نگاهی به شروع رقابت های دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا
93091
تنها برد به کار نمایندگان ایران می آید و بس!
15 آبان 1402 09:34
هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند و رقابت‌ها در منطقه غرب، روز سه‌شنبه هم پیگیری خواهد شد.

روزنامه گل

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند و رقابت‌ها در منطقه غرب، روز سه‌شنبه هم پیگیری خواهد شد. نساجی، سپاهان و پرسپولیس 3 نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی هستند و نکته مهم اینکه در دور رفت مرحله گروهی، هیچ‌کدام از 3 تیم ایرانی نتوانستند صدرنشین گروه خود شوند و حالا برای رسیدن به دور حذفی، مسیر پر پیچ و خمی را در دور برگشت در مقابل خود دارند و باید بتوانند حداکثر امتیاز را در 3 بازی پیش‌رو به‌دست آورند.

سپاهان و نساجی تیم‌هایی هستند که در دور برگشت باید 2 بازی خانگی انجام بدهند و تنها یک‌بار در بیرون از خانه به میدان می‌روند اما شرایط پرسپولیس متفاوت است؛ به‌طوری‌که سرخ‌پوشان تنها یک بازی خانگی دارند و 2 مسابقه آن‌ها در خارج از ایران به انجام می‌رسد که این مسئله نشان از دشواری کار شاگردان یحیی گل‌محمدی در دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا دارد. البته که از حیث امتیازگیری، سرخ‌ها از حیث امتیازگیری توانسته‌اند نسبت به دو نماینده دیگر فوتبال ایران بیشتر امتیاز کسب کنند.

بردی که پرسپولیس را به یک‌قدمی صعود می‌رساند!

شاگردان یحیی گل‌محمدی در دور رفت توانستند مقابل الدحیل قطر و استقلال تاجیکستان به پیروزی برسند و برابر النصر عربستان شکست خوردند. کسب 6 امتیاز از 9 امتیاز ممکن باعث شد تا پرسپولیسی‌ها بین 5 گروه منطقه غرب آسیا، بتوانند یکی از 3 تیم برتر دوم باشند. سرخ‌پوشان که برای صدرنشینی باید چشم‌انتظار لغزش احتمالی النصر عربستان باشند، امید دارند که بتوانند به عنوان یکی از 3 تیم برتر دوم راهی مرحله حذفی شوند و برای رسیدن به این مهم، سرخ‌پوشان باید بتوانند روز سه‌شنبه مقابل استقلال تاجیکستان به پیروزی برسند و برد برابر حریف تاجیکستانی می‌تواند شاگردان گل‌محمدی را در آستانه صعود از مرحله گروهی قرار بدهد.

نساجی برای صعود باید معجزه کند!

نساجی ایران برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر منطقه غرب آسیا، نیاز به معجزه بزرگی دارد؛ به‌طوری‌که شاگردان مهدی رحمتی بعد از شکست در دور رفت مقابل نوفباخور ازبکستان، حالا باید فردا در دیدار خانگی به مصاف حریف ازبک بروند که کسب 3 امتیاز این مسابقه، جایگاه نساجی را در گروه چهارم تغییر نخواهد داد اما آن‌ها به صعود از مرحله گروهی امیدوار می‌شوند. البته که در کنار شکست دادن نوفباخور، نماینده ایران باید از 2 بازی بعدی خود هم حداکثر امتیاز را به‌دست آورد تا بتواند تاریخ‌سازی خود را تکمیل کند و به مرحله حذفی برسد.

صعود، راه نجات تیمِ مورایس از بحران؟

طلایی‌پوشان در دور رفت، در زمین مسابقه شکستی نخوردند و بعد از توقف برابر نیروی هوایی عراق، موفق شدند اولمالیق ازبکستان را شکست بدهند. صدور حکم (AFC) درباره جدال با الاتحاد عربستان باعث شد تا شکستی انضباطی در کارنامه تیمِ ایرانی برابر حریف عربستانی به‌ثبت برسد تا آن‌ها در دور رفت، 4 امتیاز از 9 امتیاز ممکن را کسب کنند. سپاهانی‌ها که در هفته‌های گذشته شرایط بحرانی را داشته باشند، برای صعود به مرحله حذفی باید امید داشته باشند که در دور برگشت، حداکثر امتیاز را کسب کنند و آن‌ها در گام نخست باید بتوانند در تهران برابر اولمالیق به پیروزی برسند؛ آن‌هم در شرایطی‌که سپاهان در 2 بازی اخیرش در لیگ برتر تنها یک امتیاز به‌دست آورده است. شاگردان مورایس با توجه به فاصله 5 امتیازی تا الاتحاد عربستان، شانس حداقلی برای سرگروهی دارند و باید امید داشته باشند تا بتوانند با کسب حداکثر امتیاز در دیدارهای پیش‌رو، خود را به عنوان یکی از تیم‌های دوم برتر به مرحله یک‌هشتم نهایی برسانند.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها