چه بهتر که دختر درویش مترجمش باشد
91645
مهدوی : پرسپولیس بازهم می‌تواند فینالیست آسیا شود!
07 مهر 1402 13:23
با محمدرضا مهدوی  مدافع سابق فوتبال کشورمان و کارشناس شناخته شده اینروزهای فوتبال، گفتگویی پیرامون موضوعات روز فوتبال داشتیم.

روزنامه گل

وحیدرضا عبدی‌نژاد - با محمدرضا مهدوی مدافع سابق فوتبال کشورمان و کارشناس شناخته شده اینروزهای فوتبال، گفتگویی پیرامون موضوعات روز فوتبال داشتیم که شما را به خواندن این مصاحبه دعوت میکنیم .

با توجه به اینکه بیش از یک هفته از رقابت حساس تیم‌های پرسپولیس ایران و النصر عربستان می‌گذرد ولی می‌خواهیم نظر شما را در مورد عملکرد پرسپولیس و البته رونالدو و سایر ستارهای تیم عربستانی در دیدار مذکور جویا شویم؟

این بازی ، از آن دیدارهایی بود که همگان انتظار رقابت جذاب‌تر از این‌ها را داشتند چرا که تیم مقابل پرسپولیس با فوق ستارگان جهان که در لیگ خودشان هم خودنمایی می‌کنند وارد ورزشگاه آزادی شد و از طرفی هم پرسپولیس مقتدر قرار بود بازی خوبی ارائه دهد. بازی از لحاظ فنی حرفی برای گفتن نداشت چون که کیفیت زمین از بین رفته و ما از رونالدو هم تیمی‌هایش هم نکته خاصی را ندیدیم با این همه این پرسپولیس بود که تقریباً آشنایی خوبی با همین زمین داشت و دقایقی از بازی مالکیت توپ و میدان را در دست داشت و کارهای تاکتیکی هر ازگاهی را اجرا کرد و نهایتاً با بدشانسی، محرومیت و اخراج و مصدومیت بازیکن که که کار دست تیم داد ، نتیجه را واگذار کردیم

به عنوان سوال بعدی با توجه به نمایش پرسپولیس ایران و البته سایر نمایندگان ایران در روز اول بازی‌های گروهی چقدر همین پرسپولیس از گروه مرگ خود و سایر نمایندگان ایران از گروه‌های شان شانس صعود دارند و حتی می‌توانند تا مراحل بالاتر و تا پای فینال پیش بروند؟ ضمناً اگر قرار باشد یکی از نمایندگان ایران در فینال آسیا حضور داشته باشد ، کدام تیم شانس بیشتری برای این مهم دارد؟

فکر می‌کنم پرسپولیس و بقیه تیم‌های ایرانی حاضر در قهرمانان آسیا آبروداری خواهند کرد و در مقابل تیم‌هایی که بازیکنانشان از باشگاه‌های معتبر اروپایی آمده‌اند نمایش قابل قبول و خیلی خوبی را به اجرا بگذارند و در ادامه به نظرم تیم پرسپولیس می‌تواند در مراحل بالاتر و حتی مجدداً تا فینال acl حضور داشته باشد و از حقانیت فوتبال ایران به بهترین شکل دفاع کند.

داستان استقبال و بدرقه از رونالدو و هم تیمی‌هایش را چگونه تحلیل می‌کنید و البته نظرتان راجع به استقبال پر ماجرای مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از رونالدو و حواشی که پیرامون زور حضور دخترش به عنوان مترجم وی به وجود آمد چیست؟

خوب ببینید وقتی یکی از فوق ستارگان جهان فوتبال مثل رونالدو قرار است در کشوری حاضر شود حواشی و جو این چنینی پیش می‌آید چون همه دنیا برای امثال این فوتبالیست‌های بزرگ احترام خاصی قائلند فقط ای کاش یک مدیریت بهتری ایجاد می‌شد ؛ برای بازدید از این بزرگان فوتبال به دلیل اینکه آرزوی هر کسی است که امثال رونالدو را از نزدیک ببیند و لمس کند و عکس یادگاری بگیرد به شخصه معتقدم که بایستی بیش از این‌ها مدیریت بکنیم تا بتوانیم از حضور این بزرگان نهایت بهره را ببریم، راجع به مدیرعامل پرسپولیس و حواشی پیرامون وی هم باید بگویم که خب به قول خودشان دختر ایشان امین شان هستند و مسلما زبان انگلیسی پیچیده نیست و بعید می‌دانم کسی اشتباهاً ترجمه کند ولی با همه این‌ها چه بهتر که دختر درویش خواسته‌های پدرش را اجرا کرد و من نقصی در این داستان نمی‌بینم.

همه ما می‌دانیم که فوتبال ما از لحاظ امکانات و مسائل سخت‌افزاری حال و روز خوشی ندارد و از چمن نامرغوب بگیرید تا فقدان وی‌آی‌آر و غیره از جمله شرایط نامناسب این روزهاست ولی سوال ما این است که چه نسخه شفابخشی را باید برای این فوتبال بدحال پیچید تا به مرحله‌ای برسیم که روزگاری بیاید که ( مثل لیگ عربستان) فوق ستارگان و بازیکنان محبوب دنیا در لیگ ما هم پا قدمشان باز شود؟

فوتبال ما در حال حاضر فقط اسم حرفه‌ای را را یدک می‌کشد متاسفانه تقریباً هیچ کدام از تیم‌هایمان زمین تمرین مناسب و استادیوم ندارند و مجموعا در لیگ مثلاً حرفه‌ای مان شرایط مساعدی نداریم ، یکی از موارد مهم همین سقف قرارداد است که در لیگ حرفه‌ای معنا ندارد ولی ما متاسفانه در لیگمان این قانون سقف قرارداد را داریم. فقط خدا باید خودش کمک کند که این معضلات حل شود و این شرایط مدیریت بشود ما در مورد لیگ حرفه‌ای باید شاهد این باشیم که تیم‌ها استادیوم و زمین تمرین مناسب و امکانات مطلوب و حرفه‌ای را داشته باشند مثل فقط برخی از تیم‌های ایرانی که شرایط این چنینی دارند و چه کارهایی را دارند انجام می‌دهند و بهتر است اسم نیاورم چون خودتان بهتر می‌دانید...!

به سراغ تیم ملی فوتبالمان برویم با وجود رقبای گردن کلفتی مثل ژاپن و کره و عربستان و .... چقدر به شخصه به موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و البته فینالیست شدن و حتی قهرمانی تیم با این نسل طلایی امیدوارید؟ آیا می‌توان به شکستن طلسم و قهرمانی خوشبین بود؟

ببینید واقعا شرایط تیم ملی ایران در جام ملت‌های پیش رو سخت خواهد بود همانطور که گفتید ژاپن و کره و عربستان و غیره حرف اول و آخر را در آسیا دارند می‌زنند و فقط خدا به دادمان برسد و شانس یارمان باشد و نیروی مضاعف و دعای مردم هم بدرقه راه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا باشد که نهایت انرژی را به این تیم بدهد، کلا کار بسیار دشواری را برای فینالیست شدن و قهرمانی داریم.


تازه ترین خبرها