پرسپولیس ایران امروز با حریف تاجیکی دیدار می کند
92638
دوئل آسیایی با استقلال!
02 آبان 1402 10:04
یک برد آسیایی دیگر. این هدفی است که سرخپوشان پایتخت در سر دارند. هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در حالی امروز ادامه می یابد که در یکی از بازی های گروه E پرسپولیس از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی تهران، میزبان استقلال تاجیکستان است.

روزنامه گل

آدرینا ورشینگر - یک برد آسیایی دیگر. این هدفی است که سرخپوشان پایتخت در سر دارند. هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در حالی امروز ادامه می یابد که در یکی از بازی های گروه E پرسپولیس از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی تهران، میزبان استقلال تاجیکستان است. آن هم در شرایطی که قرمزها بعد از چهار سال و پنج ماه در آسیا در حضور هواداران شان بازی می کنند. پرسپولیس آخرین بار در مرحله گروهی سال ۲۰۱۹ در بازی خداحافظی ژاوی و السد میزبان هوادارانش بود و پس از آن سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به دلیل شیوع کرونا در خانه به میدان نرفت و سال ۲۰۲۲ هم که به همراه استقلال، مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را پیدا نکرد. قرمزها در هفته اول این فصل لیگ قهرمانان و در بازی مقابل النصر نیز با حکم کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک بازی از حضور تماشاگران محروم بودند اما حالا این فرصت را دوباره پیدا کرده اند تا در حضور هواداران شان بازی کنند و همین مساله می تواند کار حریف تاجیکی را سخت کند. البته که بلیت 300 هزار تومانی و گران این بازی، قیمتی بود که حسابی جلب توجه کرد اما پرسپولیسی ها از هواداران شان خواستند تا در این بازی آنها را حمایت کنند.

شاگردان یحیی گل محمدی پس از باختی که در تهران با نتیجه دو بر صفر مقابل یاران کریستیانو رونالدو تجربه کردند، بازگشتی موفقیت آمیز در لیگ قهرمانان آسیا داشتند و موفق شدند الدحیل را در دوحه با گل امید عالیشاه، یک بر صفر شکست دهند تا بازگشتی خوب به لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند. پرسپولیسی ها در لیگ برتر هم توانستند با گل شهاب زاهدی یک بر صفر گل گهر را مغلوب کنند و پس از آن با هت تریک این بازیکن، سه بر یک پیکان را از پیش رو برداشتند تا با سه برد پیاپی به استقبال استقلال بروند. البته در آن بازی، پرسپولیس نفراتی چون یاسین سلمانی، مرتضی پورعلی گنجی که رباط پاره کرده اند و وحید امیری و میلاد سرلک هم همچنان با آسیب دیدگی دست و پنجه نرم می کنند را در اختیار نداشت اما مهدی ترابی در دقایق پایانی بازی با پیکان به زمین آمد و امید عالیشاه هم در این بازی به دلیل مصدومیت غایب بود، دوباره تمریناتش را از سر گرفته است. در این شرایط به نظر می رسد گل محمدی باز هم تغییراتی را در ترکیب تیمش نسبت به بازی با پیکان اعمال کند. به احتمال زیاد، محمد حسین کنعانی زادگان جای فرشاد فرجی را در دفاع میانی خواهد گرفت و احتمال بازی ترابی و عالیشاه هم در ترکیب اصلی وجود دارد. هت تریک زاهدی در بازی با پیکان هم نوید روزهای خوب او را به هواداران پرسپولیس داد و در این شرایط قرمزها امیدوارند به برد دیگری در لیگ قهرمانان دست پیدا کنند.

اما حریف تاجیکستانی که هدایتش را یک مربی 49 ساله اهل این کشور به نام ایگور چروچنکو بر عهده دارد، تیمی چغر و سختکوش است که در بازی اولش برابر الدحیل به تساوی بدون گل رسید، هر چند که بازی بعدش در لیگ قهرمانان برابر النصر را سه بریک واگذار کرد اما نکته عجیبی که درباره استقلال وجود دارد این است که این تیم 22 روز است که در یک بازی رسمی به میدان نرفته است تا شرایطی مشابه وضعیتی که پرسپولیس پیش از بازی با الدحیل داشت، پیدا کند. این تیم پس از بازی مقابل النصر، قرار بود در مرحله پلی‌آف گروه اول لیگ تاجیکستان مقابل تیم راوشن قرار بگیرد که این بازی به تعویق افتاد تا بازی بعدی این تیم هم یک دیدار آسیایی برابر پرسپولیس باشد. اتفاق جالبی که درباره پرسپولیس و استقلال وجود دارد، این است که هر دو تیم یک بازیکن از کشور مقابل در اختیار دارند. سرخپوشان پایتخت وحدت حنانوف را در لیست شان دارند. بازیکنی که پیش از این در همین استقلال بازی می کرد و حالا در صورت نیاز گل محمدی، مقابل تیم سابقش قرار بگیرد و در سمت مقابل هم، مجتبی مقتدایی مدافع راست سابق ذوب آهن، مس کرمان و نفت مسجدسلیمان است که این فصل به تاجیکستان رفته تا برای استقلال دوشنبه بازی کند.

پرسپولیس و استقلال تاجیکستان تاکنون تنها یک بار و آن هم 23 شهریور 1400 در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر هم قرار گرفتند که در آن مسابقه در ورزشگاه پامیر دوشنبه با گل دقیقه 90 ترابی، 1-0 به سود پرسپولیس به پایان رسید و حالا این دو تیم پس از دو سال و یک ماه و 9 روز برای دومین بار با هم دیدار می کنند. پس از آن حنانوف و منوچهر صفروف پرسپولیسی شدند اما صفروف پس از یک فصل از پرسپولیس جدا شد و به لوکوموتیو تاشکند پیوست ولی حنانوف در جمع بازیکنان مد نظر گل محمدی باقی ماند. گفتنی است محند قاسم سارای از عراق داور این بازی خواهد بود که دو هموطنش به نام های واثق‌مدل سعیدی و احمدصباح قاسم بغدادی او را در امر قضاوت یاری می کنند. در دیگر بازی این گروه، النصر از ساعت 21:30 با الدحیل دیدار می کند.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها