پرسپولیس وقتی آرامش داشت الدحیل را شکست داد
91936
پیوس: شهاب هم اگر مثل علیپورحرف من را گوش کند ضرر نمی‌کند
16 مهر 1402 11:41
آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، پیروزی مقابل الدحیل گره های کور این گروه را باز کرد و مطمنا پرسپولیس از این گروه صعود خواهد کرد. 

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، پیروزی مقابل الدحیل گره های کور این گروه را باز کرد و مطمنا پرسپولیس از این گروه صعود خواهد کرد.

فرشاد پیوس ابتدا درباره بازی پرسپولیس و الدحیل و پیروزی ارزشمند سرخ پوشان گفت: پرسپولیس در آغاز هر دو نیمه نمایش بسیار خوبی داشت و الدحیل را به بهترین شکل پرس کرد، تا جاییکه تیم میزبان را در یک سوم دفاعی خودش نگه داشت و بازی فوق‌العاده با نظم، حساب شده و دقیقی را ارائه کرد. روند رو به رشد و با برنامه‌ پرسپولیس در این بازی نشانگر این بود که از بازی‌های گذشته تکمیل‌تر و تاکتیکی‌تر بازی کرد. حضور مداوم بازیکنان پرسپولیس در صحنه‌هایی که توپ جریان داشت، نقطه عطف بازی‌ این تیم بود که این موضوع نشان می‌دهد تیم الدحیل بسیار خوب آنالیز شده یود. نهایتاً پرسپولیس با کسب سه امتیاز خارج از خانه یک مقدار وضعیتش را در جدول سر و سامان داد.

فرشاد پیوس، در ادامه در ارزیابی از عملکرد بازیکنان پرسپولیس برابر الدحیل گفت: در این دیدار بازیکنان پرسپولیس تمرکز کافی و آرامش خوبی داشتند و راحت کار خود را انجام می‌دادند. در بازی النصر به دلیل مسائل حاشیه‌ای که قبل از بازی در شبکه‌های مجازی رخ داد و شکل خوبی نداشت، تمرکز بازیکنان را کامل به هم زده بود و کاری که باید انجام می‌دادند، نتوانستند.

اما در بازی برابر الدحیل، بازیکنان نشان دادند که باهم هماهنگ هستند و تمرکز لازم را دارند در حالی که الدحیل با بازیکنان و ستاره‌های خوبی که با هزینه‌ی بالا در اختیار گرفته است، حرفی برای گفتن نداشت و نتوانست یک موقعیت برای خود ایجاد کند. حال این که تیم ما از لحاظ آماری و فنی برتر از تیم الدحیل بود و به نظر می‌رسد این تمرکز را باید در تمام بازی‌ها داشته باشد. البته تنها چیزی که در پرسپولیس کامل خود را نشان می‌دهد، عدم مهاجم خوب است تا توپ‌ها و موقعیت‌هایی که ایجاد می‌کند به گل تبدیل کند.

فرشاد آقای گل با اشاره به خط حمله پرسپولیس که در این فصل خوب نبوده و حضور شهاب زاهدی ونیز فشارهای روانی که بر وی او وجود دارد، گفت: همانطور که گفتم یکی از کمبودها و مشکلات پرسپولیس در خط حمله است. پرسپولیس یک مهاجم خارجی خریده که هنوز معلوم نیست بازیکن خوبی است یا نه و متاسفانه هنوز هم در ترکیب قرار نگرفت تا در مورد او اظهار نظر قطعی داشته باشیم. اما شهاب زاهدی که محصول خود باشگاه بوده و از همین باشگاه به اروپا رفت به عنوان بازیکن درجه یک جذب شد در حالی که شرایط پرسپولیس با دیگر تیم‌ها فرق دارد. او شرایط پرسپولیس را به خوبی می شناسد و باید از مسائل به خوبی عبور کند. این مسائل را فصل پیش به مهدی عبدی هم گفتم و درواقع کلی با او حرف زدم البته قبلا هم با علی علیپور صحبت کرده بودم که او بیشتر به حرف من گوش داد. من عقیده داردم در پرسپولیس بازیکنان باید نسبت به یکسری مسائل حواس‌شان را جمع کنند. ضمن اینکه هوادار از مهاجم تیمش انتظار گلزنی دارد.

فرشاد پیوس سپس به کیفیت خوب زمین چمن الدحیل اشاره داشت و اینکه چقدر در عملکرد پرسپولیس تاثیرگذار بود، گفت: قطعا چمن خوب بی‌تاثیر نیست. پرسپولیس تیمی است که روی زمین بازی می‌کند و دنبال یک شرایط خوب است. هر چند تیم ما در کوران مسابقات قرار ندارد و ۴۰ - ۵۰ روزی که لیگ تعطیل شده، به تیم پرسپولیس خیلی لطمه زده است. اگر در کوران مسابقات قرار داشتیم قطعا پرسپولیس عملکرد بهتری نسبت به حالا داشت.

مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس درخصوص غیبت امیری و ترابی در این بازی و فیکس بازی کردن امید عالیشاه را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: آامیری و ترابی بازیکنان ارزشمندی هستند و غیبتشان همیشه حس خواهد شد اما عقیده دارم در این بازی چون سایر بازیکنان به خوبی وظایف خود را انجام دادند، نبود این بازیکنان تاثیر زیادی نداشت. عالیشاه هم در این بازی همه کار کرد او یک کاپیتان تمام عیار بود. بازدن گل 3 امتیازی هم کار خود رادر این بازی تکمیل کرد. البته از بازی خوب یاسین سلمانی هم نباید به سادگی گذشت.

فرشاد پیوس در پاسخ به این سوال که آیا تصور می‌کنید پرسپولیس از گروه خود صعود کند، گفت: به احتمال زیاد از گروه خود صعود می‌کنیم. درست است از نظر سخت افزاری و امکاناتی ضعیف هستیم اما چنین انتظاری را از پرسپولیس داریم. برد مقابل الدحیل خیلی از گره ها را باز کرد و من مطمن هستم از این به بعد راحت تر بازی می کنیم. شما ببینید بازی اول پرسپولیس برابر النصر علاوه بر مسائل حاشیه‌ای زمین نیز خراب بود و همین امر سبب شد تا بازی را واگذار کند اما در ادامه مسیر شرایط پرسپولیس تغییر کرد و قطعا روند آن رو به رشد خواهد بود.

فرشاد پیوس در خصوص بازی پرسپولیس مقابل گل گهر گفت: گل گهر تیم خوبی است و در این سال ها همیشه برابر پرسپولیس خوب بازی کرده است و اگر هم باخته سخت باخته است. امسال هم که یک مربی خارجی دارند و مطمنا برای کسب امتیاز به تهران آمده اند. این تیم تا کنون نباخته و به قول معروف تیم چغری است. من عقیده دارم پرسپولیس با حمایت تماشاگرانش و نیز روحیه خوبی که از پیروزی مقابل الدحیل به دست آورده برنده این بازی هم خواهد بود و در یک بازی خوب گل گهر را شکست خواهد داد.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #فرشاد پیوس #پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها