار موفق پرسپولیس در سفر به اصفهان
21 آبان 1402 10:32
در روز پایانی هفته دهم لیگ برتر سپاهان امروز در ورزشگاه نقش جهان میزبان پرسپولیس خواهد بود. دیداری از جنس ال کلاسیکو که همیشه تقابل‌های سپاهان و پرسپولیس در سال‌های اخیر از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و هر کدام از تیم‌ها قطعا با انگیزه‌های متفاوتی پا به این مسابقه خواهند گذاشت.

روزنامه گل

در روز پایانی هفته دهم لیگ برتر سپاهان امروز در ورزشگاه نقش جهان میزبان پرسپولیس خواهد بود. دیداری از جنس ال کلاسیکو که همیشه تقابل‌های سپاهان و پرسپولیس در سال‌های اخیر از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و هر کدام از تیم‌ها قطعا با انگیزه‌های متفاوتی پا به این مسابقه خواهند گذاشت.

سپاهان پس از شروع رویایی در لیگ بیست‌وسوم، به دلیل کسر 4 امتیاز صدر جدول را از دست داد و با نتایجی که در هفته‌های اخیر کسب کرده کاملا از صدر جدول دور شده است. این بازی برای بازگشت شاگردان ژوزه مورایس به کورس قهرمانی حیاتی است و سپاهانی نیاز جدی به هر سه امتیاز مسابقه دارند. در طرف مقابل پرسپولیس هم پس از سه تساوی متوالی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا قصد دارد تا با برد مقابل سپاهان وضعیت خود در بالای جدول را حفظ کند و با روحیه‌ای عالی راهی تعطیلات شود.

آمار موفق پرسپولیس در سفر به اصفهان

پرسپولیس در سال‌های اخیر عملکرد موفقی در اصفهان داشته و نتایج بسیار خوبی مقابل سپاهان کسب کرده است. سرخ‌پوشان پایتخت آخرین‌بار در بازی رفت لیگ پانزدهم با نتیجه 4 بر 2 در اصفهان مقابل سپاهان شکست خوردند که این مسابقه هم در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد و از آن روز بیش از 8 سال است که اصفهان را بدون امتیاز ترک نکرده‌اند.

سپاهان در سال‌های اخیر 3 بار موفق به شکست پرسپولیس شده که 2 بازی در ورزشگاه آزادی بوده و یکی هم در لیگ بیست‌ویکم با رای کمیته انضباطی در سیرجان برگزار شد. این درحالی است که پرسپولیسی‌ها پس از آن باخت 4 بر 2 موفق به کسب 7 پیروزی مقابل رقیب‌شان شده‌اند که 4 مورد در اصفهان رفم خورده است. البته یکی از این بردها با رای کمیته انضباطی و به دلیل عدم حضور سپاهان در زمین به‌دست آمد.

طلسم 6414 روزه سپاهان در نقش جهان!

سپاهان فردا در شرایطی باید در ورزشگاه نقش جهان از پرسپولیس میزبانی کند که بیش از 6000 روز است که در این ورزشگاه موفق به شکست رقیب خود نشده است. آخرین پیروزی سپاهانی‌ها در نقش جهان مقابل پرسپولیس به 17 سال پیش و لیگ پنجم برمی‌گردد؛ جایی‌که آن‌ها روز اول اردیبهشت 1385 با گل‌های رسول خطیبی و جابا موجیری دو بر صفر پرسپولیسِ آری هان را شکست دادند.سپاهان در سال‌های اخیر در اصفهان پرسپولیس را شکست داده ولی تمام بردهای این تیم در ورزشگاه فولادشهر به دست آمده است. از زمان بازگشایی مجدد ورزشگاه نقش جهان سپاهانی‌ها موفق به برد در مسابقات خانگی خود مقابل پرسپولیس نشده‌اند و در یک طلسم عجیب و تاریخی به سر می‌برند.

جنجال و حاشیه؛ پای ثابت نبردهای اصفهان

برگزاری دیدارهای سپاهان و پرسپولیس در اصفهان همیشه با حواشی مختلفی همراه شده است؛ از گل جنجالی افشین پیروانی در نقش جهان و پرتاب نارنجک و نابینا شدن یک سرباز که با کسر امتیاز از سپاهان همراه شد گرفته تا جنجال آب‌های آلوده و حضور نیافتن سپاهان در زمین همگی از جمله اتفاقات جنجالی نبردهای دو تیم در اصفهان بوده است. این موضوع در بازی برگشت دو تیم در لیگ بیستم کار را به جایی رساند که کمیته انضباطی رای به برگزاری دو بازی آن‌ها در زمین بی‌طرف داد.

با توجه به شرایط پرسپولیس و سپاهان در هفته‌های اخیر، بعید نیست که دیدار این هفته آن‌ها هم با حواشی مختلفی همراه شود. شاگردان ژوزه مورایس و یحیی گل‌محمدی که در سودای رسیدن به صدر جدول لیگ بیست‌وسوم هستند، امروز یکشنبه از ساعت 16:30 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد. جالب آنکه با توجه به حواشی تقابل دو تیم در سالیان گذشته، طبق اعلام ابوالفضل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی، دیدار سپاهان و پرسپولیس با حضور ناظر ویژه انضباطی برگزار می‌شود.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها