اگر خطیر نمی‌تواند مشکلات را حل کند، دیگران هستند
91683
اکبری: اعتصاب برازنده تیم بزرگی چون استقلال نیست!
08 مهر 1402 09:56
پیشکسوت استقلال می‌گوید اگرچه اعتصاب بازیکنان اتفاق جالبی نبوده اما ابراز امیدواری می‌کند که این تصمیم موجب آگاهی مدیران باشگاه شود.

روزنامه گل

یدالله اکبری پیشکسوت استقلال می‌گوید اگرچه اعتصاب بازیکنان اتفاق جالبی نبوده اما ابراز امیدواری می‌کند که این تصمیم موجب آگاهی مدیران باشگاه شود. مشروح گفتگوی اکبری با گل در مورد وضعیت این روزهای استقلال را می‌خوانید:

وضعیت استقلال را چطور می‌بینید؟

متأسفانه استقلال نه این روزها بلکه خیلی وقت است که اوضاع و احوال مناسبی ندارد. بی‌پولی و عدم پرداخت به موقع از سوی باشگاه به بازیکنان باعث شده شاگردان جواد نکونام دست به اعتصاب بزنند و این اتفاق به هیچ‌ عنوان برازنده تیم بزرگی چون استقلال نیست.

بازیکنان نسبت به مشکلات مالی گلایه زیادی داشتند.

اگرچه صحبت از عقد قرارداد با اسپانسر جدید است اما بعید می‌دانم مشکلات باشگاه با این پول‌ها حل شود. با گذشت سه ماه از شروع تمرینات تازه ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت کردند این در حالی است که بدهی‌های گذشته همچنان پرداخت نشده است.

بدین ترتیب شرایط اعتصاب بازیکنان را چطور بررسی می‌کنید؟

اعتصاب از سوی بازیکنان تحت هیچ شرایطی پسندیده نیست اما به نظرم بازیکنان این اعتصاب را فقط برای بیدار شدن مدیران باشگاه از خواب انجام دادند. قطعا می‌دانید اعتصاب و دوری از تمرینات تیمی اولین آسیب را به شخص بازیکن می‌زند اما شاید بتوان گفت بعد از سه، چهار ماه تمرین و تحمل شرایط سخت و بی‌پولی، این آخرین راهکار بازیکنان برای خروج از بحران فعلی بوده است.

نظر شما درمورد واکنش جواد نکونام به این اتفاقات چیست؟

او دیگر کاری نمی‌تواند بکند. تا الان هم که توانست کار را به اینجا بکشاند کار بزرگی انجام داده است. امروزه بازیکن حرفه‌ای است و پول خود را می‌خواهد. باز هم می‌گویم این اعتصاب برای استقلال به هیچ عنوان اتفاق خوبی نبوده است. امیدوارم این اعتصاب تلنگری بوده باشد تا مدیران به خود آمده تا بلکه شاهد تزریق پول به باشگاه باشیم.

این مشکلات را چه کسی باید حل کند؟

اگر خطیر نمی‌تواند مشکلات را حل کند، هستند دیگرانی که بتوانند در این روزهای سخت اسپانسرهایی با شرایط مناسب‌تر از امروز جذب کنند. با این شرایط نمی‌شود در رأس باشگاه بزرگی چون استقلال کار کرد. جالب آنکه ۴۲ میلیاردی که در اختیار باشگاه قرار گرفت، قرار بود خرج بدهی بازیکنان و مربیان خارجی شود اما این مبلغ به پرداخت مطالبات بازیکنان داخلی اختصاص داده شد تا به این شکل ساپینتو با شکایت از باشگاه حکم غرامت ۳۰۷هزار یورویی بگیرد.

#پیج رسمی روزنامه گل #استقلال
تازه ترین خبرها