یکی به دنبال صدرنشینی یکی به دنبال فرار از قعر
91939
سروته جدول به هم رسیدند
16 مهر 1402 11:47
آرش جعفری - لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران رفته رفته سروشکل واقعی به خود گرفته و به قول معروف تیم ها در این مسابقات جا افتاده اند. برای همین این مسابقات هر هفته حساس تر از هفته قبل دنبال می شد.

روزنامه گل

آرش جعفری - لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران رفته رفته سروشکل واقعی به خود گرفته و به قول معروف تیم ها در این مسابقات جا افتاده اند. برای همین این مسابقات هر هفته حساس تر از هفته قبل دنبال می شد.

هفته ششم این رقابت ها از روز گذشته با برگزاری 3 دیدار شروع شد اما مهمترین بازی های هفته امروز یکشنبه برگزار می شود و آخرین بازی هفته هم فردا دوشنبه برگزار می شود تا پرونده هفته ششم بسته شود.

رقابت درصدر جدول بسیار تنگا تنگ و فشرده دنبال می شود تا جاییکه هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد. سایپا ، مس سونگون، چادر ملو، شهر راز شیراز، خیبر خرم آباد،فجر سپاسی و پارس جنوبی جم تیم هایی هستن که درصدر جدول شانه به شانه هم حرکت می کنند و از مدعیان صعود به لیگ برتر به شمار می روند. در انتهای جدول هم رقابت به همین صورت است ولی با این تفاوت که 8 تیم برای فرار از منطقه خطر باهم رقابت دارند تا جاییکه تیم هجدهم جدول می تواند در صورت توقف دیگر تیم ها با یک پیروزی تا رتبه یازدهم صعود کند. برای همین نمی توان هیچ تیم را از الان کاندید سقوط دانست اما دراین میان باید این نکته را اضافه کنیم 3 تیم دریای بابل، داماش گیلان و خلیج فارس ماهشهر که تا کنون 2 امتیاز کسب کرده اند هنوز موفق نشده اند رنگ پیروزی را ببینند. برای همین درهفته ششم به دنبال نخستین برد خود هستند.

در مهمترین دیدارهای امروز تیم سایپا که صدر نشین است درماهشهر باید به مصاف خلیج فارس تیم قعر نشین جدول برود. سایپا نمی خواهد صدر را به همین راحتی ها از دست بدهد و در مقابل ماهشهری ها خوب می دانند با یک پیروزی می توانند حداقل 4 تا 5 پله درجدول صعود کنند و موقتا از انتهای جدول جدا شوند. هرچقدر سایپا در این 5 هفته نباخته است خلیج فارس ماهشهر نتوانسته تا به حال برنده شود. برای همین این بازی یکی از جذاب ترین بازی های هفته است.

پارس جنوبی که از مدعیان صعود به شمار می رود بعد از دو باخت پی درپی به دنبال این است که در تهران و اسلامشهر نوار ناکامی های خود را قطع کند اما شاگردان روانخواه کار سختی مقابل تیم آریو دارند چون هدایت این تیم را جواد زرینچه دیگر پیشکسوت استقلالی به عهده دارد. نبرد استقلالی ها سابق از نکات مهم این بازی است.

در کرمان و شهر بابک شاهد دربی مسی ها خواهیم بود جایی که مس شهر بابک میزبان تیم مس سونگون است. یکی از از دل کویر و دیگری از خطه سردسیر آذربایجان. سونگونی ها که تا هفته پیش صدر نشین بودند نمی خواهند بیشتر از این با صدر فاصله بگیرند برای همین از این دیدار برد می خواند تا با متوقف شدن احتمالی سایپا دوباره به صدر برگردند. مس شهر باباک هم که نخستین برد خود را هفته قبل به دست آورده است به دنبال دومین برد است تا در میانه جدول جا خوش کند.

خیبرخرم آباد که رفته رفته خود را به جمع مدعیان نزدیک می کند در خانه میزبان نفت مسجد سلیمان است تا با دومین برد پی در پی هم در جدول صعود کند و هم خود را به صدر نزدیکتر کند. نفت مسجد سلیمان هم نمی خواهد از جمع مدعیان دور شود بری همین از این بازی امتیاز می خواهد.

دریای بابل هم که تا کنون نتوانسته در 5 هفته قبل به پیروزی برسد در خانه میزبان مس کرمان بحران زده است. دوتیم شرایط خوبی ندارند و برای بهبود وضعیت خود نیاز مبرم به پیروزی دارند. تیم برنده می تواند به اوضاع خود درجدول سرو سامان دهد.

در آخرین بازی هفته هم که روز دوشنبه در شیراز برگزار می شود تیم فجر میزبان خوشه طلایی ساوه است. فجر 9 امتیازی که در رتبه ششم قرار دارد به دنبال پیروزی است تا به صدر نزدیک تر شود و متقابلا خوشه طلایی هم می خواهد با کسب امتیاز لازم از این دیدار به وضعیت خود در میانه پایینی جدول سروسامان دهد.

برنامه هفته ششم لیگ دسته یک

شنبه 15 مهرماه 1402

شهرداری آستارا - داماش گیلان

شهر راز شیراز - چادرملو اردکان

آبی پوشان جنوب - نفت و گاز گچساران

یکشنبه 16 مهرماه 1402

دریا کاسپین بابل - مس کرمان

آریو اسلامشهر- پارس جنوبی جم

مس شهر بابک - مس سونگون ورزقان

خیبر خرم آباد - نفت مسجد سلیمان

خلیج فارس ماهشهر - سایپا تهران

دوشنبه 17 مهرماه 1402

فجرسپاسی شیراز - خوشه طلایی

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #لیگ دسته یک باشگاه های ایران #فوتبال ایران
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها