92252
درویش: هیات مدیره پرسپولیس با فسخ قرارداد گل‌محمدی مخالفت کرد
23 مهر 1402 11:51
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: تمام اعضای هیات مدیره مخالفت خود را با فسخ قرارداد گل‌محمدی اعلام کردند.

روزنامه گل

رضا درویش درمورد جلسه امروز هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: جلسه امروز پیرامون نامه‌ای که یحیی گل‌محمدی فرستاده و مصاحبه‌ روز گذشته‌اش بود. البته از قبل قرار این جلسه گذاشته شده بود اما تمام اعضای هیئت مدیره متفق‌القول با نامه فسخ قرارداد مخالفت خودشان را اعلام کردند و همچنان مستحکم کارش را ادامه می‌دهد.

وی افزود: یکی از دلایل گل‌محمدی که درخواست به حق بازیکنان تیم هم است، دیرکرد آپشن‌ها است. جدا از آپشن‌های قهرمانی بیشتر بازیکنان آپشن‌های دیگری هم داشتند که محقق نشده بود. قرار شد هیات مدیره هرچه‌سریع‌تر منابع مالی را مشخص کند. ما از همان روز پنجشنبه از سازمان خصوصی‌سازی درخواست کردیم جلسه فوق العاده بگذارند که با موافقت آنها بنا شد امشب جلسه‌ای داشته باشیم تا با بهره‌مندی از منابع خود، گوشه‌ای از آپشن‌ها را بدهیم تا این بچه‌ها و گل‌محمدی بتوانند از آن بهره ببرند.

مدیرعامل پرسپولیس درمورد ناراحتی گل‌محمدی از خودش و اینکه سرمربی سرخ‌پوشان اعلام کرده به اخطارهایش ترتیب اثر داده نشده است، توضیح داد: او چندین بار با من صحبت کرد. ترتیب اثر یعنی ما باید به منابع مالی دسترسی پیدا می‌کردیم تا بتوانیم پول را تامین کنیم. مهم‌ترین منبع درآمدی باشگاه پیراهن است. کارگروه اقتصادی بسیار خوبی داریم که در پی این است راه‌هایی را جست و جو کنیم تا بتوانیم از آن بسترها برای تامین مالی بهره ببریم.

درویش درواکنش به این موضوع که گل‌محمدی اعلام کرده به دلیل قرارداد نداشتن با پرسپولیس در جلسه هیات مدیره شرکت نمی‌کند و مطرح بودن بحث تمدید قرارداد این مربی، تصریح کرد: همه این‌ها شایعه است و می‌خواهند دشمنی کنند. خیلی از تیم‌ها که مقابل یا مخالف ما دنبال این هستند فضا را از تیم‌های خود دور کرده و حاشیه‌های خودشان را جوری پوشش بدهند. به نظر شما مربی بزرگی مثل گل‌محمدی دنبال تمدید می‌گردد؟ ضمن اینکه یک تیم در ایران نشان بدهید که مربی‌اش یا خودش در هفته چهارم دنبال تمدید کردن قرارداد سال آینده باشند.

درویش افزود: همه این‌ها دنبال آلوده کردن فضا هستند. بارها گفتم وقتی پرسپولیس این همه قهرمانی به دست آورد، برنمی‌تابند این تیم آرامش داشته باشند. دنبال درست کردن یک فضای ناسالم هستند تا حاشیه‌دار باشد. البته این کار 2 حسن دارد. برخی از این رقیبان وقتی برای ما حاشیه درست شود، از حاشیه خودشان خبری بیرون نمی‌آید. از این جهت دنبال بحث تمدید هستند. همه تیم‌ها دنبال مربی بزرگی مثل گل‌محمدی هستند. ضمن اینکه 16 تیم لیگ برتری داریم و نمی‌دانم چند تیم لیگ یکی داریم. یکی از این تیم‌ها دنبال بحث تمدید هستند؟ این نشان می‌دهد عده زیادی دنبال حاشیه درست کردن و همه چیز می‌گردند تا ببینند می‌توانند مجالی پیدا کنند که حرفی زده بشود.

مدیرعامل پرسپولیس درخصوص اینکه گل‌محمدی مدعی است افراد اقتصادی عضو هیات مدیره این باشگاه کارایی ندارند و نمی‌توانند از برند پرسپولیس استفاده کنند، گفت: برای اینکه یک بستر اقتصادی برای درآمدزایی ایجاد شود، اینگونه نیست که فکر کنید. یک درختی هم برای میوه دادن مستلزم این است که 3-2 سال پس از کاشت از آن بهره ببرید. اینگونه نیست که همین الان رنگ سفید را قرمز کنید. برای درآمدهای پایدار باید دنبال راه‌های مختلف برویم. این موضوع را هم باید بیشتر مسئولان ذی ربط فکر کنند که چگونه کار کنیم.

درویش اضافه کرد: تفاوت ما با تیم‎‌های دیگر این است وقتی یک تیم هوادار 20،30 یا 40 میلیونی دارد و نشاط اجتماعی برای جامعه فراهم می‌کند، مسئولان مملکت و اجتماع باید درآمدهای پایداری در نظر بگیرند. گرفتارتر از ما استقلال است. همانگونه که خود مدیرانش بارها نقل کرده‌اند. همه می‌دانند این درآمد به شکلی نیست که از فضای در اختیارمان بهره ببریم. باید حتما درآمدهای پایداری تعریف شود. ضمن اینکه کارگروه بسیار خوبی داریم که طرح‌های بسیار خوبی داده است اما برای عملیاتی شدن این طرح‌ها، دست کم 6 ماه یا یک سال زمان می‌برد تا بتوانیم از گوشه‌هایی از آنها ببریم.

وی درمورد بحث قطع شدن غذای بازیکنان پرسپولیس پس از باخت یا مساوی این تیم در فصل گذشته و غذا ندادن به آنها از 2 روز قبل، گفت: اینگونه نگفته‌اند. وقتی می‌گویم از لحاظ اقتصادی وضعیت بغرنجی داریم یکی از دلایلش همین است که پول ناهار برای تیم نداریم. پس در این حالت چگونه می‌گویند آپشن‌ها را نمی‌دهیم و بگویند اگر تا فردا ندهید، مشکل ایجاد می‌شود. من هم همین را می‌گویم. این مغایر صحبت ما نیست، بلکه در جهت صحبت ما است. وضعیت اقتصادی در باشگاه خراب است زیرا وارث بدهی‌های گذشته بودیم. شاید نزدیک به 100 میلیارد تومان بدهی‌هایی را دادیم که اصلا ربطی به ما نداشت و در صورت‌های مالی گذشته هم نیامده بود که مثلا از 10 سال قبل بدهکار هستند.

مدیرعامل پرسپولیس تاکید کرد: فی‌البداهه این بدهی‌ها رسید و برایش از طلبی که 8-7 سال داشتند، قبل حکم گرفته بودند. حساب ما را خالی کردند. اگر این ‌پول‌ها را در چند ماه گذشته از حساب ما برنمی‌داشتند شاید اصلا مشکل نداشتیم. کل بدهی ما به تیم برای آپشن‌ها شاید 70-60 میلیارد باشد. به همین جهت فضایی را مهیا می‌کنیم و سازمان خصوصی‌سازی نیز هم جلسه اورژانسی گذاشته تا بتوانیم قسمتی از آپشن‌ها را بدهیم و تیم پس از بازی با پیکان برای لیگ قهرمانان آماده و قبراق باشد.

#رضا درویش #پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها