حالا هرکسی پول بخواهد،قهر می‌کند تا به هدفش برسند
92356
عربشاهی: باشگاه اشتباه کرد، باید با رفتن یحیی موافقت می‌کرد
25 مهر 1402 09:28
آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد به رغم اینکه حمایت از بازیکنان باشد اما خجالت‌آور است که مربی تیم بزرگی مثل پرسپولیس، برای گرفتن مبلغ قرارداد خودش و بازیکنان عکس‌العمل‌های این‌چنینی داشته باشد.

روزنامه گل

آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد به رغم اینکه حمایت از بازیکنان باشد اما خجالت‌آور است که مربی تیم بزرگی مثل پرسپولیس، برای گرفتن مبلغ قرارداد خودش و بازیکنان عکس‌العمل‌های این‌چنینی داشته باشد.ضیا عربشاهی هافبک ملی پوش سابق تیم فوتبال پرسپولیس ، درباره رفت و برگشت یحیی گل‌محمدی در تمرینات پرسپولیس گفت: به نظر من این کار درست نیست ولو اینکه یک مربی بخواهد به بهانه حمایت از شاگردانش چنین کاری انجام دهد. البته من نظر خودم را دارم و شاید خیلی ها با من موافق نباشند. ببینید من قبل از اینکه مسابقات این فصل شروع شود، با توجه به شناختی که از سرمربی پرسپولیس داشتم ، گفته بودم گل‌محمدی امسال هم بعد از ۲-۳ بازی به قهر می‌رود و سر تمرین حاضر نمی‌شود، چون هر سال این کار را انجام می‌دهد. این موضوع تأسف‌بار و خجالت‌آور است که مربی تیم بزرگی مثل پرسپولیس، عکس‌العمل‌های این‌چنینی داشته باشد. مربیان خارجی مثل برانکو در فوتبال ایران و پرسپولیس کار کردند که حتی نصف قراردادشان را در پایان فصل نگرفتند و با پنجره بسته به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدند. بر اساس شنیده های من بازیکنان و مربیان تیم فوتبال پرسپولیس تمام مبلغ قرارداد سال قبل و ۲۰ درصد قرارداد این فصل را هم گرفته‌اند و فقط آپشن و پاداش قهرمانی‌شان را دریافت نکرده‌اند. برای همین نباید چنین کاری کنند. بالاخره مثل سالهای گذشته تمام پولشان را می گیرند.

عربشاهی که هنوزهم از کار یحیی گل محمدی بسیار ناراحت است می گوید: کار‌هایی که گل‌محمدی انجام می‌دهد به دلیل ضعف مدیریتی، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره است. اگر من جای درویش بودم با حرکات اینچنینی مربی تیمم زود برخورد می‌کردم و عذرش را می‌خواستم و یک مربی جدید می‌آوردم. پرسپولیس چندین سال پشت سر هم قهرمان لیگ برتر شد و فوتبال زیبا ارائه می‌داد، آیا فقط او پر‌سپولیس را قهرمان کرده بود؟ مگر گل‌محمدی از پرسپولیس برود، تیم‌مان دیگر قهرمان نمی‌شود؟ برای همین باید با او برخورد می شد نه اینکه بگویند با استعفای او مخالف هستند و باید به کارش ادامه دهد و بعد تازه معذرت خواهی هم بکنند. اینگونه سنگ بر روی سنگ بند نمی شود و همیشه برای گرفتن مطالباتشان اعتصاب می کنند.

عربشاهی علت این مسائل رابه فضای مجازی ربط می دهد و می گوید سرمربی پرسپولیس از سوی برخی ادمین‌های مجازی حمایت می‌شوداو با بیان این جملات در ادامه گفت: سرمربی پرسپولیس از سوی برخی ادمین‌ها در فضای مجازی حمایت می‌شود. از افرادی که پیج‌های بدون هویت را می‌سازند، می‌خواهم که بگذارند تیم آرامش داشته باشد و اینقدر به خاطر منافع‌شان، هواداران پرسپولیس را تحریک نکنند. پرسپولیس خانه من است، عاشق تیمم هستم و دلم می‌سوزد. فوتبالیست‌ها و مربیان در صفحه‌‌های‌شان برای هواداران قلب می‌گذارند، اما این قلب‌ گذاشتن‌ها سمبلیک است! هواداران عاشق تیم‌شان هستند و گناه دارند، بهتر است با احساسات و عواطف هواداران اینگونه بازی نکنند.

عربشاهی در خصوص اینکه بعضی ها بر خلاف عقیده او اعتقاد دارند که یحیی کار اشتباهی نکرده و اگر قرار است کسی برود این رضا درویش است که باید برود تا اوضاع باشگاه درست شود گفت: به نظر من این دوستان اشتباه می کنند اگر درویش برود اوضاع نه تنها که درست نمی شود بلکه بدتر هم می شود. شما به من بگویید در این چند سال کدام مدیر در پرسپولیس موفق بوده که درویش موفق نیست؟ انصاری فرد، صدری ، سمیعی و.... کدام موفق بودند و آیا در زمان آن ها بی پولی و مشکلات مالی نبوده است؟ شما مطمن باشید درویش هم برود اوضاع مالی درست نمی شود. شاید آدم جدید به واسطه پولی که می آورد در یک مقطع کوتاه بتواند مشکل مالی را حل کند اما ولی در دراز مدت او هم به مشکل می خورد چون برنامه ای برای درآمدزایی در باشگاه وجود ندارد و باشگاه اسپانسر درست و حسابی ندارد و از سوی دیگر حق پخش هم که از باشگاه دریغ می کنند.

عربشاهی در ادامه در مورد این که یحیی هم به این موضوع اشاره کرده است گفت: بله یحیی به موضوع درستی اشاره کرده است ولی راه حل آن قهر نیست. این مشکل مدیرتی است و باشگاه و وزرات ورزش باید حل کنند یحیی باید به کار مربیگری اش بپردازد.

هافبک سابق ملی پوش پرسپولیس در مورد اینکه اگر یحیی در این مقطع برود آیا کسی هست جای او در پرسپولیس کار کند گفت: بله مربی خوب هم هست، مگر فقط یحیی گل‌محمدی سرمربی است؟ این آقا و دستیارانش در سال‌های اخیر بهترین پول را گرفته‌اند، بنابراین با این پول می شود مربی خارجی خوب آورد تا جانشین او شود.

ضیا عربشاهی در ادامه در خصوص بازی تیم ملی ایران با اردن گفت: تیم ملی مقابل اردن اصلاً بازی خوبی انجام نداد و خط دفاعی و هافبک‌مان خیلی افتضاح بازی کردند. درشروع بازی، اردن از نام ایران ترس داشت و با استرس بازی می‌کرد. اردنی‌ها روی اشتباهات‌شان گل خوردند، اما رفته رفته شرایط روحی‌شان بهتر شد و چند موقعیت گل خوب داشتند. حتی می‌توانستند بازی را به تساوی بکشند و یک پنالتی را از دست دادند. اگر تیم دیگری جای اردن بود مطمنا نمی توانستیم برنده باشیم.

عربشاهی در مورد اینکه با این اوضاع تیم ملی می تواند در جام ملت ها موفق باشد یا نه گفت: من عقیده دارم نمی توانیم موفق باشیم. اگر تیم ملی فوتبال ایران اینگونه بازی کند در جام ملت‌های آسیا زنگ تفریح خواهد بود. تیم ملی با این عملکرد ضعیف نمی‌تواند مقابل تیم‌های ژاپن، عربستان، کره‌جنوبی و استرالیا کار مثبتی انجام دهد و بدتر از جام جهانی نتیجه می گیریم.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها