جوانان پرسپولیس نگذاشتند جای خالی ستاره‌ها حس شود
92596
فتح‌آبادی: شهاب وقتی موفق شد گل بزند که به باکس رفت
01 آبان 1402 10:05
آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، پرسپولیس همیشه در زمین صاف و هموار خوب و مالکانه بازی می‌کند و چمن خوب ورزشگاه قزوین هم باعث شد، که یک بازی پرگل را به نمایش بگذارند و برنده باشد.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، پرسپولیس همیشه در زمین صاف و هموار خوب و مالکانه بازی می‌کند و چمن خوب ورزشگاه قزوین هم باعث شد، که یک بازی پرگل را به نمایش بگذارند و برنده باشد.

غلام فتح‌آبادی مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس در خصوص پیروزی پرگل پرسپولیس مقابل پیکان گفت: بازی بسیار خوبی بود و من با جرات می‌گویم کیفیت خوب زمین باعث شد این بازی خوب و پرگل دربیاید. پرسپولیس تیمی است که بر روی زمین خوب بازی می‌کند و یک بازی مالکانه انجام می‌دهد و متعاقباً زمین خوب قزوین باعث شد که یک بازی خوب و باکیفیت از پرسپولیس ببینیم و درنهایت با 3 گل برنده بازی باشند. این را هم باید اضافه کنم پرسپولیس درروی که 10 الی 11 بازیکن اصلی خودش را به همراه نداشت موفق شد با جوانان جویای نام خود بازی خوبی را به نمایش بگذارد.

غلام فتح‌آبادی در ادامه در خصوص تیم فوتبال پیکان گفت: تیم پیکان مقابل پرسپولیس به ضد فوتبال روی نیاورد و همین باعث شد بازی خوبی ببینیم. پیکان یک بازی روبه‌جلو را به نمایش گذاشت و به گل هم رسید ولی اسیر تجربه و اعتمادبه‌نفس بازیکنان پرسپولیس شدند.

مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس در ادامه در مورد گلزنی و هت‌تریک شهاب زاهدی گفت: شهاب بازیکن بسیار خوبی است. او با گلزنی مقابل گل‌گهر سیرجان ابتدا از بار فشار روانی گل نزدن خلاص شد. سپس در نوع بازی خود تغییر ایجاد کرد. من قبلاً به شما گفته بودم اگر شهاب می‌خواهد موفق باشد باید داخل باکس بازی کند چون به‌عنوان یک مهاجم بازیکن داخل باکس است و شما دیدید در این دو بازی به‌عنوان مهاجم به داخل باکس آمد و ابتدا مقابل گل‌گهر گلزنی کرد و سپس در بازی با پیکان 3 گل زیبا به ثمر رساند. شما یقین بدانید شهاب اگر همین رویه را در چند بازی آینده ادامه دهد توسط امیر قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت می‌شود و مطمئن باشید سرمربی تیم ملی نمی‌تواند به‌سادگی از کنار اسم او بگذرد.

غلام فتح‌آبادی در ادامه به نقش سروش رفیعی در این دیدار اشاره کرد و گفت: سروش یک بازیکن دونده و درعین‌حال تکنیکی است. او به‌خوبی می‌داند چه زمانی به بازی سرعت دهد و چه زمانی بازی را نگه دارد. او برتری‌های زیادی نسبت به میلاد سرلک دارد که مهم‌ترین آن بازی‌سازی است. سروش عمق دفاع حریف را به‌خوبی می‌بیند و در همین بازی مقابل پیکان دیدید با یک پاس روبه‌جلو و در عمق شهاب را صاحب توپ کرد و او هم یک گل زیبا زد. من عقیده دارم یحیی باید به سروش بیشتر بازی دهد و به‌جای بازی با دو هافبک دفاعی با یک هافبک دفاعی پشت سروش ترکیب تیمش را بچیند.

غلام فتح‌آبادی با ابراز تأسف از اینکه پایتخت یک زمین مناسب و استاندارد برای بازی ندارد گفت: این برای فوتبال ایران که نام حرفه‌ای را یدک می‌کشد بسیار زشت است که یک زمین استاندارد و درست حسابی برای فوتبال ندارد . ورزشگاه آزادی هم متأسفانه آن‌قدر چمنش خراب است که می‌ترسند دو بازی برگزار کنند که برای لیگ قهرمانان آسیا به مشکل نخورد. حال با توجه به این موضوع و تا زمانی که زمین‌ها تهران به شرایط مناسب برسد من فکر می‌کنم پرسپولیس همین زمین قزوین را برای بازی‌های خانگی‌اش انتخاب کند چون هم فاصله‌اش با تهران کم است و هم اینکه چمن خوبی دارد. از سوی دیگر با توجه به اینکه فاصله تماشاگران با زمین کم است حضور پرشور تماشاگران می‌تواند حریف را تحت‌فشار بگذارد و این به پرسپولیسی‌ها برای برنده شدن کمک می‌کند.

فتح‌آبادی در ادامه در مورد بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: استقلال تیم چغری نشان داده و سخت گل می‌خورد. این تیم آسیای میانه مانند تیم‌های روسی سابق محکم و بسته بازی می‌کند و برای همین با این تیم بازی ساده‌ای نخواهیم داشت. اما درعین‌حال پرسپولیس با حمایت هوادارانش می‌تواند در تهران از سد این تیم بگذرد. شما خوب می‌دانید که همه تیم‌های دوم از گروه صعود نمی‌کنند و درواقع 4 تیم خوب دوم به مرحله بعد صعود می‌کنند برای همین پرسپولیس باید حتماً برنده این دیدار باشد تا با 6 امتیاز جایگاه خود را در مکان دوم جدول تثبیت کند.

مهاجم سابق پرسپولیس و تیم ملی در مورد بازی تیم ملی در بازی‌های چهارجانبه اردن گفت: تیم ملی در اردن خوب بازی نکرد اما نتیجه خوبی گرفت. مقابل میزبان اصلاً خوب نبودیم اما در بازی با قطر نیمه اول خوب نبودیم اما در نیمه دوم بهتر بازی کردیم و درنهایت برنده شدیم. تیم ملی در زمان کی روش با تاکتیک دفاع و ضد حمله بازی می‌کرد اما قلعه‌نویی به دنبال تغییر تاکتیک و بازی هجومی و روبه‌جلو است و برای آنکه به هدف خودش برسد و تیم ملی خوب بازی کند احتیاج به زمان دارد و من عقیده دارم باید به قلعه‌نویی و شاگردانش زمان داد تا تفکرات خود در زمین را پیاده کنند. نزدیک به 50 سال است که قهرمان جام ملت‌ها نشده‌ایم. من فکر می‌کنم تیم قلعه‌نویی می‌تواند به قهرمانی برسد اما به شرطی که در زمان باقیمانده بتواند مشکلات تاکتیکی‌اش را حل کند و با آمادگی کامل به زمین قدم بگذارد. ببینید من یک ایرانی هستم و دوست دارم که نتیجه بگیریم ولی کار در قطر سخت است. استرالیا، ژاپن،‌کره جنوبی، عربستان و حتی همین قطر که 4 گل از ما خورد و ازبکستان تیم‌هایی هستند که می‌توانند یقه ما را بگیرند. ما اگر به جمع 8 تیم پایانی برسیم می‌توانیم به قهرمانی امیدوار باشیم.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #شهاب زاهدی #یحیی گل محمدی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها