حاج‌صفی و حسرت رسیدن به رکورد نکونام
92360
احسان بدون تاریخ سازی خداحافظی می‌کند؟
25 مهر 1402 09:40
تیم ملی ایران در اولین بازی خود در تورنمنت دوستانه اردن به مصاف تیمِ میزبان رفت که امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت تا به ستاره‌های باتجربه خود میدان بدهد

روزنامه گل

تیم ملی ایران در اولین بازی خود در تورنمنت دوستانه اردن به مصاف تیمِ میزبان رفت که امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت تا به ستاره‌های باتجربه خود میدان بدهد و با کمترین ریسک ممکن، ترکیب اولیه تیمش را چینش کرد. یکی از ستاره‌های باتجربه‌ای که از سوی قلعه‌نویی شانس بازی در ترکیب اولیه تیم ملی را در مصاف با اردن به‌دست آورد، احسان حاج‌صفی بود که در نقش کاپیتان تیم ملی وارد زمین مسابقه شد تا یک بازی دیگر به شمار بازی‌های ملی او اضافه شود.

حاج‌صفی که اولین بازی خود برای تیم ملی ایران را در سال 2008 انجام داده، در طول 15 سال گذشته روزهای پرفرازونشیبی را در تیم ملی ایران تجربه کرده است. او که چهره موردعلاقه کارلوس کی‌روش در یک‌دهه گذشته بود، از زمان بازگشت امیر قلعه‌نویی به تیم ملی هم جزو ستاره‌های محبوب این سرمربی بوده و در هر 8 مسابقه‌ای که قلعه‌نویی تیم ملی را هدایت کرده، حاج‌صفی به میدان رفته (6 بار در ترکیب اصلی و 2 بار هم در نقش یار جانشین) که 2 پاس گل هم در کارنامه او به چشم می‌خورد.

ستاره باتجربه فوتبال ایران در سالیان گذشته توانسته خود را به صف رکوردداران بازی ملی برساند و در تورنمنت کافا بود که توانست رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کند و با عبور از رکورد علی کریمی، به عنوان سومین بازیکن از حیث بازی ملی نامش در تاریخچه فوتبال ایران به‌ثبت رسید. حالا برای ادامه رکوردشکنی‌ها، احسان حاج‌صفی مسیر پرپیچ‌وخمی را در مقابل خود می‌بیند و به نظر می‌رسد که اگر او بخواهد به خداحافظی از تیم ملی بعد از پایان جام ملت‌های آسیا فکر کند، شانس رسیدن به رکورد بیشترین بازی ملی در تاریخ فوتبال ایران را از دست خواهد داد.

پرچمی که دستِ نکونام می‌ماند؟

احسان حاج‌صفی اگر بتواند به حضورش در ترکیب تیم ملی ایران تداوم بخشد، شانس آن را دارد تا پیش از شروع جام ملت‌ها در بازی مقابل تیم ملی قطر در فینال تورنمنت اردن و 2 مسابقه در مرحله انتخابی جام جهانی 2026 به میدان برود. با این اوصاف شمار بازی‌های ملی او تا پیش از شروع جام ملت‌های آسیا 2023 به عدد 135 خواهد رسید. در صورتی‌که تیم ملی ایران در تورنمنت جام ملت‌های آسیا بتواند تا مرحله فینال پیش‌روی کند و در تمامی مسابقات حاج‌صفی در ترکیب تیم ایران شانس بازی پیدا کند، 7 بازی به شمار بازی‌های ملی او اضافه خواهد شد تا در مجموع با احتساب دیدارهای برگزار شده پیش از جام ملت‌ها، احسان حاج‌صفی به رکورد 142 بازی ملی برسد.

علی دایی با 149 بازی ملی و جواد نکونام با 151 بازی ملی رکورددار بازی ملی در فوتبال ایران هستند و با این اوصاف، حضور در ترکیب تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا هم نمی‌تواند زمینه‌ساز رسیدن حاج‌صفی به رکورد دو اسطوره فوتبال ایران شود. حاج‌صفی برای رسیدن به رکورد تاریخی نکونام باید حداقل یکسال دیگر دوره حضورش در تیم ملی را تمدید کند و در صورتی‌که او بعد از پایان جام ملت‌های آسیا تصمیم به خداحافظی بگیرد، شانس رسیدن به رکورد تاریخی بیشترین بازی ملی را از دست خواهد داد و به نظر می‌رسد برای سالیانِ سال همچنان این رکورد در اختیار جواد نکونام باقی خواهد ماند.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها