91984
مردی لایق ستایش
17 مهر 1402 00:03
سرمربی تاتنهام عملکرد فوق العاده‌ای با این تیم داشته است. 

روزنامه گل

پس از جدایی هری کین، بهترین گلزن و شاید بهترین بازیکن تاریخ نه چندان پرافتخار تاتنهام، هیچ کس توقع چنین نتایج درخشانی را از یک سرمربی تازه‌وارد به لیگ برتر نداشت. اما آنژ پوستکوعلو نه تنها با ایجاد یک تیم رقابتی، عطش بازیکنانش را برای به جای گذاشتن عملکردی خوب بیشتر کرده، بلکه خلأ و نبود هری کین در ترکیب اسپرز دیده نمی‌شود. در عوض بار گلزنی به جای این‌که روی دوش یک نفر باشد، به طور متوازن میان مهره‌های هجومی این تیم هم‌چون جیمز مدیسون، سون هیونگ مین و دژان کولوسفسکی و دیگر بازیکنان تقسیم شده است.
بیگ آنژ وارد می‌شود
آنژ پوستکوعلو، اولین مربی استرالیایی لیگ انگلستان، با استایلی جسورانه، وقت خود را در به‌دست آوردن دل‌های هواداران اسپرز تلف نکرده است. سون هیونگ مین بعد از جدایی هری کین در تابستان، با همراهی جیمز مدیسون که از لستر امده، با ۶ گل در ۸ بازی، به خوبی مشغول است. اما شاید مهم‌تر از هرچیز، اسپرز مثل همیشه دیگر «اسپرزی» نیست. پوستکوعلو تنها دومین سرمربی اسپرز در دوران لیگ برتر است که ۸ بازی اول خود را روی نیکت این تیم بدون شکست پشت سر گذاشته است. سرمربی جدید تاتنهام، یکی از مهم‌ترین افرادی است که در فصل جاری جامعه فنی فوتبال اروپا با ذره‌بین عملکرد او را زیر نظر گرفته است. او رویکرد فنی مشخصی از گذشته داشته و اکنون نیز در تلاش است تا این رویکرد را رفته رفته به تاتنهام منتقل کند. تاتنهامی ها با وجود ده نفره شدن؛ این هفته توانستند از سد لوتون بگذرند تا عملا خود را از مدعیان این فصل نشان دهند. این یعنی تیم مربی استرالیایی تحت هر شرایطی خود را در زمین حفظ می‌کند؛ مشابه آنچه در دیدار هفته گذشته آن ها برابر لیورپول دیدیم.
نتیجه‌گیری با فوتبال جذاب
پوستکوعلو ارائه‌ای جذاب از آرایش ترند این روزهای فوتبال مدرن، یعنی 5-3-2 را برای تیمش انتخاب کرده است. تقسیم زمین بازی به 5 کانال و حضور یک بازیکن در خط جلو در هر یک از فضاهای مخصوص به خود. پوستکوعلو این آرایش را با حضور دو مدافع کناری خود در نقش «False full-back» به اجرا درآورده است. فن ده فن و رومرو در خط نخست، بیسوما در کنار دو مدافع کناری در نقش «False full-back» در خط دوم و از همه مهم‌تر کولوسفسکی در کانال کناری سمت راست، سار در «Half space» سمت راست، ریچارلیسون در کانال شماره 14، مدیسون در «Half space» سمت چپ و در نهایت سون نیز در کانال کناری سمت چپ حضور دارند. پنج بازیکنی که فضاهای مشخصی از خط جلو را به خود اختصاص داده‌اند و براب مثال در نیمه دوم دیدار سخت برابر منچستریونایتد موفق شدند به شکلی غیر قابل تصور، این تیم را تحت فشار قرار دهند. تمامی این مسائل با استفاده از اُلگوهای تمرینی مشخصی به دست می آید. اُلگوهای تمرینی که در تلاش هستند یک بازیکن را در فضاهایی مشخص آزاد کنند تا او بتواند درون یا اطراف باکس به خلق موقعیت بپردازد. این اُلگویی بود که آنژ به خوبی موفق شده در ترکیب تیمش پیاده سازی کند. آن‌ها در خط جلو با رعایت این اُلگو موفق شدند بارها و بارها دست بالا را برابر حریفان داشته باشند و مشکلات زیادی را برای آن ها ایجاد کنند. نمایش تاتنهامِ پوستکوعلو طی این ۸ هفته از لحاظ فنی بسیار هیجان‌انگیز بوده و انتظار می‌رود که با گذشت زمان وضعیت تاتنهام زیر نظر این سرمربی شفاف‌تر شود. آن ها توانستد دو تیم از بیگ سیکس را شکست دهند و با پیروزی در دیدار شنبه شب همچنان بدون شکست به کار خود ادامه می‌دهند. جامعه فنی فوتبال همچنان با وسواس و دقت خاصی آنژ پوستکوعلو را زیر نظر خواهد داشت. سرمربی که می‌تواند در صورت داشتن زمان، اتفاقات هیجان‌انگیزی را در تاتنهام رقم بزند.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها