91662
آماده برای قدرتنمایی
07 مهر 1402 19:21
دو تیم تاتنهام و لیورپول فرداشب به مصرف یکدیگر خواهند رفت. 

روزنامه گل

مصطفی پیچکا- شاید پیش از شروع فصل و با توجه به عملکرد ناامید کننده دو تیم در فصل گذشته جزو مدعیان لیگ برتر قرار نمی‌گرفتند اما در نتایج دو تیم در شش هفته گذشته خلاف این گزاره را حداقل تا این جای فصل نشان داده است؛ بخصوص در مورد تاتنهام که با جذب یک مربی نه چندان سرشناس و جدایی مهمترین ستاره دهه اخیر خود یعنی هری کین. اگر این مربی استرالیایی بتواند پس از سال ها تاتنهام را صاحب یک جام کند قطعا نام خود را در بین مربیان صاحب سبک و موفق در فوتبال اروپا تثبیت کند.
تاتنهام
آنژه پوستکوعلو با قهرمانی تاریخی با سلتیک در فصل گذشته نام خود را بر سر زبان ها انداخت. پس از حواشی حضور ژوزه مورینیو و آنتونیو کونته در تاتنهام که به عنوان دو مربی بزرگ دنیای فوتبال نتوانستند آنطور که باید با تاتنهام به موفقیت خاصی برسند به نظر می‌رسد همانطور که دنیل لوی گفت وصله مناسب هاتسپر است. سبک بازی سرمربی استرالیایی هیجان انگیز و مبتنی بر تغییرات فولبک‌ها و یا وینگرهای تیم است باعث اغنای هواداران اسپرز هم از بابت نتیجه گیری و ارائه فوتبال زیبا شده است. نبرد هفته گذشته این تیم برابر آرسنال که از لحاظ مهره قابل مقایسه با همشهری خود بود نشان داد که تیم پوستکوعلو برابر تیم‌های بزرگ هم حرف برای گفتن دارد؛ حتی با وجود جدایی مهره تاثیر کذاری مانند کاپیتان کین. بنابراین جای تعجب نیست نبرد این هفته تاتنهام برابر لیورپول یکی از حساس ترین بازی‌های این هفته فوتبال اروپا باشد. با ادامه این روند می‌توان اسپرز را جزو مدعیان اصلی سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دانست.
لیورپول
اگر فصل اول یورگن کلوپ در لیورپول را نادیده بگیریم فصل گذشته ناامید کننده ترین فصل لیورپول از زمان حضور مربی آلمانی در آنفیلد بود. لک لک ها حتی از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نیز عاجز ماندند تا حتی زمزمه های جدایی سرمربی سابق دورتموند از جمع قرمزهای مرسی ساید نیز شنیده شود. با شروع فصل نقل و انتقالات و جدایی هافبک های تاثیر گذار تیم و انفعال در جذب ستارگانی مانند کایسدو تصور می شد نتایج تیم کلوپ تفاوت چندانی با فصل قبل داشته باشد اما شروع فصل خلاف این ادعا را ثابت کرد. حالا می توان گفت با توجه به فرم عجیب و غریب منچستریونایتد و چلسی و کم تجربگی آرسنال و نیوکاسل تنها تیمی که بتواند منچسترسیتی را از تخت پادشاهی به زیر بکشد همین لیورپول است. با وجود کمرنگ شدن نقش محمد صلاح به عنوان ستاره مهم قرمزها اما کلوپ پلن های متعددی در این فصل برای نتیجه گیری دارد و همین عامل اصلی موفقیت لیورپول تا بدین جای لیگ بوده است. البته تا انتهای فصل راه زیادی باقی مانده اما هم لیورپول و هم تاتنهام امسال نشان داده اند که حرف های زیادی برای گفتند دارند و به همین دلیل قطعا دیدار فرداشب این دو تیم جذاب و تماشایی خواهد شد.
ترکیب احتمالی
تاتنهام: ویکاریو، پورو، رومرو، فن د ون، اودوجی، سار، بیسوما، کولوسفسکی، مدیسون، سالومون، سون.
لیورپول: آلیسون، رابرتسون، فن دایک، ماتیپ، گومز، جونز، مک‌آلیستر، سوبوسلای، دیاز، صلاح، نونیز.

#لیورپول
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها