مدعیان ناکام ماندند
92597
خیبر خرم آباد مدعی جدید صعود
01 آبان 1402 10:07
آرش جعفری - رقابت های لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران هر هفته حساس تراز هفته قبل دنبال می شود و باید بگوییم هیچ تیم دراین رقابتها از پیش برنده نیست حتی تیم هایی که مدعی صعود به لیگ برتر هستند و چند هفته متوالی برنده هستند!همین موضوع به جذابیت لیگ دسته یک کمک کرده تا جاییکه تیم صدر جدولی مقابل تیم ته جدولی حاشیه امنیت ندارد و به قول معروف از پیش برنده نیست و برای همین هر هفته شاهد یک شگفتی هستیم.

روزنامه گل

آرش جعفری - رقابت های لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران هر هفته حساس تراز هفته قبل دنبال می شود و باید بگوییم هیچ تیم دراین رقابتها از پیش برنده نیست حتی تیم هایی که مدعی صعود به لیگ برتر هستند و چند هفته متوالی برنده هستند!همین موضوع به جذابیت لیگ دسته یک کمک کرده تا جاییکه تیم صدر جدولی مقابل تیم ته جدولی حاشیه امنیت ندارد و به قول معروف از پیش برنده نیست و برای همین هر هفته شاهد یک شگفتی هستیم.

حال با تمام این اوصاف و نیز تمام جذابیت هایی که لیگ دسته یک پیدا کرده است، رقابت در صدر جدول بسیار تنگاتنگ و فشرده دنبال می شود و هر هفته شاهد یک صدر نشین جدید در این مسابقات هستیم.

در همین راستا، در پایان هفته هشتم رقابت های لیگ دسته اول نوبت نماینده استان لرستان رسید تا طعم صدر نشینی را بچشد. خیبرخرم آباد که رفته رفته خود را به صدر جدول و جمع مدیان نزدیک می کرد در هفته هشتم با یک پیروزی پرگل، که پر گل ترین بازی 8 هفته گذشته تا کنون بوده موفق شد به لطف متوقف شدن سایر مدعیان به صدر جدول برسد.

شاگردان رضا مهاجری که تا هفته گذشت در رتبه سوم بودند در خانه با 5 گل از سد تیم خوشه طلایی ساوه گذشتند تا صدرنشین جدید لیگ یک باشند. ترکیب مدیریتی و فنی فراز کمالوند و رضا مهاجری که از بهترین های لیگ یک هستند، از خیبر در این فصل یک مدعی جدید ساخته است.

سایپا که تا هفته پیش صدرنشین بود در آستارا مقابل تیم سیزده جدول با تساوی یک بریک متوقف شد تا جای خودش را به خیبر بدهد سایپا با این تساوی بد موقع در رتبه دوم قرار گرفت.

چادرملو اردکان که این فصل چهره مدعی به خود گرفته بعداز 2 پیروزی متوالی در این هفته در خانه مقابل پارس جنوبی تن به شکست داد تا 2 پله در جدول سقوط کند و از رتبه دوم به چهارم برسد. درمقابل پارس جنوبی بعد از 4 هفته ناکامی موفق شد یک برد نوبرانه کسب کند تا دوباره در جمع مدعیان قراربگیرد.

فجر سپاسی درحالی که می توانست در صدر جدول با خیبر شریک شود در سواحل خزر با یک تساوی بد موقع زمین گیر شد . فجر سپاسی در بابل مهمان تیم دریای بابل بود و در روزی که می توانست برنده باشد با نتیجه دو بردو متوقف شد، تا با 16 امتیاز در رتبه سوم قرار بگیرد. شاگردان رجب زاده بعد از 4 برد متوالی متوقف شدند.

نفت مسجد سلیمان هم در شیراز، ترمز تیم شهر راز شیراز را کشید . شهرراز که با اندیشه های سرمربی جوان خود ستار زارع اوج گرفته بود و می خواست سری در میان مدعیان دربیاورد با شکست دور از انتظار خانگی 2 پله در جدول سقوط کرد. در مقابل نفت هم با این پیروزی به اوضاع خود درمیانه جدول سرو سامان داد.

در نبرد ته جدولی ها تیم مس شهر باباک در یک دیدار پرگل و هیجان انگیز موفق شد داماش گیلان را با نتیجه 3 بر2 شکست دهد تا موقتا از جمع فانوس به دستان جدا شود. اما داماش با این شکست بازهم در میان پایین جدولی ها باقی ماند.

مس سونگون که با 4 پیروزی متوالی و صدرنشینی، شروعی خیره کننده در لیگ داشت و نوید چهره یک تیم مدعی جدید را می داد، چهارمین باخت متوالی خود را متحمل شد تا مشخص شود این تیم دچار یک بحران شده است. حالا صدرنشین چند هفته پیش مسابقات، تا رده هشتم جدول پایین آمده و اگر به خودش نیایدچه بسا اوضاعش در جدول هم بدتر شود. مس سونگون درهفته هشتم در اهواز مهمان تیم آبی پوشان جنوب یا همان ملاثانی بود که با یک گل مغلوب شد. در مقابل تیم آبی پوش اهوازی با این برد به اوضاع خود درجدول سرو سامان داد.

مس کرمان بحران زده با سرمربی جدید خود، دومین پیروزی خود در لیگ یک را به دست آورد. مس کرمان در روز انتخاب اکبر محمدی به‌عنوان سرمربی جدید، با کسب برد خارج از خانه مقابل آریو اسلام شهر توانست امتیازات خود را به عدد هشت برساند و با جدا شدن از جمع فانوس به دست ها به رتبه چهاردهم جدول صعود کند.

در آخرین بازی هفته هشتم خلیج فارس ماهشهر که در جمع تیم های ته جدولی قرار داشت در خانه موفق شد تیم نفت و گاز گچساران را با نتیجه تساوی متوقف کند. شاگردان پیروزی قربانی اگر از سد، تیم ته جدولی خلیج فارس می گذشتند می تواستند در جمع مدعیان قرار بگیرند و صدر جدول را فشرده تر از قبل کنند اما در ماهشهر و درحالی که تادقایق پایان برنده بازی بودند، 2 امتیاز حساس را از دست دادند.نتایج هفته هشتک لیگ دسته یک به شرح زیر است:

مس شهر بابک 3 - داماش گیلان 2

گل‌ها: حمید گلزاری (11)، ساسان حسینی (53) و علیرضا ولی‌زاده (6+90 - پنالتی) برای مس و مجتبی بیژن (61) و امید پورقنبری (86 - پنالتی) برای داماش

چادرملوی اردکان یک - پارس جنوبی جم 2

گل‌ها: محمدرضا مسلمی (42) برای چادرملو و علی خدادادی (40) و علیرضا خدابخشی (49) برای پارس جنوبی

شهر راز شیراز یک - نفت مسجدسلیمان 2

گل‌ها: میلاد غریبی (6+90) برای شهر راز و رضا رضایی (33) و رضا جباری (86) برای نفت

استقلال آبی‌پوش ملاثانی یک - مس سونگون صفر

گل: هادی امینی (39)

شهرداری آستارا یک - سایپا یک

گل‌ها: امین حقده (14) برای شهرداری و محمدرضا شیرزادی (45) برای سایپا

خیبر خرم‌آباد 5 - خوشه طلایی ساوه یک

گل‌ها: حسین شهابی (5)، علیرضا امیرخانی (10 و 16) و سامان محرابی‌زاده (75 و 84) برای خیبر و برهان عابد (50) برای خوشه طلایی

آریو اسلامشهر یک - مس کرمان 2

گل‌ها: علیرضا رحمتی (65) برای آریو و علی وزیری‌پناه (31) و پوریا غلامی (59) برای مس

دریای بابل 2 - فجر سپاسی شیراز 2

گل‌ها: محمد حسین باباگلی (50) و سینا قنبرپور (83) برای دریا و آرام عباسی (20 - پنالتی) و عباس بوعذار (63) برای فجر

خلیج فارس ماهشهر یک - نفت و گاز گچساران یک

گل‌ها: نیما درودی (67) برای خلیج فارس و رضا خانی (14) برای نفت و گاز


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها