92226
ممبینی: رونالدو با 700 میلیون فالوئر چهره مثبتی از ایران نشان داد
22 مهر 1402 16:07
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: کریستیانو رونالدو با 700 میلیون فالوئر چهره بسیار مثبتی از فوتبال و جامعه ایرانی نشان داد.

روزنامه گل

هدایت ممبینی در نشست خبری امروز خود اظهار داشت: باید از اهالی رسانه که همراه فوتبال هستند، به آن کمک می‌کنند و در گرما و سرما کمک زیادی می‌کنند، تشکر کنم. فدراسیون فوتبال شاید یکی از پرکارترین فدراسیون‌های کشور باشد. ما درگیر کلی مسابقات داخلی و بین‌المللی هستیم. برای 17 تیم ملی اردوهای داخلی و خارجی برگزار می‌کنیم. تورنمنت‌ها و کمپ‌های زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشکیل می‌دهیم و به صورت مشخص فعالیت چشمگیری در این بخش‌ها داریم.

وی افزود: جامعه ایران علاقه‌مندی بسیار زیادی به فوتبال دارد. مردم ما خیلی این رشته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیگیری می‌کنند و ما هم تلاش می‌کنیم در جهت توسعه و رشد فوتبال کشور به سرمنزل مقصود برسیم. در این مسیر طولانی رقبای ما در سطح دنیا و به‌ویژه آسیا برنامه‌ریزی‌های مدونی دارند و هزینه‌های زیاد و کلانی انجام می‌دهند که شاید نتوانیم خیلی از هزینه‌های کشورهای خلیج فارس و شرق آسیا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام بدهیم. با این وجود فدراسیون تمام تلاش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده و از تمام بضاعتش استفاده می‌کند تا فوتبال کشور به سربلندی و پیشرفت برسد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در ماه‌های گذشته کارهای بسیار بزرگی در فوتبال کشور انجام شده است. باید تعدادی از این موارد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عنوان کنم که بدانید در این یک سال فدراسیون کارهایی انجام داده که شاید سال‌ها نتوانستیم چنین فضایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مهیا کنیم. یکی از این کارها ورود بانوان به ورزشگاه است. این اقدام برخی زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی می‌خواست که سال‌ها برای آن زمان می‌خواست اما فدراسیون فوتبال مصمم بود تا این کار انجام شود. می‌خواستیم فوتبال‌مان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دنیا به‌روز کرده و بانوان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ورزشگاه بیاوریم. دیدید از سال گذشته ابتدا برای تیم‌های ملی این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دادیم و سپس با شروع لیگ برتر، توانستیم با برنامه‌ریزی مدون و هماهنگی با سازمان‌های ذی ربط بانوان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد ورزشگاه کنیم. این یک کار بزرگ بود که با همکاری ارکان فدراسیون فوتبال، مهدی تاج و نهادهای بالادستی فدراسیون انجام شد.

ممبینی تأکید کرد: شاید اگر این کار خیلی مهم و بزرگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام نمی‌دادیم، چهره بین‌المللی فوتبال کشورمان دچار خدشه می‌شد. باید به همکاران خودم در فدراسیون، همه نهادها، رسانه‌ها و... که کمک و اطلاع‌رسانی کردند تا چنین کاری انجام شود، خداقوت بگویم. نکته دوم که فدراسیون فوتبال در یک تا دو ماه اخیر انجام داد، بحث میزبانی از تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان بود. همان گونه که اطلاع دارید از سال 2016 با توجه به مصوبه هیأت رئیسه AFC میزبانی ما از نمایندگان این کشور لغو شد اما اکنون در برهه‌ای بسیار کوتاه با کمک دیپلماسی ورزشی، نهادهای بین‌المللی و داخلی توانستیم کمتر از یک ماه مصوبه هیات اجرایی کنفدراسیون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ لغو کنیم. همین امر سبب شد با ورود تیم‌های عربستانی به کشورمان که ستارگان بین‌المللی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار دارند، شور و نشاطی در ایران به وجود بیاید و مردم از حضور این ستاره‌ها لذت ببرند. طبق این مناسبات بین‌المللی بزرگان فوتبال جهان به ایران آمدند و در استادیوم‌های ما ضمن فوتبال بازی کردن، مورد تشویق قرار گرفتند. این اقدام بازخورد خیلی خوبی هم در مجامع بین‌المللی داشت. با وجود کمبودهایی که در برخی سخت‌افزارها داشتیم، اما انعکاس حضور این ستاره‌ها در فضای مجازی و حتی خود باشگاه‌های عربستانی به شکلی بود که چهره بسیار مثبتی از ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نمایش گذاشت.

وی افزود: بازیکنی مانندکریستانو رونالدو حدود 700 میلیون فالئور دارد. همین که او بتواند چهره ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مثبت نشان بدهد، بسیار مثبت است و سبب می‌شود تبلیغات سوء بسیاری از معاندین نتیجه عکس بدهد.

#هدایت ممبینی #دبیر کل فدراسیون فوتبال #کریستین رونالدو
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها