نساجی و سپاهان پشت سر هم در آزادی بازی می‌کنند
93092
بازگشت به دهه 60!
15 آبان 1402 09:38
اگر چه همه تیم های فوتبال جهان رو به جلو حرکت می کنند و شرایط بهتری را برای خود به وجود می آورند اما در فوتبال ایران این موضوع برعکس است و هر چه جلوتر می رویم، تیم ها از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری پسرفت می کنند.

روزنامه گل

اگر چه همه تیم های فوتبال جهان رو به جلو حرکت می کنند و شرایط بهتری را برای خود به وجود می آورند اما در فوتبال ایران این موضوع برعکس است و هر چه جلوتر می رویم، تیم ها از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری پسرفت می کنند. تا جایی که امروز، همه به یاد شرایطی افتاده اند که در دهه 60 در فوتبال ایران وجود داشت. در حدود چهار دهه پیش، خیلی وقت‌ها می‌شد که استقلال و پرسپولیس در یک روز در ورزشگاه آزادی برابر حریفان خود در جام باشگاه‌های تهران به میدان بروند. حالا اما و پس از گذشته چند دهه این اتفاق به نوعی دیگر و بالاجبار رخ خواهد داد. چرا که دیدار نساجی - نوبهار و سپاهان - آلمالیق در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا، به ترتیب در ساعات 17:30 و 21:30 امروز در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. قائمشهری‌ها در این فصل، آزادی را به عنوان استادیوم میزبان بازی‌های خود در لیگ قهرمانان معرفی کرده‌اند و با حکمی هم که کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه سپاهان صادر کرد، این تیم از میزبانی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برای سه بازی (یک بازی برای سه سال تعلیقی است) محروم شد و پس از آن اعلام شد این تیم در ورزشگاه آزادی دیدارهای آتی خود در آسیا را برگزار کند. این در حالی است که چمن ورزشگاه آزادی در این مدت آسیب زیادی دیده بود و به همین دلیل، حتی اجازه برگزاری بازی دو تیم تهرانی پیکان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی که یک روز قبل از بازی استقلال و هوادار بود، داده نشد اما حالا سپاهان هم به جمع تیم‌هایی که در آزادی میزبان هستند، اضافه شد تا فشار مضاعفی به چمن بیاید که البته بالاجبار بود.

نساجی ایران – نوبهار ازبکستان

نساجی در حالی بازی برگشت خود در لیگ قهرمانان آسیا برابر نوبهار را برگزار می‌کند که در چند وقت اخیر از لحاظ نتیجه‌گیری ناموفق بوده و شاگردان سید مهدی رحمتی روزهای خوبی را سپری نکرده‌اند. تیم شهر خسته که بازی رفت خود مقابل نوبهار را با نتیجه دو بر یک واگذار کرد، در بازی آخرش در لیگ برتر برابر تراکتور هم سه بر صفر بازنده شد. با این حال، نساجی اگر بخواهد همچنان به صعود امیدوار بماند، باید در دومین برد خود مقابل نوبهار به پیروزی برسد. چرا که نوبهار با هفت امتیاز و تنها به خاطر تفاضل گل پایین‌تر نسبت به الهلال و هم‌امتیاز با این تیم عربستانی، در رده دوم گروه قرار دارد و از شانس بیشتری برای صعود به مرحله بعدی برخوردار است. این تیم که هدایتش را ساموئل بابایان برعهده دارد، پس از بازی با نساجی، ترمز سورخون را در لیگ ازبکستان 2-1 برد و برابر نسف قارشی هم یک بر صفر بازنده شد. نساجی خشن‌ترین تیم آسیا شده به دلیل اینکه در دو بازی آخرش دو اخراجی داشته که آمار منفی و بدی برای این نماینده کشورمان است که در کنار هانوی ویتنام این عنوان را کسب کرده است و حالا باید دید نساجی امروز می‌تواند آمارهایش را مثبت کند یا خیر. در دیگر دیدار گروه D هم بمبئی‌سیتی و الهلال از ساعت 17:30 با هم دیدار می‌کنند.

سپاهان ایران- آلمالیق ازبکستان

سپاهان در شرایطی به مصاف آلمالیق می‌رود که اصفهانی‌ها در چند وقت اخیر با شوک‌های غیرمنتظره‌ای مواجه شده‌اند. شاگردان ژوزه مورایس که دیدارشان برابر الاتحاد در لیگ قهرمانان آسیا سه بر صفر به سود تیم عربستانی اعلام شد، پس از تساوی با نساجی، در بازی آخرشان مقابل ملوان در اصفهان هم سه بر دو بازنده شدند تا شوک فنی هم به آنها وارد شود. حالا اما سپاهان باید برابر آلمالیقی قرار بگیرد که در بازی رفت برابر آن به پیروزی 3-1 دست یافت. شاگردان میرجلال قاسموف که بدون امتیاز در قعر گروه C لیگ قهرمانان قرار دارند، پس از باخت به سپاهان، دو برد در لیگ ازبکستان به دست آورده و آندیجان را یک بر صفر و توران را دو بر یک شکست دادند و احتمالاً انگیزه دارد تا برابر سپاهان هم جبران‌مافات کنند. در جدول گروه C، الاتحاد با 9 امتیاز در صدر است و نیروی هوایی و سپاهان هم چهار امتیازی هستند و برای همین مهم است که سپاهان بتواند این دیدار را با پیروزی به پایان برساند و به صعود از این گروه امیدوار بماند. پیش از این دیدار، نیروی هوایی و الاتحاد از ساعت 19:30 در عراق با هم دیدار می‌کنند.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها