همه شادمانه‌های سپاهان با یک حسرت مضاعف
93247
افسوس بزرگ
19 آبان 1402 16:04
سپاهان بازی رفت را در خود ازبکستان 3 بر یک از آلمالیق برده بود و کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسید که زردها در مسابقه برگشت هم کار آسانی در پیش داشته باشند؛ ولو با وجود ضربه روحی ناشی از حکم کمیته انضباطی AFC و با وجود برگزاری مسابقه در تهران. 

روزنامه گل

سپاهان بازی رفت را در خود ازبکستان 3 بر یک از آلمالیق برده بود و کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسید که زردها در مسابقه برگشت هم کار آسانی در پیش داشته باشند؛ ولو با وجود ضربه روحی ناشی از حکم کمیته انضباطی AFC و با وجود برگزاری مسابقه در تهران. با این حال هیچ‌کس حتی تصورش را هم نمی‌کرد زردپوشان بازی با آلمالیق را با چنین نتیجه‌ای پشت سر بگذارند؛ 9 بر صفر. مرور چند نکته به جا مانده از این مسابقه خالی از لطف نیست.

16گل در 2بازی!

سپاهان در حالی بازی دوشنبه‌شب را 9بر صفر برد که 3گل دیگر این تیم از سوی سیستم کمک‌داور ویدئویی مردود اعلام شد. این 3گل را فرشاد احمدزاده، محمدجواد حسین‌نژاد و محمد دانشگر به ثمر رساندند. سپاهان در بازی رفت هم 3 بر یک برنده شد و به جز آن، یک گل مردود توسط میلاد زکی‌پور زد. به این ترتیب طلایی‌پوشان درمجموع 2بازی 16گل به ثمر رساندند که 12تا از آنها پذیرفته شد! این نتیجه عجیب غیراز قدرت نماینده ایران، ضعف عجیب تیم ازبکستانی را هم نشان می‌دهد. آلمالیق هر 4مسابقه‌اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را با شکست پشت‌سر گذاشته است.

بالاخره گل نخوردند

شاید باورکردنی نباشد اما سپاهان بعد از برتری خفیف یک بر صفر مقابل استقلال در ورزشگاه نقش جهان اصفهان در تمامی مسابقاتش گل خورده بود. آنها به‌ترتیب در بازی با پیکان، نیروی هوایی عراق، نفت آبادان، آلمالیق، نساجی و ملوان موفق به ثبت کلین‌شیت نشدند و در این بین حتی در بازی دوستانه مقابل زنیت هم 4گل دریافت کردند. نهایتا اما در بازی برگشت با آلمالیق نوبت به کلین‌شیت رسید؛ دستاوردی که با توجه به صفر ضربه داخل چارچوب تیم رقیب، آنقدرها هم دشوار نبود!

یک لشکر گلزن

9گل پذیرفته‌شده سپاهان مقابـــل آلمالیق را 7بازیکن مختلف به ثمر رساندند؛ آنچه بیش از هر چیز دیگری نشان می‌دهد اغلب بازیکنان سپاهان از شم گلزنی بالایی برخوردارند. غیراز محمدجواد حسین‌نژاد و عیسی آل‌کثیر که دبل کردند، 5گل دیگر طلایی‌پوشان توسط فرشاد احمدزاده، رضا اسدی، محمد قربانی، رامین رضاییان و شهریار مغانلو به ثمر رسید.

حیف از آن حکم

سپاهان با این پیروزی 7امتیازی شد و بعد از الاتحاد 9امتیازی در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. نیروی هوایی عراق هم با برتری شگفت‌انگیزش مقابل الاتحاد، 7امتیازی است تا شاهد یکی از نزدیک‌ترین رقابت‌ها برای صعود باشیم. طبیعتا تکلیف این گروه در 2مسابقه پایانی روشن خواهد شد. با این حال دوباره باید افسوس خورد بابت حکمی که کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه سپاهان صادر کرد. الاتحاد در حالی صاحب 3امتیاز مفت آن بازی شد که در 7مسابقه آخرش فقط 2برد به‌دست آورده است، با 2تساوی و 3شکست. واقعا بعید بود سپاهان در جو مخوف ورزشگاه نقش جهان مقابل تیمی که تازه کریم بنزما را هم در اختیار نداشت، بازنده شود. درصورتی که آن مسابقه برگزار می‌شد و حتی به تساوی می‌انجامید، الان معادلات گروه کاملا برای سپاهان متفاوت می‌بود. فقط می‌شود گفت حیف.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها