یحیی آن‌قدر بزرگ هست، که جواب آدم‌های کوچک را ندهد
93002
کرمانی مقدم: تا دایی، کیا ، کریمی و هاشمیان هستند نکونام بهترین نیست
13 آبان 1402 09:56
آرش جعفری - هافبک ملی‌پوش سابق پرسپولیس، عقیده دارد یک سری آدم می‌خواهند تمرکز و آرامش پرسپولیس را برهم بزنند و این تیم را به حاشیه ببرند اما یحیی به‌خوبی بلد است که گول این آدم هار را نخورد.

روزنامه گل

آرش جعفری - هافبک ملی‌پوش سابق پرسپولیس، عقیده دارد یک سری آدم می‌خواهند تمرکز و آرامش پرسپولیس را برهم بزنند و این تیم را به حاشیه ببرند اما یحیی به‌خوبی بلد است که گول این آدم هار را نخورد.

مرتضی کرمانی مقدم هافبک ملی‌پوش سابق پرسپولیس در خصوص درگیری لفظی یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام گفت: قبل از هر چیز باید بگویم این برای فوتبال ایران خوب نیست چراکه هر دو نفر بازیکن تیم ملی و در دوران خود از بهترین‌ها بودند و مهم‌تر از همه اینکه هم‌بازی بودند برای همین این موضع اصلاً پسندیده نیست. اما درعین‌حال باید بگویم جواد نکونام باید احترام بزرگ‌تر خودش را حفظ کند. یحیی شاید در اوساسونا و اروپا بازی نکرده باشد اما در تیم ملی از بهترین‌ها بوده و در ایران در بهترین تیم بازی کرده است و قهرمانی‌های زیادی در سطح ایران به دست آورده است از سوی دیگر او سرمربی بهترین تیم ایران است و در این چند سال جام‌های زیادی را با پرسپولیس به دستاوردهاست و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است. او در تیم‌های دیگری هم به‌غیراز پرسپولیس که مربی‌گری کرده موفق بوده مثل ذوب‌آهن که قهرمان جام حذفی شده بود. بنابراین او در عرصه مربی‌گری کارنامه بسیار پرباری دارد درحالی‌که جواد نکونام کارنامه موفقی در مربیگری ندارد و اینکه در اوساسونا که تیم درجه 2 اسپانیایی چند سال بازی کرده دلیل نمی‌شود که بهترین باشد.

کرمانی مقدم در ادامه در خصوص واکنش یحیی به صحبت‌های نکونام گفت: یحیی بهترین کار را کرد درواقع باید بگویم یحیی کارش را به‌خوبی بلد است این‌ها می‌خواهند پرسپولیس و یحیی را به حاشیه ببرند و برای همین این‌گونه صحبت می‌کنند. به عقیده من یحیی خیلی بزرگ‌تر از این‌هاست که جوابشان را بدهد. یحیی کارنامه بسیار پرباری دارد و برای همین احتیاجی به کل کل با این آدم‌های کوچک ندارد.

کرمانی مقدم در ادامه در خصوص بازی پرسپولیس با نفت آبادان که با نتیجه تساوی پایان یافت گفت: متأسفانه روز گذشته زیاد خوب نبودیم و من عقیده دارم تیم تمرکز لازم را نداشت و به‌نوعی اسیر همان حاشیه‌های که گفتم شده بود. ما پرسپولیس را به‌عنوان تیمی می‌شناسیم که معروف به پرس کردن و دوندگی است. اما در بازی با نفت آبادان برعکس شده بود و این نفت آبادان بود که خوب می‌دوید و خوب پرس می‌کرد. حال با تمام این اوصاف بردوباخت در فوتبال وجود دارد و پرسپولیس هم روز خوبی را مقابل نفت سپری نکرد ولی این نتیجه دلیل نمی‌شود که پرسپولیس در انتهای فصل قهرمان نشود. شما باید به کارنامه پرسپولیس در این چند سال نگاه کنید از این نتیجه‌ها زیاد رقم خورد ولی پرسپولیس قهرمان شد امسال هم همین‌طور خواهد بود.

کرمانی مقدم در ادامه در مورد اینکه پرسپولیس به آرامش و تمرکز نیاز دارد و باید از حاشیه‌ها دوری کند گفت: هر وقت پرسپولیس و کادرفنی اش تمرکز داشته‌اند بهتر بازی کردند نتیجه گرفتند. فصل گذشته هم بعد از باخت به سپاهان وقتی حاشیه‌ها را کنار گذاشتند و روی بازی‌ها تمرکز کردند همه تیم‌ها را شکست دادند و قهرمان شدند. الان هم همین‌طور است با تمرکز لازم می‌توانند همه را ببرند و سپس قهرمان شوند.

کرمانی مقدم در ادامه در مورد باهویی مهاجم جدید پرسپولیس گفت: در خصوص باهویی فعلاً نمی‌شود اظهارنظر قطعی کرد. او در بازی با صنعت نفت یک ضربه خوب زد که گل نشد درمجموع چیز زیادی از او ندیدم باید به او چند بازی فرصت داد و بعداً نظر کلی بدهیم. من فکر می‌کنم او گل اول را بزند راه می‌افتد.

هافبک ملی‌پوش سابق پرسپولیس در مورد بازی نکردن شهاب زاهدی بعدازاینکه موتور گلزنی او تازه روشن‌شده بود گفت: ببینید ما نمی‌توانیم در این مورد حرف بزنیم چون یحیی دارد با تیم زندگی می‌کند و از درون تیم و وضعیت بازیکنان به‌خوبی آگاهی دارد برای همین نمی‌توانیم به یحیی ایراد بگیریم. البته شهاب نیمه دوم به زمین آمد و بازی هم کرد .

کرمانی مقدم در ادامه در واکنش به صحبت‌های مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد اینکه نکونام بهترین لژیونر ایران بوده است گفت: خب این طبیعی است که مدیرعامل هر باشگاه از سرمربی خودش حمایت کند اما این آقا شناختی زیادی از فوتبال ندارد چون اگر داشت نمی‌گفت نکونام بهترین لژیونر بوده است. به نظر من مدیرعامل استقلال غلو کرده است. شادی نکونام چند سال در اوساسونا که تیم درجه‌دو اسپانیایی است بازی کرده باشد اما با اسامی مثل علی دایی، علی کریمی، مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان که در بایرن‌مونیخ و هامبورگ بازی کرده‌اند و به فینال اروپا رسیدند و حتی قهرمان هم شده‌اند قابل قیاس نیست و از آن‌ها پایین تراست. ای‌کاش این مدیر فوتبالی کمی اطلاعات فوتبالی‌اش را بالا می‌برد تا این‌گونه حرف نزدند. او با این حرف‌ها سرمربی خودش را هم کوچک کرده است.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #یحیی گل محمدی #جواد نکونام #علی دایی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها