درویش برود از کارخانه میخ سازی مدیر میاورند
92504
بهروز سلطانی: کریم باقری باید برای سرمربیگری به پرسپولیس برگردد
29 مهر 1402 09:48
آرش جعفری - دروازه بان سابق پرسپولیس عقیده دارد تیم ملی فوتبال ایرن پیر است و با این ترکیب و این مدل بازی کردن در جام ملت ها نتیجه نمی گیرد.  

روزنامه گل

آرش جعفری - دروازه بان سابق پرسپولیس عقیده دارد تیم ملی فوتبال ایرن پیر است و با این ترکیب و این مدل بازی کردن در جام ملت ها نتیجه نمی گیرد.

بهروز سلطانی دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس ابتدا در خصوص تیم ملی و بازی های این تیم در تورنمنت چهار جانبه قطر گفت: تیم ملی در دو کلمه خلاصه می شود. پیر است ! من امیر قلعه نویی را دوست دارم و آدم خوبی است اما چرا این تیم را متحول نمی کند و می خواهد با یک مشت بازیکن پیر و امتحان پس داده که خوب نیستند پا به مسابقات بگذارد نمی دانم ؟

البته این را هم اضافه کنم چند بازیکن خوب در تیم ملی هستد ولی در کل این تیم باید جوان شود. همانطور که قبلا قلعه نویی در استقلال جوانگرایی کرد حالا باید در تیم ملی این کار انجام دهد. این بازیکنان که الان در تیم ملی هستند بیشتر به دنبال رکورد زدن خود هستند تا خوب بازی کردن. امیر اگر می خواهد اسم او به نیکی یاد شود باید چند جوان تازه به فوتبال ایران معرفی کند.

سلطانی در ادامه در مورد اینکه این تیم در جام ملت ها نتیجه می گیرد یا نه گفت: به عقیده من این تیم در جام ملت ها هیچی نمی شود. با هم رودربایستی نداریم با ایشالله و ماشالله قهرمان نمی شویم. باید رفت کار کرد. شما کره و ژاپن را نگاه کنید رفتند کار کردند و الان از بهترین تیم های دنیا هستند. با حضور این تیم ها ما شانسی در جام ملت ها نداریم. البته من آرزو دارم تیم ملی کشورم در جام ملت ها نتیجه بگیرد اما نوع کار اشتباه است و با ادامه این روش حالا حالا ها قهرمان نمی شویم.

بهروز سلطانی در ادامه به مسائل پرسپولیس و رفت و برگشت یحیی اشاره کرد و گفت: ابتدا باید بگویم بازیکن یک قرارداد با باشگاه می بندد حالا این قرارداد هر رقمی که می خواهد باشد فرقی نمی کند. وظیفه باشگاه است که پول بازیکن را پرداخت کند و بازیکن هم باید حقش را بگیرد. بازیکن درآمدی جز فوتبال ندارد. باید به فکر آینده اش باشد. اما گرفتن حق هم راه حل های متفاوت و بهتری دارد. برای همین عقیده دارم یحیی گل محمدی هم حق داشت از بازیکنانش حمایت کند و حق آن ها را بگیرد اما راهکار های قشنگتری هم وجود داشت. من فکر می کنم برای مربی که هر سال قهرمان می شود اما هر سال قهر می کند زشت است. من نمی گویم پول نگیرید واز حقتان دفاع نکنید اما هوادار چه گناهی دارد که مدام مضطرب باشد. حداقل به هوادار رحم کنید. یحیی باید بداند مربی تیم بزرگی است و شخصیت بالایی هم دارد و این نوع کار ها برای او زشت است. من همیشه از تیم یحیی حمایت کردم. پرسپولیس عشق و تمام وجود من است دوست ندارم به پرسپولیس آسیب برسد. این کار ها به پرسپولیس آسیب می رند. اوضاع همیشه در پرسپولیس اینطوری بوده و در نهایت بازیکنان و مربیان به پولشان رسیده اند و به قول معروف دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

سلطانی در ادامه در مورد درویش و اینکه او چقدر دراین مسئله نقش دارد و اینکه برود بهتر می شود یا نه گفت: ببینید اول بگویم من با درویش رابطه زیادی خوبی نداشتم و ندارم حتی برای اینکه کدورت ها بین ما برطرف شود من را برای جشن قهرمانی سوپر جام دعوت کرد. اما شما فکر می کنید در این وضعیت درویش برود کار درست می شود؟ خیر درست نمی شود بلکه بدتر هم می شود. شما نگاه کنید چند سال پیش یک مدیری را از ایران خودرو آوردند پرسپولیس که بلد نبود توپ را درست تلفظ کند و بعد هم آمد و بدهی چند میلیاردی بر روی دست پرسپولیس گذاشت و رفت. آدم های قبل درویش خوب کار نکردند و مطمنا بعد او هم مدیر خوب نمی آید. درویش نسبت به بقیه بهتر کار کرده چون پرسپولیسی بوده و این تیم را خوب می شناسد، اما او تنها است. شما مطن باشید نفر بعدی از کارخانه میخ سازی می آید و اوضاع را بدتر می کند.

دروازه بان ملی پوش سابق پرسپولیس در خصوص تناقض حرف های درویش و کریم باقری و اینکه کریم می خواسته در پرسپولیس باشد اما درویش سعی نکرده او بماند گفت: من کریم را خیلی دوست دارم. او بازیکن بسیار بزرگی بود و الان هم انسان بسیار بزرگی است و جایگاه والایی در پرسپولیس و نزد فوتبالیست ها و هواداران دارد. برای همین من عقیده دارم او نباید به عنوان یک مربی ساده در پرسپولیس باشد. او باید به عنوان سرمربی و یک عضو بسیار موثر در پرسولیس باشد. کریم باید به عنوان سرمربی در پرسپولیس حضور پیدا کند. کریم بسیار با شخصیت است و نباید جایی باشد که بگویند مبصر تیم است ! من جای کریم باشم با این مقام های کم به پرسپولیس نمی روم و توصیه می کنم او برای پست سرمربیگری به پرسپولیس بازگردد.

سلطانی در ادامه اشاره ای هم به بحث اقتصادی در پرسپولیس دارد و می گوید با یحیی موافق است که باید از برند باشگاه پرسپولیس پول در بیاورند. اما باید آدم تاجر و اقتصادی به باشگاه بیاید و اینکاره باشد. او با بیان این جمله در ادامه گفت: من با حرف یحیی موافق هستم که باشگاه آدم اقتصادی می خواهد اما هیچگاه در این سال ها چنین آدمی در باشگاه ندیده ایم. متاسفانه پرسپولیس به صورت دولتی اداره می شود و در هیات مدیره هیچ وقت یک فرد کاربلد و تاجر حضور نداشته است. باشگاه همیشه از دولت به طرق مختلف پول گرفته و هیچ وقت به سمت این نرفته که خودش درآمد زایی کند. برای همین باید یک نفر که بلد است چگونه از برند پرسپولیس درآمد زایی داشته باشد به باشگاه بیاید و عضو هیات مدیره شود.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها