شروع خوب پرسپولیس در سال 1402
92838
15 بازی بدون باخت سرخ ها در لیگ و جام حذفی
08 آبان 1402 09:21
آرش جعفری - پرسپولیسی‌ها در سال 1402 عملکرد خیره‌کننده‌ای را از خود به‌جای گذاشتند ابتدا قهرمانی در لیگ برتر و سپس قهرمانی در جام حذفی با شکست دادن استقلال در فینال و متعاقباً فتح اتوماتیک سوپرجام باعث شد که این تیم یک سه‌گانه دیگر را در کارنامه پرافتخار خود ثبت کند.

روزنامه گل

آرش جعفری - پرسپولیسی‌ها در سال 1402 عملکرد خیره‌کننده‌ای را از خود به‌جای گذاشتند ابتدا قهرمانی در لیگ برتر و سپس قهرمانی در جام حذفی با شکست دادن استقلال در فینال و متعاقباً فتح اتوماتیک سوپرجام باعث شد که این تیم یک سه‌گانه دیگر را در کارنامه پرافتخار خود ثبت کند.

اما فتح این سه‌گانه به همین راحتی‌ها نبود. پرسپولیس سال 1402 را طوفانی شروع کرد و تا روزی که موفق شد جام حذفی را فتح کند، 10 بازی در لیگ برتر و جام حذفی انجام داد که در هر 10 بازی به‌صورت پیاپی پیروز میدان بود.

هفت پیروزی در لیگ برتر و سه پیروزی در جام حذفی. اما این پایان راه نبود چون پرسپولیس فصل جدید لیگ برتر(لیگ برتر بیست و سوم) در سال 1402 را هم با دو پیروزی پیاپی شروع کرد تا یحیی و پرسپولیس بعد از سال‌ها در آستانه شکستن یک رکورد باشند و نیز چندین رکورد جدید هم به نام خود ثبت کنند که در بازی با ذوب‌آهن همه آرزوها و برنامه‌های یحیی و پرسپولیس نقش بر آب شد.

همان‌طور که گفتیم سرخ‌پوشان در ۱۰ بازی خود در سال جاری رکورد صد در صد پیروزی را به ثبت رساندند که این آمار در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. آن‌ها 7 بازی در رقابت‌های لیگ برتر و 3 بازی در جام حذفی برابر تیم‌هایی همچون، استقلال تهران، مس رفسنجان، مس کرمان ، نساجی قائم‌شهر، گل‌گهر سیرجان و هوادار تهران به میدان رفتند و موفق شدند تمامی حریفان را شکست دهند.

در این 10 بازی پرسپولیس 24 بار موفق شد دروازه حریفان را باز کند و در مقابل تنها 4 گل دریافت کرد. نکته زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم پرسپولیس در رقابت‌های لیگ تنها برابر مس کرمان گل خورد و در سایر بازی‌ها موفق شده دروازه خود را بسته نگه دارد. اما این تمام‌کار نبود چون پرسپولیس ترک عادت نکرد و این روند را با شروع فصل جدید با دو پیروزی پی‌درپی دیگر ادامه داد به عدد 12 برد متوالی برسد.

در همین راستا، پرسپولیس و یحیی با کسب این آمار بسیار خوب در یک‌قدمی شکست رکورد سلطان پرسپولیسی‌ها یعنی علی پروین بودند.

یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس این شانس را داشت با شکست دادن ذوب‌آهن اصفهان در تهران به یک‌قدمی رکورد علی پروین برسد و در آستانه شکستن این رکورد جاودانه باشد و بتواند شریک علی پروین شود اما محمد ربیعی و ذوب‌آهن نگذاشتند این آرزوی پرسپولیسی‌ها و یحیی به واقعیت تبدیل شود.

پرسپولیس در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر بیست و سوم در تهران میزبان ذوب‌آهن بود و درحالی‌که این شانس را داشت تا سیزدهمین پیروزی پی‌درپی خود را جشن بگیرد در یک بازی دور از انتظار تا مرز شکست رفت و بسیار خوش‌شانس بود، که با گل مدافع پیش‌تاخته خود گئورگی ولسیانی در دقایق پایانی در تهران شکست نخورد و با یک امتیاز بازی را ترک کند.

این مساوی بد موقع آرزوهای یحیی را برای رکوردشکنی بر باد داد اما مانع آن نشد که پرسپولیس به رکوردهای دیگر فکر نکند. پرسپولیس با ذوب‌آهن مساوی کرد اما در ادامه و بعد از هفته سوم در سایر دیدارهای خود به پیروزی‌های متوالی دست پیدا کرد.

پرسپولیس بعد از تساوی مقابل ذوب‌آهن به اهواز رفت و فولاد را با دو گل شکست داد، دربی که قرار بود هفته پنجم برگزار شود عقب افتاد تا پرسپولیس در هفته ششم با یک گل از سد گل‌گهر سیرجان بگذرد و در ادامه در هفته هفتم با نتیجه 3 بر1 پیکان را شکست داد تا به 14 بازی بدون باخت متوالی در لیگ و جام حذفی دست پیدا کند. سپس شاگردان یحیی در هفته هشتم به انزلی رفتند و مقابل ملوان صف‌آرایی کردند که با توجه به‌تساوی بدون گل مقابل حریف شمالی خود در این بازی هم بازنده نبودند تا به رکورد 15 بازی بدون باخت برسند.

البته پرسپولیس در سال 1402 سه بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده است که به 2 پیروزی و یک شکست در کارنامه خود ثبت کرده است. برای همین این آمار را در بازی‌های داخلی محاسبه نکره ایم و ملاک فقط بازی‌های داخلی درسال 1402 ملاک بوده است.

حال باید ببینیم یحیی و شاگردانش می‌توانند از رکورد استقلال در لیگ بیست و یکم که بدون شکست فصل را تمام کردند بگذرند یا خیر فعلاً پرسپولیس نصف این مسیر را طی کرده است و باید دید در آینده چه رخ خواهد داد.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #یحیی گل محمدی #استقلال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها