چهار بازی، چهار فینال برای پرواز دوباره زردهای نصف جهان
93206
یک ماه پرماجرای پاییزی برای مورایس!
17 آبان 1402 12:36
چهارمین هفته دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه آغاز شد و در عجیب‌ترین بازی، سپاهان اصفهان موفق شد با نتیجه باونکردنی 9 بر صفر از سد اولمالیق ازبکستان بگذرد و بازگشتی باشکوه به مسابقات، بعد از شکست 3 بر صفر انضباطی برابر الاتحاد، داشته باشد. این برد پرگل، شروع حدودا یک ماهِ دشوار برای طلایی‌پوشان بود. در ادامه با برنامه آن‌ها بیش‌تر آشنا خواهیم شد.

روزنامه گل

چهارمین هفته دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه آغاز شد و در عجیب‌ترین بازی، سپاهان اصفهان موفق شد با نتیجه باونکردنی 9 بر صفر از سد اولمالیق ازبکستان بگذرد و بازگشتی باشکوه به مسابقات، بعد از شکست 3 بر صفر انضباطی برابر الاتحاد، داشته باشد. این برد پرگل، شروع حدودا یک ماهِ دشوار برای طلایی‌پوشان بود. در ادامه با برنامه آن‌ها بیش‌تر آشنا خواهیم شد.

21 آبان: سپاهان - پرسپولیس تهران

جدال کلاسیک سپاهان و پرسپولیس در شرایطی برگزار می‌شود که هر 2 تیم در 2 بازی اخیر خود در لیگ ناکام بوده‌اند و به بردی نرسیده‌اند. توقف در این دیدار برای آن‌ها تلخ خواهد بود؛ خصوصا برای سپاهانِ میزبان. طلایی‌پوشان برای صعود مجدد به جمع بالانشینان چاره‌ای جز پیروزی بر مدافع عنوان قهرمانی ندارند. فصل گذشته تیم تحت هدایت ژوزه مورایس نتوانست در اصفهان پرسپولیس را شکست دهد و یک تساوی در لیگ و یک باخت سنگین در جام حذفی عایدش شد. حالا اما میزبان با روحیه فراوان بابت غلبه بر اولمالیق مهیای دوئل با مدافع عنوان قهرمانی لیگ می‌شود.

2 آذر: استقلال خوزستان - سپاهان

عزیمت به خوزستان و دوئل با تیم قعرنشین استقلال، جزو آن دیدارهایی به حساب می‌آید که سپاهان باید در آن به سه امتیاز دست پیدا کند و نکته تامل‌برانگیز ماجرا این است که شاگردان سیروس پورموسوی با وجود ایستادن در این جایگاه نازل به هیچ‌وجه تیم دست‌وپابسته‌ای نیستند و اکثر بازی‌های‌شان را در دقایق پایانی واگذار کرده‌اند وگرنه الان در رده بهتری به مصاف سپاهان می‌رفتند.

6 آذر: سپاهان - نیروی هوایی عراق

یک بازی سرنوشت‌ساز در لیگ قهرمانان آسیا که می‌تواند تکلیف گروه را تا حد زیادی مشخص کند. نیروی هوایی با عبور از سد الاتحاد، همانند سپاهان هفت امتیازی شد و حریفی سرسخت برای طلایی‌پوشان خواهد بود. پیروزی بر این تیم می‌تواند خیال مورایس را حداقل از بابت کسب رتبه دوم در گروه راحت کند اما شکست آن‌ها با توجه به برنامه هفته پایانی کار صعود را تقریبا غیرممکن خواهد ساخت. نتیجه مساوی نیز اصلا برای سپاهان نتیجه مناسبی نیست.

13 آذر: الاتحاد عربستان - سپاهان

سپاهان در جدال با الاتحاد احتمالا نباید به چیزی جز برد فکر کند. فارغ از بحث انتقام به واسطه حواشی دیدار رفت که برگزار نشد، از لحاظ جدولی نیز تیم تحت هدایت مورایس به پیروزی برابر میزبان خود نیاز دارد. ابتدا باید فرض کنیم که الاتحاد به سه امتیاز بازی برابر اولمالیق دست پیدا می‌کند. آن‌ها در این صورت 12 امتیازی می‌شوند و در صدر جدول باقی می‌مانند. سپاهان اگر در دیدار قبلی از سد نیروی هوایی گذشته باشد، با 10 امتیاز به عربستان می‌آید و در صورت شکست نماینده عربستان عنوان سرگروهی را به خود اختصاص خواهد داد. البته در این شرایط کسب نتیجه مساوی هم ممکن است نماینده کشورمان را در قامت یکی از بهترین تیم‌های دوم راهی دور یک‌هشتم نهایی کند. اما اگر سپاهان با هشت و یا هفت امتیاز راهی ریاض شود فقط و فقط با کسب پیروزی است که می‌تواند امیدی برای ایستادن در جایگاه دوم داشته باشد. فارغ از تمام این پیش‌بینی‌ها دوئل الاتحاد و سپاهان جدالی جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

18 آذر: سپاهان - مس رفسنجان

پنج روز پس از بازی سنگین برابر تیم پرستاره الاتحاد نوبت به مصاف با مس رفسنجان از راه می‌رسد. در آن برهه زمانی مشخص نیست شاگردان ساکت الهامی همچنان رقبای‌شان را یکی پس از دیگری شکست داده‌اند یا خیر اما به هیچ وجه مسابقه با نارنجی‌پوشان نمی‌تواند آزمونی ساده برای نایب‌قهرمان فصل قبل لیگ برتر فوتبال ایران تلقی شود. هوادار (28 آذر)، آلومینیوم اراک (3 دی)، گل‌گهر سیرجان (8 دی) و شمس آذر (13 دی) رقبای بعدی مرد پرتغالی تا پایان نیم‌فصل اول خواهند بود.

باید به انتظار نشست و تماشا کرد در بازه زمانی 21 آبان تا 18 آذر که سپاهان سه دیدار در لیگ و 2 بازی در لیگ قهرمانان آسیا دارد، چه نتایجی کسب می‌شود و این تیم در لیگ چه رتبه‌ای خواهد داشت و آیا به مرحله دوم (ACL) صعود کرده است یا خیر.

#پیج رسمی روزنامه گل
تازه ترین خبرها