نکونام و خمز هر دو برد می خواهند
93283
در حد لالیگا!
20 آبان 1402 09:24
بازی استقلال – تراکتور اگر چه یک مسابقه در سطخ لیگ برتر فوتبال ایران است اما با تخفیف می توان آن را در حد لالیگا نامید. چرا که این بازی که از ساعت 16:20 دقیقه امروز در ورزشگاه آزادی تهران آغاز می شود، المان هایی دارد که می توان با تخفیف آن را با یکی از دیدارهای فوتبال اسپانیا تشبیه کرد!

روزنامه گل

بازی استقلال – تراکتور اگر چه یک مسابقه در سطخ لیگ برتر فوتبال ایران است اما با تخفیف می توان آن را در حد لالیگا نامید. چرا که این بازی که از ساعت 16:20 دقیقه امروز در ورزشگاه آزادی تهران آغاز می شود، المان هایی دارد که می توان با تخفیف آن را با یکی از دیدارهای فوتبال اسپانیا تشبیه کرد! استقلال و تراکتور در شرایطی برابر هم قرار می گیرند که هدایت دو تیم را مربیانی بر عهده دارند که تجربه سالها حضور در لالیگا را در کارنامه خود دارند. در یک سو، جواد نکونام که از سال 2006 تا 2012 شش فصل برای اوساسونا در لالیگا به میدان رفت و بعد از آن هم در فصل 15-2014 هم در دسته دوم اسپانیا دوباره پیراهن این تیم را پوشید. از سوی دیگر هم، پاکو خمز هم مربی اسپانیایی است که در زمان بازیگری عضو تیم هایی مانند مایورکا، رایو وایکانو، دیپورتیوو لاکرونیا و رئال ساراگوسا بود و 21 بار هم پیراهن اسپانیا را پوشید. خمز که از سال 2007 مربیگری می کند، حضور روی نیمکت تیم های مختلفی در کشورش مانند لاس پالماس، گرانادا و رایو وایکانو را تجربه کرد و حالا حدود 11 ماه است هدایت سرخپوشان تبریزی را بر عهده دارد. البته او اولین بار نیست که مقابل نکونام قرار می گیرد. خمز در هفته هجدهم فصل گذشته با تراکتور برابر فولاد به میدان رفت که سرمربی اش نکونام بود و موفق شد تیم او را یک بر صفر شکست دهد. اما این دو مربی حالا در شرایطی برابر هم صف آرایی می کنند که نکونام به استقلال رفته و تیمش در صدر جدول قرار دارد. البته آبی پوشان پایتخت، بعد از چهار برد متوالی، در بازی قبلی شان مقابل شمس آذر به تساوی دو بر دو رسیدند تا 19 امتیازی شوند و حالا برای حفظ جایگاه خود می خواهند سه امتیاز این دیدار خانگی را از آن خود کنند. ضمن اینکه شاگردان نکونام در این فصل، آمار صد درصدی برد در چهار بازی خانگی شان را داشته اند. هر چند که نکونام هم در قامت سرمربی 9 بار برابر تراکتور قرار گرفته و صاحب سه برد ، چهار تساوی و دو شکست شده است. در آن سوی میدان، تراکتور تیمی است که پس از دو باخت در ابتدای لیگ، چهار برد به دست آورد اما بعد از آن دوباره متحمل دو باخت شد ولی در بازی آخرش مقابل نساجی به پیروزی سه بر صفر رسید تا 15 امتیازی شود و حالا باید دید باز هم به پیروزی می رسد یا روندی سینوسی اش را طی می کند. اتفاقی که کار تراکتور را سخت تر می کند، غیبت ریکاردو آلوز ستاره پرتغالی این تیم است که در بازی با نساجی اخراج شد و در این بازی محرومیت است اما در استقلال همه بازیکنان شرایط مناسبی دارند و حتی زبیر نیک نفس و پیمان بابایی مصدوم هم احتمالا به این بازی می رسند. با این حال، حضور پرسپولیسی های سابقی مانند شجاع خلیل زاده، سیامک نعمتی، مهدی شیری و مهدی عبدی و همچنین امیرحسین حسین زاده ستاره سابق استقلال در تراکتور، باعث شده این بازی مانند گذشته بسیار جذاب باشد و با حضور ستاره هایی مانند سید حسین حسینی، روزبه چشمی، کوین یامگا و آرمان رمضانی که گلزن استقلال در دو بازی قبل بوده، احتمالا شاهد تقابل هایی دیدنی در این مسابقه خواهیم بود. دیداری که قضاوت آن را سید وحید کاظمی به همراه کمک هایش سعید قاسمی و علیرضا مرادی بر عهده دارد و با صحبت هایی که خمز پیش از بازی درباره داوری انجام داد و استقلال هم به آن واکنش نشان داد، همه روی سوت و پرچم شان بیش از پیش زوم می کنند!

استقلال و تراکتور در کل، تاکنون در کل 54 بار برابر هم به میدان رفته اند که 26 برد برای استقلال و 14 برد برای تراکتور به دست آمده و 14 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. در مجموع دیدارهای دو تیم هم 147 گل زده شده که 89 گل سهم استقلال و 58 گل سهم تراکتوربوده است. همچنین نگاهی به تقابل های دو تیم نشان می دهد که تراکتور بیش از هفت سال است که نتوانسته استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست دهد. این تیم آخرین بار 19 اردیبهشت سال 1395 در بازی برگشت لیگ پانزدهم، استقلال را در تهران 3-2 شکست داد و حالا به دنبال شکستن این طلسم است. استقلال و تراکتور فصل گذشته سه بار با هم دیدار کردند که آبی ها در بازی رفت در تبریز دو بر صفر بازنده شدند اما در جام حذفی دو بر یک به تیم تحت هدایت ریکاردو ساپینتو به پیروزی رسید و در بازی آخر لیگ گذشته هم بدترین شکست تاریخ باشگاه تراکتور را با نتیجه هفت بر یک برابر استقلال رقم خورد تا شاگردان خمز، خاطرات خوبی از آخرین رویارویی های خود با استقلال در تهران نداشته باشند و به فکر گرفتن انتقام آن مسابقه باشند.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها