فدراسیون مقصر اصلی مشکلات داوری و سقف قراردادهاست
92106
شاه‌محمدی: اگر باهویی خوب بود،یحیی او را بازی می‌داد
19 مهر 1402 10:05
آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، عقیده دارد کسر یک امتیاز در سرنوشت قهرمانی پرسپولیس در این زمان تأثیری ندارد چراکه قابل جبران است.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، عقیده دارد کسر یک امتیاز در سرنوشت قهرمانی پرسپولیس در این زمان تأثیری ندارد چراکه قابل جبران است.

جمشید شاه‌محمدی بعد از پیروزی یک‌بر صفر پرسپولیس مقابل گل‌گهر در خصوص این بازی گفت: بازی خوبی بود در نیمه اول پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد و درنهایت به گل هم رسید و اگر کمی بیشتر دقت می‌کردند گل‌های دوم و سوم را هم می‌توانستند بزنند. در نیمه دوم پرسپولیس به اداره‌بازی پرداخت و از تک‌گل خود محافظت کرد تا به 3 امتیاز این دیدار برسد. اما متأسفانه هرچقدر برد در این بازی خوب بود بازهم به خاطر چمن خراب و خستگی مفرط پرسپولیس 2 بازیکن خوب خود را چند هفته در اختیار نخواهد داشت.

شاه‌محمدی در ادامه با توضیح بیشتر در این خصوص گفت: در همان ابتدای بازی یاسین سلمانی مصدوم شد و متأسفانه با پاره کردن رباط چند ماه از میادین دور خواهند ماند و در نیمه دوم هم میلاد سرلک از ناحیه کشاله ران دچار کشیدگی شدید شد تا او هم بیش از یک ماه مسابقات را از دست بدهد. این‌ها همه عوارض چمن بد ورزشگاه آزادی و نیز مسافرت‌های پی‌درپی و خستگی مفرط و عدم ریکاوری مناسب است.

جمشید شاه‌محمدی در ادامه در مورد تیم گل‌گهر و بازی خوبی که مقابل پرسپولیس انجام داد گفت: گل‌گهر تیم خوبی نشان داد و این تیم به‌رغم جوان بودنش خوب و پخته بازی کرد و یک گل هم زدند که داور قبول نکرد!

مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس در خصوص گل مردود گل‌گهر گفت: من یک پرسپولیسی هم و از برد تیم محبوبم خوشحال هستم ولی وقتی فیلم‌های منتشرشده و عکس‌ها را بعد از بازی دیدم باید بگویم توپ از خط رد شده بود ولی داور دید مناسبی نداشت و حتی کمک‌داور هم جاگیری مناسبی نداشت و اشتباه کرد و باید بگویم این اشتباه سهوی بود. البته باید این را هم اضافه کنم اگر داور کمی جلوتر بود و لب خط می‌ایستاد بازهم از فاصله 30 متری تشخیص این توپ بسیار سخت بود و برای همین باید بگویم تا از تکنولوژی داوری استفاده نکنیم این مشکلات ادامه خواهد داشت. شما در نظر بگیرید به‌جای گل‌گهر استقلال در دربی این گل را می‌زد می‌دانید چه بلوایی به پا می‌شد؟ بازی به جنجال کشیده می‌شد. حال با تمام این اوصاف من می‌گویم مقصر داوران نیستند بلکه مقصر اصلی فدراسیون فوتبال است که هنوز موفق نشده تکنولوژی داوری را بیاورد و تاز مانی که نیاور همین آش و همین کاسه است.

جمشید شاه‌محمدی در ادامه در مورد گلزنی شهاب زاهدی گفت: برای شهاب خیلی خوشحال شدم فشار زیادی از روی دوش او برداشته شد. او یک گل زیبا زد. اما برای مهاجم پرسپولیس در 5 بازی یک گل بسیار کم است. او باید حداقل در هر بازی یک گل بزند. این راهم باید اضافه کنم اگر یحیی شهاب زاهدی را به کناره‌ها بیاورد او هم خوب سانتر می‌کند هم به خط حمله اضافه می‌شود و به‌خوبی می‌تواند نقش مهاجم سایه را در کنار یک مهاجم نوک دیگر بازی کند.

شاه‌محمدی در مورد کسر امتیاز از پرسپولیس گفت: برای من خیلی عجیب است که فدراسیون چنین حکمی‌داده است . البته تنها برای پرسپولیس عجیب نیست بلکه برای سپاهان هم عجیب بود. من عقیده دارم فدراسیون از همان شروع نقل‌وانتقالات خبر داشت که تیم‌هایی چون پرسپولیس و سپاهان که در لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند از سقف بودجه عبور می‌کنند برای همین اگر قصدشان جلوگیری از این موضوع بود باید همان موقع به این دوتیم تذکر می‌دادند نه اینکه بگذارند خلاف کنند و از خلاف هم آگاهی داشته باشند و بعد بیایند جریمه کنند؟! این موضوع خیلی بد است و یعنی که فدراسیون از قصد می‌خواست یقه این دوتیم را بگیرد و به نوعی خودش را گنده و بزرگ کند و بگوید دیدید که من مچ خلاف‌کارها را گرفتم! فدراسیون شاهکار نکرده بلکه به تیم های زیر نظر خود رکب زده است .

شاه‌محمدی در مورد اینکه چقدر این‌یک امتیاز در مسیر قهرمانی پرسپولیس مشکل‌ساز خواهد بود و تأثیر می‌گذارد گفت: اگر این کسر یک امتیاز در انتهای فصل و روزهای پایانی فصل بود، تأثیر بدی داشت اما الان ابتدای فصل است و این‌یک امتیاز به‌راحتی قابل جبران است و مشکل‌ساز نخواهد شد.

شاه‌محمدی در ادامه در خصوص عدم بازی نبیل باهویی مهاجم تازه خریداری‌شده پرسپولیس گفت: به نظر من اگر این مهاجم خوب و آماده بود باید بعد از رسیدن به تهران و رسیدن آی تی سی برای پرسپولیس بازی می‌کرد. اما می‌بینیم بعد از گذشت نزدیک به دو هفته و 2 بازی در آسیا و یک بازی در لیگ برتر یحیی به او بازی نداده است یعنی او مهاجم خوبی نیست و یحیی باید از او بازیکن مثمر ثمر بسازد!

مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس با توجه به مصدوم شدن چند ستاره پرسپولیس مثل ترابی ، امیری، سلمانی و سرلک چقدر در ادامه کار پرسپولیس در لیگ تأثیر دارد و اینکه پرسپولیس بازهم می‌تواند مدعی اول قهرمانی باشد گفت: ببینید پرسپولیس هنوز هم‌بخت نخست قهرمانی است اما درعین‌حال من تیم سپاهان را خوب دیدیم.البته تیم‌هایی مثل تراکتور و یا همین گل‌گهر هم‌تیم‌های خوبی نشان دادند و برای همین احساس می‌کنم کار برای یحیی و شاگردانش امسال کمی سخت‌تر است. درعین‌حال عقیده دارم که یحیی باید نیروهایش را برای مبارزه در 3 جبهه آماده کند که این مستلزم یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق است اگر پرسپولیس می‌خواهد در هر سه جام مدعی باشد کار به‌مراتب سخت‌تر می‌شود برای همین من می‌گویم چون در آسیا با توجه به حضور تیم‌های قدرتمند عربستانی شانس زیادی نداریم بهتر است تمام تمرکز و قدرتمان را بر روی لیگ بگذاریم.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #یحیی گل محمدی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها