تا دربی آشتی نکنند تنش‌ها به سکوها و زمین کشیده می‌شود
93090
فتح آبادی: یحیی کار درستی کرد که دیگر جواب نکونام را نداد
15 آبان 1402 09:31
آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، درگیری لفظی بین یحیی و نکونام در حد نام این دو ملی‌پوش سابق نیست و بزرگان فوتبال باید این دو نفر را آشتی دهند.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، درگیری لفظی بین یحیی و نکونام در حد نام این دو ملی‌پوش سابق نیست و بزرگان فوتبال باید این دو نفر را آشتی دهند.

غلام فتح آبادی مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس در واکنش به درگیری لفظی یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام گفت: واقعاً کار قشنگی نبود. متأسفانه جلوی دوربین‌های تلویزیونی و رسانه الفاظی را به کاربردند که اصلاً شایسته فوتبال ما نبود. باور کند فرزند من‌بعد از این درگیری گفت زمان شما هم این توهین‌ها بین مربیان ردوبدل می‌شد ؟ آیا مربیان به هم توهین می‌کردند؟ متأسفانه این درگیری لفظی اثر بدی بر روی فوتبال داشت . باور کنید در زمان ما هیچ‌وقت بین مربیان چنین الفاظی به‌کاربرده نمی‌شد. پرسپولیس و استقلال رقیب سرسختی برای هم بودند ولی هیچ‌وقت نشد که مرحوم منصور پور حیدری که افتخار شاگردی او راهم داشتم و علی پروین باهم این‌گونه صحبت کنند. من خیلی تعجب کردم که چرا باید دو بازیکن سابق تیم ملی که هر دو نفر کاپیتان تیم ملی بودند و الان هم دو مربی موفق هستند چرا باید این‌گونه از خجالت هم دربیایند؟ این الفاظی که علیه هم به کاربردند شایسته فوتبال نیست. البته این را هم باید اضافه کنم یحیی گل‌محمدی کار قشنگی کرد که دیگر جواب نکونام را نداد و گفت جواب این بی‌احترامی را نمی‌دهد تا تنش‌ها کمتر شود. امیدوارم بزرگان فوتبال سریعاً دست‌به‌کار شوند و این دو مربی فوتبال را قبل از دربی باهم آشتی دهد.

فتح آبادی در مورد اینکه چرا باید قبل از دربی حتماً آشتی کنند گفت: اگر این تنش‌ها قبل از دربی حل نشود مطمئن باشید این حاشیه‌ها به سکوها و هواداران کشیده می‌شود و متعاقباً در زمین بازیکنان را هم درگیر می‌کند و مطمنا روز خوبی را در فوتبال ایران نخواهیم دید. برای همین من عقیده دارم بزرگان فوتبال باید دست‌به‌کار شوند و این دو نفر را آشتی دهند.

مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که مدیرعامل استقلال هم آتش بیار معرکه شده و مربی تیمش را با این جمله که نکونام بهترین لژیونر بوده موردتهاجم قرار داده است گفت: من مدیرعامل باشگاه استقلال را نمی‌شناسم و درواقع شناخت زیادی از او ندارم اما این کار علی خطیر اشتباه بود که مربی تیمش را مقابل هم قرار می‌دهد و به‌نوعی با دست خودش تیمش را وارد حاشیه کرد. این کار مدیرعامل استقلال قشنگ نبود و من در این داستان وزارت ورزش را مقصر اصلی می‌دانم چون مدیران کار بلدی را برای دوتیم استقلال و پرسپولیس انتخاب نمی‌کند. شاید آقای درویش هم از من ناراحت شود ولی نه علی خطیر و نه درویش در اندازه‌های مدیریت این دو تیم نیستند. مدیر یعنی علی عبده که بازیکن جرات نداشت از دو کیلومتری او رد شود و . بازیکن باید وقت می‌گرفت تا شاید بعد از 2 ماه بتواند مدیرعامل را ببیند. من به خاطر دارم یک‌بار علی عبده صفر ایرانپاک را که آن موقع بهترین بازیکن پرسپولیس بود را به خاطر عکس انداختن با یک هنرپیشه تنبیه انضباطی کرد. مدیر باید دیسیپلین داشته باشد تا بازیکن نتواند هر کاری دوست دارد انجام بدهد. در زمان ما هم مرحوم منصور پورحیدی و علی پروین که درواقع همه کار استقلال و پرسپولیس بودند این دیسیپلین را داشتند و بازیکن جرات نداشت که کار اشتباهی انجام دهد. متأسفانه مدیران این روزهای پرسپولیس و استقلال خوشان باعث به وجود آمدن حاشیه هستند و نمی‌توانند حاشیه را کنترل کند.

غلام فتح آبادی در خصوص بازی پرسپولیس و نفت آبادان گفت: قبل بازی به شما گفتم اگر پرسپولیس در نیمه اول گل نزند مقابل این تیم به مشکل می‌خوریم چون من از تفکرات ویسی اطلاع دارم و به قولی او را خوب می‌شناسم. متأسفانه پرسپولیس نه‌تنها گل نزد بلکه گل هم خورد. البته پرسپولیس در نیمه دوم به بازی برگشت و دو گل زد ولی در دقایق پایانی بازی برده را با مساوی عوض کردند. بازیکنان پرسپولیس متأسفانه از بازی مقابل ملوان خوشان نیستند و انگار به خودباوری نرسیدند! من یک توصیه به بازیکنان دارم و آن این است که اگر در نیم‌فصل اول امتیازات را جمع نکنند در نیم‌فصل دوم به مشکل می‌خورند. پرسپولیس نباید امتیازات خانگی را مفت مفت از دست بدهد. در نیم‌فصل دوم تیم ها به هم باج نمی‌دهند و گرفتن امتیاز خیلی سخت خواهد شد.

فتح آبادی در ادامه در مورد بازی با استقلال تاجیکستان گفت: بازی سختی است . تیم تاجیکی در زمین خودش خطرناک است. این‌ها در تهران هم راحت نباختند و من عقیده دارم که اگر هوشیار نباشند در شهر دوشنبه گرفتار خواهند شد و با توجه به رقابتی که با النصر برای صعود دارند نتیجه تساوی هم برای پرسپولیس باخت به‌حساب می‌آید. پرسپولیس می‌تواند با سیستم دفاع ضد حمله از پس این تیم بربیاید.

فتح آبادی در خصوص بازی نکردن شهاب زاهدی و اینکه نبیل باهویی به یکباره فیکس شد این مسئله را چگونه ارزیابی می‌کند گفت: ابتدا در خصوص شهاب باید بگویم برای من هم تعجب‌آور بود که او بعد از زدن 4 گل در دو بازی به یکباره بر روی نیمکت نشست. این را باید سرمربی پرسپولیس توضیح بدهد چون او از همه بهتر به شرایط تیم واقف است. اما در مورد نبیل یاهویی باید بگویم من چیز خاصی از او ندیدم شاید یحیی می‌خواست با فیکس بازی دادن به او فرصت بیشتری بدهد تا خودش را نشان دهد. اما او مقابل نفت هم زیاد خوب نبود. من عقیده دارم باید به او بیشتر فرصت دهیم تا خوش را نشان دهد.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #یحیی گل محمدی #جواد نکونام #استقلال #دربی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها