مقایسه آمار استقلال نکونام با فرهاد و ساپینتو تا پایان هفته ششم
92635
تیم جواد یک سر و گردن بالاتر است!
02 آبان 1402 09:58
تا پایان هفته ششم، مقایسه عملکرد جواد نکونام با فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو نشان می دهد که آبی پوشان در این فصل بهتر از دوفصل گذشته نتیجه گرفته اند.

روزنامه گل

تا پایان هفته ششم، مقایسه عملکرد جواد نکونام با فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو نشان می دهد که آبی پوشان در این فصل بهتر از دوفصل گذشته نتیجه گرفته اند. تا پایان هفته ششم استقلال از 18 امتیاز ممکن توانسه 15 امتیاز کسب کند و فقط به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در جایگاه دوم قرار دارد. تنها تیمی که فعلا توانسته از استقلال نکونام امتیاز بگیرد سپاهان ژوزه مورایس آنهم در خانه خودش است که تازه این شکست روی 3 اشتباه متوالی رقم خورد! اشتباه اول ایمان سلیمی که توپ را با دست لمس کرد، دوم اشتباه داور که خطا روی سلیمی را تشخیص نداد و سوم مدافعان استقلال که با وجود دفع ضربه پنالتی توسط حسینی نتوانستند توپ برگشتی را از دروازه دور کنند و تا رامین رضاییان به راحتی دروازه خالی را باز کند. در حالی استقلال با جواد نکونام تا پایان هفته ششم توانسته 6 امتیاز کسب کند که استقلال در مدت مشابه با فرهاد مجیدی 12 امتیاز و با ساپینتو 11 امتیاز داشت. به عبارت دیگر نکونام در کسب نتیجه و امتیاز گیری تا اینجا به ترتیب 3 و 4 امتیاز از فرهاد و ساپینتو جلو تر است!

اگر تصور می کنید این جمع آوری امتیاز حاصل بازی دفاعی و تمرکز روی فاز دفاعی است، آمار می گوید که کاملا در اشتباه هستید! تیم جواد نکونام تا پایان هفته ششم توانسته 9 گل وارد دروازه رقبا کند، آنهم در شرایطی تیم استقلال با فرهاد مجیدی در تعداد بازی مشابه فقط 4 گل زده داشت و تیم هجومی ساپینتو هم 7 گل زده به نام خودش ثبت کرده بود. به این ترتیب علاوه بر آیتم امتیاز گیری، در آیتم تعداد گل های زده هم تیمی که جواد نکونام ساخته دست کم تا اینجای فصل دست بالاتر را دارد.

اگر استقلال در بازی مقابل هوادار آن گل به خودی را نمی زد و حسین حسینی در دفع توپ دقت می کرد تا در ریباند جلوی پای مهاجم تیم رقیب نیافتد، امروز استقلال نکونام در فاز دفاعی و تعداد گل های خورده هم دست بالا را داشت، اما همان دو اشتباه کافی بود تا در قیاس با دو فصل گذشته و تیم های فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو نکونام در جایگاه دوم قرار بگیرد. تیمی که مجیدی ساخته بود تا پایان هفته ششم فقط یک گل خورده داشت، اما تیم ساپینتو در مدت مشابه و تعداد بازی برابر 4 بار برابر رقبا تسلیم و باز شده بود. به این ترتیب در آیتم گل های خورده فعلا استقلال فرهاد عملکرد بهتری داشته است و تیم نکونام با 3 گل خورده در رتبه بعدی قرار دارد. در بحث کلین شیت هم استقلال مجیدی تا هفته ششم 5 کلین شیت ثبت کرده بود و تیم ساپینتو هم 3 کلین شیت داشت، اما نکونام تیمش با 4 کلین شیت بین این دو قرار دارد. درمجموع می توان نتیجه گرفت که به صورت کلی و با در نظر گرفتن تمام آیتم ها فعلا تیمی که نکونام ساخته بهتر از استقلال دو فصل اخیر است و آمار و ارقام می گوید تا هفته ششم جواد مربی موفق تری است.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها