چقدر غیرمنتظره؛ یحیی به پرسپولیس برگشت!
92273
و اما بعد از بازگشت...
23 مهر 1402 13:27
سرانجام یکی دیگر از اپیزودهای سریال طولانی «قهر یحیی از پرسپولیس» به پایان رسید و این مربی سر تمرینات سرخپوشان بازگشت.

روزنامه گل

سرانجام یکی دیگر از اپیزودهای سریال طولانی «قهر یحیی از پرسپولیس» به پایان رسید و این مربی سر تمرینات سرخپوشان بازگشت. او البته در اولین مصاحبه‌اش بار دیگر حرف‌های دوپهلو زد و گفت قراردادی با باشگاه ندارد(!) اما به هر حال خبر شروع تمرینات را اعلام کرد و به نظر می‌رسد این پرونده هم بسته شده. داستان اخیر اما از زوایای دیگری نیز قابل ارزیابی است.

گزینه‌ای برای جانشینی‌اش وجود ندارد

تعداد تهدیدهای یحیی گل‌محمدی به استعفا و جدایی از پرسپولیس به قدری زیادشده که بعید است حتی اعضای خانواده او هم در جریان آمار دقیق آن باشند؛ از آن استوری معروف «خداحافظ» تا استعفایش در زمان مدیریت رسول‌پناه که به شکلی غیرمنتظره پذیرفته شد و این مربی را در موقعیتی عجیب ناچار به عقب‌نشینی کرد. با وجود تمام اینها اما گل‌محمدی همچنان به بازی ادامه می‌دهد؛ چرا؟ ساده‌ترین دلیلش شاید این باشد که او هیچ گزینه مطلوب و استانداردی برای جانشینی خودش نمی‌بیند. شاید اگر مثلا برانکو ایوانکوویچ امروز تیم نداشت، یحیی در قهر و تهدید به استعفا کمی بیشتر تامل می‌کرد، اما او می‌داند دست پیرمرد محبوب سرخ‌ها در عمان بند است و البته گزینه داخلی مطلوبی هم وجود ندارد. اسم‌هایی که مختصر جذابیتی هم داشته باشند، شاید به دلایل دیگری نتوانند گزینه نیمکت پرسپولیس باشند. داستان مربی خارجی هم ساده نیست. اولا که باشگاه پول ندارد و این بازی سقف بودجه هم کار را دشوارتر کرده و ثانیا سرمربی خارجی در این مقطع از فصل حکم هندوانه دربسته را دارد و اگر بر اثر ناآشنایی با تیم جواب ندهد، همه‌‌چیز بر باد خواهد رفت. یحیی هم تمام اینها را می‌داند و به بازی ادامه می‌دهد. او مربی خوب و موفقی است و نیاز باشگاه را کاملا حس می‌کند، پس با خیال راحت و از موضع بالادست به سیاست فعلی‌اش ادامه می‌دهد.

فرمول را عوض کن!

اغلب هواداران پرسپولیس به توانایی‌های فنی یحیی گل‌محمدی باور دارند و حتی کم نیست تعداد کسانی که در جنجال اخیر پشت سرمربی سرخ‌ها ایستاده‌اند. با این حال رد خستگی از این همه تنش و قهرهای بی‌پایان را هم کم و بیش در واکنش‌ها به اتفاق اخیر می‌توان دید. ساده است؛ مردم گرفتاری‌های روزمره خاص خودشان را دارند و از فوتبال به‌عنوان مفری برای کسب کمی آرامش و آسودگی استفاده می‌کنند. آنها اینجا نیستند که هر روز شنونده تهدید به قهر یک مربی باشند و تحت‌تأثیر گلایه‌های او قرار بگیرند. بله، مشکلات وجود دارد و حق پرسپولیس با این همه موفقیت هست که شرایط بهتری داشته باشد اما تکرار و تکرار و تکرار، مخاطب را ملول می‌کند. پرسپولیس به یحیی نیاز دارد و او هم به این مسئله واقف است اما چیزی که شاید سرمربی قرمزها در این میان نادیده می‌گیرد، احتمال طاق شدن طاقت هواداران است؛ اتفاقی که اگر رخ بدهد می‌تواند همه معادلات را به هم بریزد. شاید لازم است یحیی در رویکرد و رویه خود قدری تغییر ایجاد کند، مخصوصا که این بار گفته می‌شود او 100درصد قرارداد فصل قبل و 20درصد قرارداد فصل جاری را گرفته و احتمالا بهانه چندان مناسبی ندارد.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها