الدحیل تیم تر ازالنصر است وهمین باعث سخت بودن این بازی است
91794
کرمانی مقدم: پرسپولیس ابتدا باید فکر گل نخوردن باشد تا گل زدن
10 مهر 1402 17:47
آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس و مربی این روزهای تیم سپیدرود رشت عقیده دارد بازی با الدحیل خیلی سخت تر از بازی النصر است چون این تیم از تیم عربستانی تیم تر است.  

روزنامه گل

آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس و مربی این روزهای تیم سپیدرود رشت عقیده دارد بازی با الدحیل خیلی سخت تر از بازی النصر است چون این تیم از تیم عربستانی تیم تر است.

مرتضی کرمانی مقدم که این روزها در کنار فرشاد آقای گل سپیدرود را برای حضوری پر قدرت در لیگ دسته دوم آماده می کنند در خصوص بازی پرسپولیس و الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس در دوحه بازی خیلی سختی دارد. متاسفانه گروه پرسپولیس گروه خیلی سختی است. البته این روزها حریف ساده و بازی آسان در فوتبال وجود ندارد اما گروه پرسپولیس بیش از اندازه سخت است و هر 4 تیم مدعی صعود هستند. از سوی دیگر پرسپولیس مصدوم و محروم های زیادی دارد و همین کار را مشکل تر کرده است و مهم ترین نکته می تواند این باشد که حریف های پرسپولیس نسبت به سال های قبل بسیار قوی تر شده اند . پرسپولیس حرف سه تیم هم گروه خود را در سال های گذشته برده است اما امثال وقتی به اسامی بازیکنان هر سه تیم نگاه می کنیم متوجه می شویم با خرید بازیکنان بزرگ به خوبی خود را برای لیگ قهرمانان آسیا آماده کرده اند. همه این ها دست به دست هم داده اند تا پرسپولیس تا یکی از سخت ترین بازی های خود را پیش رو داشته باشد.

کرمانی مقدم در ادامه در مورد همین بازی گفت: اما ما هم پرسپولیس هستیم و با تمامی این شرایط در روزهای سخت نشان دادیم که می توانیم کار های بزرگ انجام دهیم. همانقدر که این بازی برای ما سخت است برای الدحیل هم سخت است و به قول معروف آن ها هم از ما حساب می برند. بنابراین بازی برای الدحیل هم راحت نیست.

کرمانی مقدم در مورد اینکه بهترین شیوه برای پرسپولیس در این بازی سخت چیست گفت: من عقیده دارم پرسپولیس دراین بازی ابتدا نباید گل خورد سپس باید به فکر گل زدن باشد. مطمنا یحیی هم به چنین چیزی فکرمیکند. پرسپولیسی ها به خوبی میدانند اگر در این بازی شکست بخورند در ادامه راه کار سخت تری برای صعود خواهند داشت چه بسا که با شکست در این بازی تمام امید هایشان برای صعود کمرنگ شود. پس بنابراین باید با امتیاز به تهران برگردند.

کرمانی مقدم در ادامه با اشاره به این موضوع که الدحیل نسبت به النصر تیم تر است و همین کار را سخت می کند گفت: بازی النصر بر روی بازی 2 الی 3 بازیکن مثل مانه و رونالدو می چرخید اما الدحیل تیم یکدست و هماهنگی دارد و همین باعث می شود من بیشتر بترسم.

هافبک سابق ملی پوش پرسپولیس در ادامه با انتقاد از تعطیلی لیگ و ضربه ای که به نا آماده بودن تیم هایی مثل سپاهان و پرسپولیس در رویارویی با حریفان قدرتمند آسیایی می زند گفت: شما نگاه کنید تیم های عربستانی و قطری و نیز تمام آسیا با قدرت دارند لیگ های داخلیشان را برگزار می کنند برای همین همه این تیم ها در شرایط بازی هستند. اما تیم های ما به خاطر تعطیلی لیگ در شرایط بازی نیستند و همین به تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به خصوص پرسپولیس ضربه می زند. متاسفانه یکی از بی برنامه ترین فصل های فوتبالی را پیش رو داریم. عربستان، کره ، ژاپن و... در مسابقات آسیایی چین حضور دارند ولی هیچکدام لیگ هایشان را تعطیل نکرده اند ولی ما به خاطر مسابقاتی که در تقویم فیفا نیست لیگ خودمان را تعطیل کرده ایم آن هم برای تیمی که اصلا در مسابقات آسیایی خوب ظاهر نشد و در مقدماتی المیپک هم مفتضحانه حذف شد. با این مدل برنامه ریزی هم باشگاه ها ضربه می خورند و هم تیم ملی نمی تواند خوب نتیجه بگیرد. باشگاه ها مجبورند به خاطر این تعطیلی های پی درپی چند بار بدن سازی کنند که این به تیم ضربه میزند.

کرمانی مقدم در مورد این موضوع که یحیی از قلعه نویی خواسته که فیفا دی را تعطیل کند و بگذارد باشگاه در لیگ بازی کنند گفت: هرکسی به فکر تیم خودش است و هر دو طرف هم حق دارند. به نظر من این وسط سازمان لیگ و فدراسیون مقصر هستند که با برنامه ریزی غلط باعث این شدند که فوتبال ما اینگونه شود و هیچ تیمی نتیجه نگیرد.

کرمانی مقدم درباره تیم امید و حذف این تیم از رقابتهای آسیایی گفت: به عقیده من تیم امید نفرات خوبی داشت اما با هم هماهنگ نبودند و به درستی از آن ها استفاده نشد. من غیرت و تعصب خاصی در این تیم ندیدم. متاسفانه هم هماهنگ نبودند و هم اینکه انگار در هر بازی 3 گل جلو بودند و به قول معروف از سر شکم سیری بازی میکردند. برای همین از ابتدا هم معلوم بود که حذف می شوند. این تیم بعد از حذف از المپیک در دور مقدماتی اصلا روحیه خوبی نداشت.

مربی سپیدرود در پایان در خصوص وضعیت این قبل از شروع مسابقات گفت: خدا را شکر شرایط تیم خوب است و از هفته آینده مسابقات شروع می شود. بدن سازی تیم تمام شده و در حال حاضر تمرینات تاکتیکی را مرور می کنیم تا برای مسابقات به خوبی آماده شویم. البته در این باید از مالک و مدیر ورزشی باشگاه یعنی حامد یوسفی هم تشکر ویژه ای داشته باشم که در راه آماده سازی از تیم به خوبی حمایت کردند. ایشان یکی از مالکان و مدیران ورزشکار هستند که شرایط را به خوبی درک می کنند و همیشه کمک حال تیم بوده اند من امیدوارم تمام باشگاه ها به خصوص باشگاه های خصوصی چنین مالک ومدیری داشته باشند.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها