92443
فنونی‌زاده: باید قرارداد گل‌محمدی تمدید می‌شد/ حق طارمی است مرد سال فوتبال آسیا شود
26 مهر 1402 17:28
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: باشگاه پرسپولیس باید زودتر قرارداد گل‌محمدی را تمدید می‌کرد، چون تیم این فصل کار سختی را پیش‌رو دارد.  

روزنامه گل

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره تمدید قرارداد یحیی گل‌محمدی با تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: باشگاه در مورد تمدید قرارداد گل‌محمدی کار خوبی انجام داد. چون تیم در کوران رقابت‌های فصل است و در ادامه نیز قرار است در سه جبهه لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی شرکت کند. از طرفی گل‌محمدی جایگزینی ندارد و همه مربیان امتحان خودشان را پس داده‌اند. ضمناً در چند سال اخیر که به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بود توانست سه بار قهرمان ایران شود و یک بار هم به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

وی در مورد فشردگی بازی‌های پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، عنوان کرد: پرسپولیس در بازه زمانی ۷۶ روزه باید ۱۴ بازی را انجام بدهد که بازیکنان بعد از چند ماه تعطیلی در شرایط مسابقه‌ای قرار می‌گیرند. هر ۴ روز یک بار بازی کردن زیاد برای یک تیم آماده سخت نیست و تیم‌های حرفه‌ای دنیا در همین شرایط فوتبال بازی می‌کنند. بازیکنانی که پول حرفه‌ای می‌گیرند باید تفکرات‌شان هم حرفه‌ای باشد. اما به شرطی که نفرات اصلی و نیمکت نشین تیم همه آماده باشند و محروم و مصدوم هم نداشته باشد.

*سفر‌های زیاد باعث خستگی و تحلیل قوای جسمانی سلمانی و مصدومیتش شد

کارشناس فوتبال درباره آسیب دیدگی یاسین سلمانی گفت: سفر‌های زیاد باعث شد سلمانی خسته شود و قوای بدنی‌اش کم شد و در نهایت نیز رباط صلیبی پاره کرد. محرم نویدکیا بازیکن خوب تیم ملی نیز در دوره خود با آسیب‌دیدگی‌های زیادی مواجه شد که علت اصلی‌اش سفر‌های زیاد و بازی کردن برای چند تیم بود. اما همان میزان که به بدن فشار می‌آید باید بازیکن به موقع ریکاوری داشته باشد تا برای بازی بعدی خودش را آماده کند.

پیشکسوت فوتبال در مورد شرایط تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا یادآور شد: تیم ملی در بازی‌های چهارجانبه اردن چندان بد بازی نکرد، به‌خصوص در فینال که عملکرد درخشانی مقابل قطر داشت. البته اگر تیم ملی مهدی طارمی و سردار آزمون را نداشت، به طور حتم هیچ موفقیتی به دست نمی‌آورد. رقابت‌های جام ملت‌ها شرایط خودش را دارد و تیم ملی ایران کار سختی را در این مسابقات خواهد داشت چون به غیر از تیم‌های ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان و استرالیا، سایر تیم‌های دیگر نیز حریفان چندان آسانی برای تیم ملی ایران نخواهند بود و برای کسب بهترین نتیجه به قطر خواهند آمد.

*طارمی لیاقت دارد در تیم‌های بزرگ دنیا بازی کند

فنونی‌زاده با اشاره به اینکه مهدی طارمی باید مرد فوتبال آسیا شود، خاطرنشان کرد: طارمی لیاقت دارد تا در تیم‌های بزرگ دنیا بازی کند. بعد از اینکه به لیگ پرتغال ترانسفر شد بسیار حرفه‌ای کار کرد و در چند سال اخیر آمار گلزنی بسیار خوبی داشت. امیدوارم او بهترین بازیکن آسیا شود و حقش است که مرد سال فوتبال آسیا شود.

#مرتضی فنونی زاده #پیشکسوت پرسپولیس #پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها