...و بالاخره استارت عیسی با سپاهان
91938
حالا گوی و میدان در اختیار آل کثیر است
16 مهر 1402 11:45
در گیرودار حال و هوای این روزهای سپاهان بعد از اتفاقات بازی با الاتحاد که شاید همه چیز در نهایت به ضرر زردهای نصف جهان شود و در خوشبینانه ترین حالت با اظهارات وزیر امورخارجه ایران، شاید این بازی کارش به تکرار ختم شود، آفتابی نیست، خبر ثبت قرارداد آل کثیر و دابو شاید خبر خوبی برای شاگردان مورایس باشد.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - در گیرودار حال و هوای این روزهای سپاهان بعد از اتفاقات بازی با الاتحاد که شاید همه چیز در نهایت به ضرر زردهای نصف جهان شود و در خوشبینانه ترین حالت با اظهارات وزیر امورخارجه ایران، شاید این بازی کارش به تکرار ختم شود، آفتابی نیست، خبر ثبت قرارداد آل کثیر و دابو شاید خبر خوبی برای شاگردان مورایس باشد.

آنهم برای سپاهانی که در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه با توجه به درخواست ژوزه مورایس برای جذب ستاره‌های سرشناس عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و مدیران باشگاه هم موفق شدند تا حد زیادی نیازهای او را برآورده کنند. انتقال دائمی پیام نیازمند و جذب بازیکنانی همچون هادی محمدی، احسان پهلوان، رضا شکاری و کاوه رضایی بخشی از این پروژه بود. در این میان اما یکی از خریدهای پرسروصدای زردهای نصف جهان، جذب عیسی آل کثیر بود که در کنار برایان دابو باشگاه سپاهان با آنها قرارداد بست اما به خاطر قانون سقف بودجه، باشگاه اجازه استفاده از آنها را پیدا نکرد و مجوزی از سوی سازمان لیگ برای ثبت قرارداد آنها داده نشد.

آنهم برای آل کثیری که به راحتی با یک استوری جالب مسیر خودش را از باشگاه پرسپولیس به سمت اصفهان و سپاهان عوض کرد، یک شوک عجیب بود. آنهم در جایی که آل کثیر با مقایسه خودش با یک بطری اب معدنی که در هر نقطه یک ارزش دارد و تنها جابه جایی را نسخه ارزشمندتر از خودش دیده بود، این انتقال تا قبل از حل شدن مشکلاتش با سپاهان یک شکست بزرگ به حساب می آمد و هر روز به نحوی مورد تمسخر هواداران پرسپولیس قرار می گرفت.

این اتفاق در حالی برای باشگاه سپاهان و بازیکنانی نظیر آل کثیر و دابو و در نهای تکسر چهار امتیاز از زردهای نصف جهان رخ داد که مسئولان فدراسیون فوتبال برای مدیریت هزینه‌ها در لیگ بیست‌وسوم، قانون سقف بودجه را وضع کرده‌اند و باشگاه‌های استقلال تهران، پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز و پیکان تهران به همراه کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی، شکایت‌های خود علیه قانون‌گریزی سپاهانی‌ها را به کمیته انضباطی بردند.

آنجا بود سرانجام این کمیته بعد از بررسی مدارک ارائه شده از سوی کارگروه، حکم به جریمه 40 میلیارد تومانی باشگاه سپاهان و البته کسر 4 امتیاز از طلایی‌پوشان اصفهانی داد. جالب آنکه 6 بازیکن تازه جذب شده این تیم هم باید قراردادشان را اصلاح می‌کردند

بالاخره بطری آب عیسی ارزشمند شد

بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان قرارداد عیسی آل کثیر ثبت شد. هرچند که از همان ابتدا سپاهانی‌ها به حکم صادره از سوی کمیته انضباطی اعتراض کردند و شکایت خود را به کمیته استیناف بردند تا امیدوارانه برای شکست این رای کار را پیش ببرند. در این شرایط، در حالی‌که تصور می‌شد مجوز بازی 6 بازیکن جدید سپاهان (پیام نیازمند، هادی محمدی، رضا اسدی، احسان پهلوان، رضا شکاری و کاوه رضایی) باطل شود اما با اعلام مسئولان فدراسیون فوتبال، آن‌ها تا هنگام صدور حکم نهایی از سوی کمیته استیناف منعی برای بازی ندارند و بعد از صدور حکم از سوی کمیته استیناف، سرنوشت این بازیکنان مشخص خواهد شد.

مدیران باشگاه سپاهان در کنار ثبت فرجام‌خواهی علیه حکم صادره از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، در روزهای گذشته در تلاش بودند تا بتوانند قرارداد عیسی آل‌کثیر و برایان دابو را به‌ثبت برسانند تا تمامی خواسته‌های نقل‌وانتقالاتی ژوزه مورایس محقق شود. در شرایطی‌که گفته می‌شد سقف بودجه باشگاه سپاهان پُر شده اما هفته گذشته، مدیران باشگاه اصفهانی با آل‌کثیر به توافق رسیدند تا او قراردادش را سرانجام بعد از کش‌وقوس‌های فراوان به‌ثبت برساند و مهیای حضور در فهرست سپاهان شود و اولین بازی خودش را مقابل تیم سابق خود یعنی نفت آبادان بتواند انجام دهد.

دابو هم مثل آل کثیر!

برایان دابو هم که از روزهای آغازین تمرینات سپاهان، پای ثابت تمرینات پیش‌فصل این تیم بود و سابقه بازی در دیدارهای دوستانه را هم برای طلایی‌پوشان اصفهانی داشت، شرایطی همچون آل کثیر داشت البته با یک تفاوت؛ بطری آب معدنی! دابو از همان ابتدا بعد از مشکلاتی که برای این تیم به وجود آمد، چشم‌انتظار همراهی مدیران باشگاه سپاهان بود تا بتواند قراردادش را به‌ثبت برساند. با وجود گمانه‌زنی‌های پرشمار، دابو هم موفق شد قراردادش را به‌ثبت برساند تا این ستاره باتجربه و فرانسوی‌الاصل بتواند برای طلایی‌پوشان اصفهانی در تمامی رقابت‌ها مجوز بازی داشته باشد و دیگر منعی برای حضور او در مستطیل سبز در فوتبال ایران وجود دارد.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدیاسر رضوی #سپاهان #عیسی آل کثیر
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها