شاگردان یحیی خوش شانس بودند گل دوم و سوم را هم می زدند
91885
کرمانی مقدم: الدحیل ضعیف نبود پرسپولیس خودش بود و برنده شد
15 مهر 1402 09:06
آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، پرسپولیس با تغییر شیوه ای که داشت موفق شد از سد الدحیل بگذرد و حالا با این پیروزی دوباره به لیگ قهرمانان برگشت.

روزنامه گل

آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد، پرسپولیس با تغییر شیوه ای که داشت موفق شد از سد الدحیل بگذرد و حالا با این پیروزی دوباره به لیگ قهرمانان برگشت.

مرتضی کرمانی مقدم ابتدا در خصوص بازی دو تیم پرسپولیس و الدحیل گفت: بازی خوبی بود پرسپولیس نشان داد مرد روزهای سخت است . من عقیده دارم وقتی یحیی تغییر تاکتیک داد و با یک هافبک دفاعی بازی کرد شرایط عوض شد وشما دیدید با یک بازی هجومی و پرس از داخل زمین حریف اجازه نداند قطری ها به دروازه پرسپولیس نزدیک شوند و در ادامه با همین شیوه موفق شدند بازی خود را به حریف دیکته کنند و در نهایت به گل برتری برسند و برنده بازی باشند.

کرمانی مقدم مدعی شد اگرپرسپولیس خوش شانس تر بود می توانست گل های دوم و سوم راهم بزند اما حیف خوش شانس نبودند. او با این جمله در ادامه گفت: پرسپولیس با بازی دادن همزمان به سروش رفیعی ، امیدعالیشاه و یاسین سلمانی میانه میدان را در دست گرفت و موقعیت های خیلی زیادی بر روی دروازه الدحیل خلق کرد. درنیمه اول شوت سلمانی به تیر خورد و علاوه بر آن چند موقعیت خوب ایجاد کرد اما توپ وارد دروازه حریف نشد. در نیمه دوم پرسپولیس به بازی خودش سرعت بیشتری داد و با فشار بیشتر در نهایت به گل رسید. البته در این میان عملکرد دروازه بان الدحیل هم بسیار خوب بود که چند موقعیت گل صددرصد را از پرسپولیس گرفت.

کرمانی مقدم در ادامه در خصوص تیم الدحیل گفت: من فکر می کردم الدحیل خیلی بهتر از این ها باشد . اما این تیم ضعیفتر از النصر بود هرچند که پرسپولیس هم به خوبی این تیم را آنالیز کرده بود و نگذاشت که بازی خودشان را انجام دهند. پرسپولیس مثل بازی با النصر محو بازی حریف نشده بود بلکه با بازی خوب خود کاری کرد که الدحیل محو بازیشان شود و نتوانند بازی خودشان را انجام دهند. البته باید یک نکته را هم اضافه کنم و آن چمن خوب بازی بود. شما دیدید اگر اوضاع چمن خوب باشد پرسپولیس که بر روی زمین بازی می کند چقدر خوب می تواند حریفانش را با یک بازی خوب از پیش رو بردارد.

کرمانی در مورد کوتینیو ستاره برزیلی الدحیل هم گفت: من بازی خوبی از او ندیدم او با روزهای خوبش خیلی فاصله داشت.

کرمانی در مورد عدم گلزنی شهاب زاهدی گفت: وقتی عالیشاه ان توپ را بر روی دوازه فرستاد و گل شد بیشتر ازاینکه از گل خوشحال باشم از این خوشحال شدم که شهاب گل زده است اما دیدم این بازیکن خیلی بدشانس است و توپ به اونخورده و مستقیم وارد دروازه شده است. اگر این گل به نام شهاب ثبت می شد فشار زیادی از روی برداشته می شد. اما در کل باید بگویم او در زمین خیلی تلاش کرد و روی گل هم تاثیر داشت. درست است که پایش به توپ نخورد اما حرکت او باعث شد که دروازه بان و دفاع حریف تمرکزشان را از دست بدهند و مواظب او باشند و شما دیدید با دخالت شهاب توپ وارد گل شد. شهاب در فضای گیری خوب عمل می کند و ضربات خوبی می زند اما همانطور که گفتم هنوز تحت فشار است مطمنا وقتی گل بزند از آن به بعد راحت تر گل می زند.

کرمانی مقدم در ادامه در مورد وضعیت پرسپولیس در این گروه در ادامه لیگ قهرمانان آسیا گفت: با این پیروزی وضعیت خیلی فرق کرد. پرسپولیس اگر می باخت کار خیلی سخت می شد اما حالا پرسپولیس با قرارگرفتن در رده دوم و حضور الدحیل در انتهای جدول و نیز دو بازی با استقلال تاجیکستان و یک بازی با الدحیل در تهران من عقیده دارم پرسپولیس باید خیلی بدشانس باشد که صعود نکند.

کرمانی در ادامه در مورد بازی با گل گهر و ادامه لیگ گفت: بالاخره لیگ شروع شد اما حیف هنوز شروع نشده دوباره به خاطر تیم ملی تعطیل می شود و این یک معضل برای فوتبال ما است. اما با توجه به برد پرسپولیس مقابل الدحیل من فکر می کنم بچه ها با یک انگیزه و روحیه خوب به مصاف تیم گل گهر می روند. گل گهر هم تیم خوبی است اما پرسپولیس در خانه به مصاف این تیم خواهد رفت و این توانایی را دارد که آن ها را شکست دهد. پرسپولیس برای ادامه صدرنشینی باید گل گهر را شکست دهد. من عقیدهدارم پرسپولیس باید با همان شیوه که به مصاف الدحیل رفت به مصاف گل گهر برود تا برنده باشد. بازهم هجومی بازی کنند و از داخل زمین حریف پرس انجام دهند تا برنده بازی باشند.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #یحیی گل محمدی
تازه ترین خبرها