غائله گوسفند
92964
نه؛ خود تحقیری نکنید!
11 آبان 1402 11:32
بیست‌وپنج سال پیش ابراهیم قاسمپور، سرمربی وقت پاس تهران بعد از باخت سه بر یک برابر پرسپولیس در توصیف چمن آزادی گفت: «مچ پای بز روی این زمین پیچ می‌خورد.» 

روزنامه گل

دکتر مصطفی قدم خیر - بیست‌وپنج سال پیش ابراهیم قاسمپور، سرمربی وقت پاس تهران بعد از باخت سه بر یک برابر پرسپولیس در توصیف چمن آزادی گفت: «مچ پای بز روی این زمین پیچ می‌خورد.» ربع قرن از آن روز گذشته و حالا پاکو خمز، سرمربی تراکتور در مورد شرایط برخی ورزشگاه‌های ایران می‌گوید: «در زمین‌هایی بازی کردیم که گوسفند هم وارد آن نمی‌شد.» فرقش فقط این است که خمز یک مربی اسپانیایی حساب می‌شود و حتما حرفی که امروز در نشست خبری قبل از بازی تراکتور و نساجی زده، بازتاب بین‌المللی زشتی برای ما خواهد داشت.

کاش یک نفر باغیرت پیدا شود و توضیح بدهد در این بیست‌وپنج سال چقدر جلو رفته‌ایم و چه اتفاقی افتاده که همان مرثیه، این بار از گلوی یک خارجی تکرار می‌شود؟ چرا باید سهم عربستان از این چهارشنبه پاییزی اعلام خبر میزبانی‌اش در جام‌جهانی باشد و سهم ما، انتشار چنین جمله رقت‌انگیزی؟ مشکل اینجاست که تا یک کلمه حرف می‌زنی، یک عده بی‌رگ شکم‌سیر متهمت می‌کنند به خودتحقیری. اصلا قبول، اما همین خودتحقیری هزار بار شرف دارد به خیانت در امانت، به بی‌تفاوتی در قبال آبرو و اعتبار مملکت، به این که آنقدر درجا بزنی تا یک مربی خارجی ورزشگاه‌های مثلا لیگ برتری‌ات را با چراگاه احشام مقایسه کند. کی، کجا، در کدام نقطه قرار است به شما بر بخورد؟ بروید عکس‌های سی سال پیش دوبی و دوحه را ببینید و از خودتان بپرسید ما در این سال‌ها چه کرده‌ایم؟ اگر تعصب «ایران» را می‌کشیدید، حتما این چیزها به کام‌تان زهر بود، اما خوش به سعادت‌تان که از این محنت آزادید...

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها