میانگین سنی باورنکردنی تیم امید
91659
یک ماه بالاتر از 23 سال!
07 مهر 1402 18:49
حالا شما قضاوت کنید؛ خداوکیلی شرکت با چنین تیمی در مسابقاتی با این سطح، عاقلانه است؟ اصلا به چه درد می‌خورد؟

روزنامه گل

روزنامه گل- مهرداد شیری

این شاید یکی از بزرگترین لطیفه‌های تاریخ فوتبال جهان باشد؛ این که تیم ملی زیر بیست‌وسه سال ایران که هم‌اکنون در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور دارد، میانگین سنی‌اش بالاتر از بیست‌وسه سال است! اگر به طور دقیق‌تر قرار باشد بگوییم، معدل سنی تیمی که رضا عنایتی با خودش به چین برده، بیست‌وسه سال و یک ماه است. چرا این اتفاق رخ داده؟ چون این دوره خاص به دلیل اپیدمی کرونا یک سال دیرتر از زمان مقرر برگزار می‌شود و به تیم‌ها اجازه داده شده از بازیکنان زیر بیست‌وچهار سال استفاده کنند. به علاوه سه بازیکن بزرگسال هم می‌توانند در هر تیمی حضور داشته باشند که رضا عنایتی ارسلان مطهری و حسین حسینی سی‌ویک ساله را با خودش به هانگژو برده. در نتیجه ما تیمی داریم که میانگین سنی‌اش از عدد اسمی‌اش هم بالاتر رفته!

حالا شما قضاوت کنید؛ خداوکیلی شرکت با چنین تیمی در مسابقاتی با این سطح، عاقلانه است؟ اصلا به چه درد می‌خورد؟ تایلند بدون برد به یک‌هشتم رسید و به ایران باخت. هنگ‌کنگی هم که الان به یک‌چهارم رسیده و حریف ما شده، بدون امتیاز از مرحله گروهی صعود کرد، چون در گروه آنها دو تیم افغانستان و سوریه از حضور در مسابقات انصراف داده بودند!

اصلا بیایید فرض کنیم ما در این بازی‌ها مدال هم گرفتیم؛ به چه دردی می‌خورد؟ آیا بهتر نبود یک تیم زیر بیست سال جمع می‌کردیم که برای سال‌های بعد صاحب تجربه شوند؟ اینطوری لیگ هم تعطیل نمی‌شد. گفته می‌شود ویتنام با تیمی به هانگژو آمده که میانگین سنی‌اش نوزده‌ونیم است. ببینید کی باشد که همین تیم‌ها هم از ما جلو بزنند. بگذریم از ژاپن که کلا فلسفه دیگری دارد و همین حالا هم با تیم زیر بیست سال به چین آمده...


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها