من اصلا حواله خودرو نخواستم، حق خودمان را می خواهم
92836
امیر محمد یزدانی: روی صحبت من با پرسپولیسی ها نبود / /آشتی کنانی با جواد کاظمیان نداشتیم/به خاطر گریه ام مسخره ام کردند
08 آبان 1402 09:16
داستان اعتراض ورزشکاران المپیکی و مدال آوران جهان حتی آسیا به میزان حمایت و رسیدگی فوتبال موضوع تازه ای نیست اما هر چه می گذرد ابعاد بیشتری پیدا می کند و این گله گذاری ها با فکت های نتایج روز ورزش ایران شکل جدی تری به خودش می گیرد.

روزنامه گل

هدیه خطیبی / داستان اعتراض ورزشکاران المپیکی و مدال آوران جهان حتی آسیا به میزان حمایت و رسیدگی فوتبال موضوع تازه ای نیست اما هر چه می گذرد ابعاد بیشتری پیدا می کند و این گله گذاری ها با فکت های نتایج روز ورزش ایران شکل جدی تری به خودش می گیرد.امیر محمد یزدانی جزو معدود کشتی گیرانی است که در رشته حقوق تحصل می کند و در فضای مجازی تقریبا فعال است.او که حساب توییتر هم دارد بعد از صحبت های محمد حسین کنعانی زادگان مدافع پرسپولیس در شبکه ورزش درباره قیمت خودروی وارداتی اش به تبعیض بین فوتبال و بقیه رشته اعتراض کرد.

کشتی‌گیر 23 ساله جویباری که با دو مدال نقره قهرمانی جهان توانسته نام خود را مطرح کند، اما این بار با ورود به یک ماجرای فوتبالی اسمش را بر سر زبان‌ها انداخت. جایی که نوشت: «خوبه‌ها، ببازی و جایزه بگیری! در جایی از کره خاکی هستیم که عدالت فقط یک واژه‌ست.»

در حالی که استوری مورد حمایت ورزشکاران منهای فوتبالی قرار گرفت و آنها از جمله کاراته کاها چند پست موقت اعتراضی در همین راستا منتشر کردند،جواد کاظمیان ستاره سابق پرسپولیس و تیم‌ملی، بدون حمایت از حسین کنعانی، یک استوری تند علیه امیرمحمد یزدانی منتشر کرد.

کاظمیان نوشت: «کشتی‌گیر جوان حرف‌هایی که زدی تقریبا درسته ولی واسه تو زوده. یه چند تا تورنمنت برو، مدال بگیر، بعدا حرف بزن! این حرف‌ها را حسن یزدانی و کامران قاسمپور باید بزنن.توی این مملکت دو میدانی کار می‌ره رکورد می‌زنه پول کفش رو هم نمی‌دن. شما هم از خیلی رشته‌ها جلوتر هستین. در ضمن اگه راه و بلد باشی بعد دوران قهرمانیت مثلا میتونی شورای شهر باشی، نماینده مجلس باشی و مجموعه ورزشی‌ها رو ده ساله تو مزایده مفت بگیری. مجوز وارد کردن اسب بگیری و باغ هزار میلیاردی داشته باشیم.»

کاظمیان با اشاره به پاداش جام جهانی ۲۰۰۶ نوشت: «ما هم جام جهانی رفتیم پرشیا دادن. 13 میلیون قیمتش بود، چون ذخیره بودیم 60 درصد پرشیان رو دادن، یعنی 5 میلیون پول دادیم.»

بلافاصله بعد از استوری کاظمیان، امیرمحمد یزدانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت که «شما حق تصمیم‌گیری برای منو نداری که چی زوده یا چی درسته» و ادامه داد: «اگه دوست داشتی می‌تونی بری افتخارات من رو بشماری، شما هم یه مقدار از افتخاراتون رو شرح بدید تا ما شرمنده بشیم.»

کاظمیان هم که قصد نداشت پا پس بکشد، بعد از استوری یزدانی که شاید کمی تند و توهین‌آمیز هم بود، جوابی تندتر را منتشر کرد و نوشت: «افتخارات تو رو بشمارم بچه؟ از بزرگترهات در مورد من سوال کن. تو هنوز وجود نداشتی که من گل آخرین قهرمانی ایرانو تو آسیا زدم.»

این جنگ ادامه پیدا کرد تا پژمان درستکار واسطه آشتی شد و احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی هم از کاظمیان در صفحه شخصی اش حمایت کرد.

حالا که کمی سر و صدای این جنگ مجازی خوابیده سراغ امیرمحمد یزدانی رفتیم تا او بیشتر درباره منظورش از حرف هایی که زده و اتفاقاتی که افتاد صحبت کند.

دوست نداشتم بی احترامی پیش بیاید

یزدانی در ابتدا در خصوص جرقه ای که با استوری اش زد، گفت: اصلا موضوعی که من مطرح کردم درگیری با شخص خاصی نبود و من کاری با کسی نداشتم.قصد بی احترامی نداشتم و دوست نداشتم بی احترامی پیش بیاید چه به کس دیگری چه به خود من.دنبال دعوا و سر و صدا هم نبودم.بحث من تبعیض بین یک رشته با بقیه رشته ها بود.می دانم فوتبال دامنه وسیع تری دارد اما حرف من این بود جایگاه بقیه رشته ها هم حفظ شود و در حق آنها اجحاف نشود.نه تنها کشتی بلکه ما رشته های زیاد مدال آور دیگری از کاراته تا سنگ نوردی و دوومیدانی داریم.همین والیبال در هانگژو طلا گرفت اما در حق تمام رشته ها اجحاف می شود.امیدوارم صدای ما به مدیران ورزش برسد و رسیدگی کنند.

روی حرف من بازیکنان پرسپولیس یا استقلال نبودند، تند رفتم

امیر محمد یزدانی درباره اینکه او با پست صحبت های کنعانی زادگان اعتراضش را مطرح کرد، توضیح داد: من چیز خاصی نگفتم که آقای کاظمیان جواب داد.به هر حال ایشان باید احترام بزرگ ترهایشان را نگه می داشت و من هم احترام ایشان را.روی صحبت من أصلا با بازیکنان پرسپولیس نبود.من حتی با استقلال هم کاری ندارم بحث من ملی بود.متاسفانه از منظور من برداشت های بدی شد و خودم هم کمی تند رفتار کردم که قبول دارم.

حواله خودرو نمی خواستم و نمی خواهم

او در خصوص اینکه چرا بعد از صحبت از قیمت خودروی وارداتی کنعانی زادگان اعتراض کرده، افزود: من اصلا حواله خودرو نخواستم و نمی خواهم.من می خواهم به ورزش ما هم رسیدگی کنند.

فخر مدال هایمان را نمی فروشیم

نایب قهرمان کشتی جهان درباره اینکه اگر کشتی و مدال هایش نبود ایران در المپیک و بازی های آسیایی شرایط فاجعه باری پیدا می کرد و در بازی های آسیایی اخیر بدون مدال های کشتی در جدول توزیع مدال ها یازدهم یا دوزادهم می شدیم، عنوان داشت:ما فخر مدال هایمان را نمی فروشیم و کاری به مدال ها ندارم اما می گویم چرا برای باخت باید جایزه و پاداش داده شود که به باخت عادت کنند و باز هم ببازند؟ این نوعی تشویق برای باخت است.حالا دیگر گذشت و الکی سر و صدا زیاد درست شد من هم فعلا سرم به تمرین خودم است و به هفته سوم لیگ با بانک شهر فکر می کنم.نمی خواستم حاشیه درست شود، حاشیه درست کردند.

یزدانی در واکنش به اینکه فوتبال در تمام دنیا رشته درجه یک و گرانی است اما کشتی ارزان تر است، خاطرنشان کرد: صدرصد فوتبال ورزش گران تری است.اصلا می گویند ورزش منهای فوتبال! من کاری با این حرف ها ندارم موضوع من باشگاهی نبود.آبی،سبز یا زرد و قرمز فرقی برای من ندارد.اصلا فوتبال داخلی نگاه نمی کنم.فوتبال فقط اروپا.البته رفقای فوتبالی زیاد دارم و طرفدار تیم شهرم نساجی هستم اما جز بازی های حساس داخلی بقیه را دنبال نمی کنم.

یزدانی دوست های فوتبالی اش را معرفی نکرد و افزود: از فالوهایی که دارم رفقای فوتبالی ام مشخص است.اکثرا پرسپولیسی یا استقلالی هستند.

نگفتم استقلالی ام

یزدانی درباره عکسی که وایرال شد و او را باد وبنده استقلال نشان می داد، گفت: من جایی نگفتم استقلالی ام یا پرسپولیسی.شاید استقلالی باشم.حرفی نزدم.من آرژانتینی هستم.باز هم می گویم حرفی نزدم که کسی ناراحت شود یا داستان درست شود.چند تماس هم با آقای کاظمیان داشتم و صحبت کردیم.

آشتی کنانی رخ نداده

وی در این خصوص که پس با تماس های برقرار شده ، آشتی کنان شده، توضیح داد: آشتی کنان که نه.حرمت ها اما باید حفظ می شد.من هنوز سر حرفم هستم نه کوتاه می آیم و نه عقب می کشم.برای باخت نباید پاداش داده شود و به بقیه رشته ها هم باید در جایگاه خودشان رسیدگی کنند. جایزه بدهند بیشتر هم بدهند اما حق ما را هم بدهند بعد کسی شکایتی ندارد.

شاید سراغ وکالت بروم

او در واکنش به اینکه کمتر کشتی گیری مثل وی دست به قلم است و در فضای مجازی فعال است، گفت: من حقوق می خوانم و نمی دانم شاید بعدا سراغ وکالت بروم باید ببینم خدا چه می خواهد.

به خاطر گریه ام در فینال مسخره ام کردند

یزدانی که در هانگژو غایب بود در خصوص نقره جهان در رقابت های جهانی بلگراد هم یادآور شد: می توانستم در جهانی بلگراد بهتر کشتی بگیرم نباید در فینال به حریف آمریکایی می باختم اما متاسفانه نتوانستم تکنیکم را اجرا کنم.خیلی ناراحتم شدم.گریه کردم که اتفاقا به خاطر همین گریه من را مسخره کردند اما عیب ندارد.می توانستم طلا بگیرم نشد.

علی آقا گفت ادامه نده

او در خصوص اینکه علیرضا دبیر روی بحث مجازی بسیار حساس است و آیا در خصوص حواشی اخیر به وی تذکر نداده ، گفت: علی آقا به من گفت ادامه نده اما داستان کش پیدا کرد.من کلا نزدیک مسابقات فضای مجازی را کنار می گذارم.الان هم فعلا لیگ است و بعد از لیگ برای هر مسابقه ای که سرمربی صلاح بداند تمرکز می کنم.

احتمال تغییر وزن

یزدانی با اشاره به احتمال تغییر وزنش افزود: شاید وزنم را تغییر بدهم نمی دانم باید دید کادر فنی چه نظری دارد.

حق رحمان طلا بود

نایب قهرمان جهان درباره نتایج بازی های آسیایی با سه طلا نیز گفت: بازی های آسیایی هانگژو نزدیک به رقابت های جهانی برگزار شد و بچه ها خسته بودند.وزن کم و زیاد کردن واقعا سخت است.به نظر من حق رحمان عموزاد هم طلا بود و امیدوارم در المپیک طلایی شود.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها