91833
عربشاهی: الدحیل آنقدر قدرتمند نبود پرسپولیس را اذیت کند/ مثلث رفیعی، سلمانی و عالیشاه خیلی هماهنگ بودند
12 مهر 1402 11:10
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعد از پیروزی روحیه‌بخش پرسپولیس مقابل الدحیل وضعیت تیم بهتر خواهد شد و قطعاً با روحیه بالایی جلوی تیم‌های بعدی صف‌آرایی می‌کنند.

روزنامه گل

ضیا عربشاهی درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل الدحیل در هفته دوم ليگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: با توجه به اینکه پرسپولیس در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا به تیم قدرتمند النصر عربستان باخته بود، بازیکنان‌ از نظر روحی و روانی شرایط خوبی نداشتند. از همین رو جز برتری مقابل الدحیل چاره‌ای نمانده بود و حتی نتیجه مساوی هم برای پرسپولیس رضایت بخش و خوب نبود. بازیکنان خط جلو پرسپولیس از همان ابتدای شروع بازی مدافعان الدحیل را پرس کردند تا هر طور شده ۳ امتیاز بازی را به دست آوردند و نهایتاً نیز موفق به پیروزی خارج از خانه شدند. حالا بعد از پیروزی روحیه‌بخش مقابل الدحیل وضعیت تیم بهتر خواهد شد و قطعاً با روحیه بالایی جلوی تیم‌های بعدی صف‌آرایی می‌کند.

*هافبک‌های پرسپولیس به خوبی مقابل الدحیل همدیگر را پیدا می‌کردند

وی در مورد سیستم پرسپولیس مقابل الدحیل عنوان کرد: با اینکه پرسپولیس با سیستم ۴-۱-۴-۱ بازی می‌کرد، اما به شدت مدافعان الدحیل را پرس می‌کرد. در میانه میدان نیز بیشتر مالک توپ و زمین بود و بازیکنان خط میانی پرسپولیس خیلی خوب همدیگر را می‌دیدند. هافبک‌ها نیز خوب حمایت شدند و الدحیل در وسط زمین حرفی برای گفتن نداشت. سروش رفیعی، یاسین سلمانی و امید عالیشاه مثلث هماهنگی را تشکیل داده بودند و به بهترین شکل ممکن وظایف خودشان را در زمین پیاده کردند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص عدم حضور چند بازیکن تاثیرگذار این تیم مقابل الدحیل یادآور شد: در یک تیم خوب بازیکنان‌ اصلی و ذخیره‌ فاصله زیادی با هم ندارند. پرسپولیس نفرات خیلی خوبی دارد و بازیکنان داخل زمین با روی نیمکت فرقی ندارند. چون در هر پستی به غیر دروازه و مهاجم، دو بازیکن دارند و حتی در بعضی از پست‌ها به سه نفر هم می‌رسد.

*ملی‌پوشان قطری الدحیل کیفیت سال‌های قبل‌شان را ندارند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا الدحیل تیم ضعیفی بود، خاطرنشان کرد: الدحیل آنچنان تیم قدرتمندی نبود که پرسپولیس را اذیت کند. با اینکه الدحیل کوتینو و چند بازیکن سطح بالا داشت، اما در مقابل پرسپولیس چیزی برای ارائه نداشتند. نفرات ملی‌پوش الدحیل چند سال قبل بازیکنان خوبی بودند، اما اکنون که پا به سن گذاشته‌اند، کیفیت فنی و تکنیکی زیادی ندارند. همچنین از نظر بدنی زیاد خوب نبودند و کاری برای الدحیل انجام ندادند.

عربشاهی در پایان درباره ضعف سمت چپ دفاعی پرسپولیس گفت: بازیکن سمت راست الدحیل سرعت بالایی داشت و تا زمانی که داخل زمین بود و هر موقع صاحب توپ شد به راحتی و خیلی خوب از علی نعمتی عبور می‌کرد. این بازیکن چند بار از خط دفاعی پرسپولیس عبور کرد، چند پاس مورب دارد و خطرساز شد.

#ضیا عربشاهی #پیشکسوت پرسپولیس #پرسپولیس #لیگ قهرمانان آسیا
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها