کدام «مورایس» واقعیت دارد؟
92813
فیلسوف بزن بهادر!
07 آبان 1402 19:18
مردی که در بعضی نشست‌های خبری حرف‌های فلسفی می‌زند واقعیت دارد یا کسی که موقع ناکامی بهانه می‌گیرد و حتی نزدیک است بازیکن خودش را کتک بزند؟

روزنامه گل

روزنامه گل- مهرداد شیری

شاید کمتر کسی می‌توانست تصور کند جنجالی‌ترین قاب این هفته لیگ برتر فوتبال ایران را ژوزه مورایس بسازد. با این حال سرمربی پرتغالی سپاهان که از روند تیمش برابر نساجی راضی نبود، با یک اتفاق به دیگی خروشان تبدیل شد. زمانی که برایان دابو به تعویض‌اش اعتراض کرد، مورایس از کوره در رفت و به سمت او حمله‌ور شد. معلوم نیست اگر آن همه آدم آنجا نبودند و مربی پرتغالی را مهار نمی‌کردند، او با دابو چه می‌کرد، اما به هر حال عکاسان و خبرنگاران عکس و فیلم‌شان را گرفتند و عجیب‌ترین تصاویر ممکن از سرمربی سپاهان به جا ماند.

نکته اینجاست که ما در این دو سال متوجه نشدیم کدام مورایس واقعی است و کدام‌یکی قلابی! آیا مردی که در بعضی نشست‌های خبری حرف‌های فلسفی می‌زند واقعیت دارد یا کسی که موقع ناکامی بهانه می‌گیرد و حتی نزدیک است بازیکن خودش را کتک بزند؟

مورایس یک بار در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود: «من در دوره‌ای بیماری سخت داشتم و نزدیک بود بمیرم. بعد از آن به زندگی برگشتم و در نتیجه فهمیدم هیچ چیز، از جمله فوتبال ارزش جنگ و دعوا را ندارد.» این مربی همچنین همین فصل در دفاع از حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفته بود: «9 سالم بود که مادرم را از دست دام و او هیچ‌کدام از مسابقات مرا ندید. این همیشه برایم یک حسرت بزرگ بوده است. به نظرم مادران لیاقت آن را دارند که مسابقات بچه‌های‌شان را از نزدیک ببینند.» حالا شما بگویید چنین مردی چطور می‌تواند با به تنگ آمدن قافیه پرسپولیس را متهم کند که از کمک‌های بیرونی استفاده می‌کند یا به سمت بازیکن خودی یورش ببرد. آیا با ما شوخی می‌کنی آقای مورایس؟


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها