نگاهی به برد تاریخی زردهای نصف جهان در لیگ قهرمانان
93239
سپاهان یکه‌تاز در ACL، مساوی با پرسپولیس در آسیا
19 آبان 1402 09:54
هفته چهارم یا همان دور برگشت رقابت های این دوره لیگ قهرمانان آسیا (AFC Champions league ) برگزار شد و در بین سه نماینده کشورمان تنها سپاهان بود که با یک آتش بازی 9 گله توانست بازی را با برد به اتمام برساند و شانس خودش را برای صعود بیش از دیگر تیم های ایرانی ارتقا دهد.

روزنامه گل

سیدمحمدکسری رضوی / هفته چهارم یا همان دور برگشت رقابت های این دوره لیگ قهرمانان آسیا (AFC Champions league ) برگزار شد و در بین سه نماینده کشورمان تنها سپاهان بود که با یک آتش بازی 9 گله توانست بازی را با برد به اتمام برساند و شانس خودش را برای صعود بیش از دیگر تیم های ایرانی ارتقا دهد. پرسپولیس با استقلال تاجیکستان مساوی کرد و نساجی در آزادی به حریف خود نتیجه را واگذار کرد تا به طور کل و از حالا با حذف زود خود باعث شود در ادامه تنها دو نماینده کشورمان شانس صعود داشته باشند.

با این حال بازی سپاهان با اولمالیق ازبکستان که یک برد تاریخی و با یادماندنی برای شاگردان مورایس پرتغالی بود و با نتیجه 9 بر صفر به پایان رسید، بهترین برد یک تیم ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا یا همان ACL به شمار می آید. تا پیش از این پیروزی 6 بر0 فولاد برابر القادسیه بهترین پیروزی تیمهای ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بود. به بهانه این برد پرگل، بهترین پیروزی نمایندگان ایران در تمام جام‌های آسیایی مرور شده است.

رکورد عجیب برای ملوان

رکورد بهترین برد یک باشگاه ایرانی در رقابت‌های آسیایی به ملوان تعلق دارد. این تیم با قهرمانی در جام حذفی، نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا 1986 شد. ملوان در دور اول با نمایندگانی از پاکستان، سریلانکا و مالدیو همگروه بود. اولین تقابل فوتبال ایران با فوتبال مالدیو سال‌ها قبل از مصاف معروف تیم‌های ملی دو کشور بود؛ جایی‌که ملوان موفق شد با نتیجه 12 بر صفر ویکتوری مالدیو را شکست دهد. این رکورد بهترین پیروزی یک تیم ایرانی در رقابت‌های آسیایی است. ملوان پایان غم‌انگیزی در این مسابقات داشت و در مرحله دوم مسابقات که در عربستان برگزار شد، شرکت نکرد.

پوکر حسین خطیبی

در تابستان سال 1377 زمانی‌که فوتبال ایران سرمست از پیروزی در جام جهانی 1998 بود، پاس به نمایندگی از ایران در جام در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد. این تیم در بازی نخست با السیب عمان روبه‌رو شد و در ورزشگاه آزادی با نتیجه 10 بر یک به پیروزی رسید. 4 گل از 10 گل پاس را حسین خطیبی به‌ثمر رساند. نماینده ایران در بازی برگشت 2 بر صفر شکست خورد و در مرحله بعد توسط الطلبه عراق حذف شد.

شب فراموش‌نشدنی فرشاد آقای گل

فرشاد پیوس که رکورددار بیشترین گل زده در تاریخ ورزشگاه آزادی است، بیشترین گل زده خود را در بازی با پنجاب پاکستان به‌ثمر رساند که موفق شد 7 بار دروازه این تیم را باز کند. پرسپولیس در اولین دوره از جام در جام باشگاه‌های آسیا در گام نخست با پنجاب پاکستان دیدار داشت و توانست این تیم را با نتیجه 9 بر صفر شکست دهد. پرسپولیس در ادامه این رقابت‌ها فاتح این مسابقات شد و مهم‌ترین افتخار بین‌المللی خود را کسب کرد.

رکوردهای ماندگار طلایی‌پوشان

سپاهان مانند پرسپولیس با پیروزی 9 بر صفر یکی از بهترین بردهای تاریخ نمایندگان ایران را ثبت کرد و علاوه بر اینکه قاطع‌ترین برد تیم‌های ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را رقم زد، رکوردهای دیگری هم به جای گذاشت. بازی سپاهان با اولمالیق در شرایطی 9 بر صفر به پایان رسید که تا دقیقه 55 با نتیجه یک بر صفر دنبال می‌شد و سپاهان در ادامه 8 گل زد که این بیشترین تعداد گلی است که یک باشگاه ایرانی در یک نیمه بازی زده است. گل‌های سپاهان در این مسابقه توسط 7 بازیکن مختلف زده شد که این بیشترین تعداد گلزنی است که یک باشگاه ایرانی در یک بازی آسیایی داشته است. بهترین پیروزی سپاهان در 23 فصل گذشته در تمام رقابت‌ها برابر مقاومت مازندران در جام حذفی سال 1387 بود که با نتیجه 7 بر یک این تیم را شکست داد که این رکورد هم شکسته شد.

#سیدمحمدکسری رضوی #پیج رسمی روزنامه گل #سپاهان
تازه ترین خبرها